asunde Startet 26.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2007 (redigert) Trenger SKF hydraulik verktøy for demontering av lagre for å kunne ta av knuten på BMW drevet mitt. Er det noen av dere i Bergen som har et jeg kan benytte noen minutter? Hilsen Arild Redigert 26.Juni.2007 av asunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Spør på et skipsverksted da disse bruker slikt utstyr når store propeller skal av. En gesjeft i Bergen heter Karsten Moholt og kan kanskje også være et sted å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Morten Heroy Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 hEI IGJEN OG TAKK FOR SVAR VEDR MINE ULYDER I DREVET. Er det mulig å skifte kryssene som er i leddet, elelr må man skifte hele leddet med kryss ?? Morten Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 16.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Ja det er en grei sak å skifte, akkurat som på en bil. Ta av drevet, sjekk om kryssene er ok, er de ok så er sikkert problemet gimbal lageret, du merker fort om gimball lageret er slitt, da kan du som regel bevege akslingen fra svinghjulet noe opp og ned. Det lageret er et dobbelt kulelager, koster ca 700 kroner. Lageret kan du kjøpe hos SKF forhandlere eller hos Solberg. Kryssene er jeg mer usikker på, mulig de passr fra en BMW bil, ellers kan du få de hos solberg. Hilsen Arild Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.