Jump to content

CTEK 8-trinns lader, erfaringer?

sharko

Recommended Posts

jo da,har lest dette før-MEN nåe det fra forskjellige forhandlere sies at den skal stå på 14.4v,en annen sier "supply",så blir jeg i villrede.Hadde vært fint om noen med denne ladderen kan fortelle meg hva som er den rette innstillingen.Hadde den på "supply"i vinter,det resulterte i kokte batterier :cryin:

"Supply" er at man kan bruke laderen som 13,6V strømforsyning uten batteri.

Kjøpte på båtmesse i dag den her for 1600 skillinger:

15A

28-300 Ah lading

28-500 Ah vedlikeholdslading

4 m kabel med temperatursensor

m200.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

MULTI XS 7 000 Universallader for bil og båt kan eg levere for 990,- inkl frakt.. Litt reklame som eg sikkert får kjeft for :sad:

Supply mode er og uten kortslutnings sikring. Så be carefull.

Laderen er utrulig bra. Bruk den i normal modus til normal lading.

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Multi XS 7000 passer utmerket til husvognen, bilen og båten. Laderen egner seg godt for bruk året rundt. Supply-possisjonen gir kraft også uten batteri. Den er uunværlig ved utskiftning av batterier for å bevare alle innstillinger av motor, alarm og radio. Boost/Record-posisjonen gir batteriet en ekstra kick når det behøves, for eksempel etter full utlading. Batteriet får raskt ny kraft og økt levetid. Den lader med 7 Ah.

Det er den infoen eg har om laderen.. Selv har eg denne

MULTI XS 25 000 Maksimal kraft

Multi XS 25 000 er den perfekte laderen for batterier som krever rask lading, f.eks. i husvognen, båten eller på verkstedet. Laderen tilpasser automatisk ladingen etter temperaturen på batteriet. Multi XS 25 000 har innebygde funksjoner for analyse av batteriets tilstand og har samme praktiske supply-posisjon som Multi XS 7000. Vedlikeholdsladingen kombinerer på en unik måte batteriets krav til høy kapasitet og lang levetid. Den lader med 25 Ah.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

MULTI XS 7 000 Universallader for bil og båt kan eg levere for 990,- inkl frakt.. Litt reklame som eg sikkert får kjeft for :sad:

Supply mode er og uten kortslutnings sikring. Så be carefull.

Laderen er utrulig bra. Bruk den i normal modus til normal lading.

Har en sånn som døde.... Hadde nesten ikke brukt den, litt lading og som strømforsyning til en vhf. Sluttet og virke og er levert inn til forhandler som en reklamasjon. Trodde laderen hadde kortsluttningssikring, men sier du at den ikke er der i supply mode?

I såfall, om jeg har greid å kortslutte den i supplymode, kan jeg da bare glemme reklamasjonen?

Forøvrig gunstig pris du har, må kanskje kjøpe ny lader hos deg - om jeg fortsatt tør bruke Ctek da.....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

• 7 år senere...

Ja, Ctek den husker siste modus den var satt i (mine gjør det ihvertfall) :-)

Sjekket manualen for MXT14 og den skal og gjøre det (side 4):

http://www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/MXT%2014_EN.pdf

Charging Programs
Settings are made by pressing the MODE-button.
After about two seconds the charger activates the selected program.
The selected program will be restarted next time the charger is connected.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...