Jump to content

Kjøp av vhf

froesak

Recommended Posts

Jeg har GPS ombord, men den er lite i bruk. Liker ikke å se hvor sakte jeg beveger meg.. :lol: Når jeg seiler skal jeg ikke bli stresset av å se farten til enhver tid..

I og med at jeg stort sett seiler trygge steder i Ryfylket trenger jeg sikkert ikke de meste avangserte sikkerhetsfynksjoner på VHFen.

Men en billig som har alle normale fynksjoner er mye bedre enn å ikke ha i det hele tatt.

Har enda noen måneder å tenke på før neste sessong :yesnod:

Alle som skulle komme ut for å se meg i sommer må tute, brøle og hyle ut :wink:

Båten finnes det ikke mange av i den fargen, og BP vimpelen henger i masten :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Jeg har GPS ombord, men den er lite i bruk.

Men en billig som har alle normale fynksjoner er mye bedre enn å ikke ha i det hele tatt.

Helt enig i din konklusjon. :flag:

Men siden du nå har GPS ombord og om denne har utgang så er det bare noen få kr opp for å få med fordelene med DSC, M-tech her f.eks til under kr 2000. http://www.seatronic.no/vhf.htm

edit:ordnet link

Redigert av bergen (see edit history)

Det var jo ikke så mye dyrere det..

Men GPSen min har jeg koblet slik at jeg kobler ledningen i sigarettenneren for å få strøm til den. Det virrvarret av andre ledninger har jeg kuttet ned og tapet vekk... :lol: Ser for meng en liten "porasjon" dersom noe mer skal kobles til den GRSen. Jeg har gjort det slik fordi jeg ikke ønsker å borre hull i båten til GPSledningen, og jeg ikke vill ha den hengene ute i allslags vær heller.

Men jeg har som sagt noen måneder å tenke på enda...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...