Sara Oslo Startet 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2007 Hei ! Vi starter ferien til helgen i vår nyinnkjøpte båt. Dette er vår første båtferie med 2 barn ombord. Starten går fra Oslo og målet er Kr.sand. Noen som har forslag på havner man "må" innom på turen ? Aktiviteter for en 3 og 11-åring underveis ? 3 uker skal vi være ute og skrekken er 3 uker med dårlig vær... Takknemmelig for forslag Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Hei Sara Oslo! Velkommen på BP , og gratulere med ny båt Vanskelig å trekke frem steder. Det kryr jo av "perler"! God ferie! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Hei Sara Oslo Hva slags båt har dere kjøpt? Som Javi skriver så kryr det av "perler". Ser du for deg at dere skal ligge i uthavner eller gjestehavner? 3 uker med dårlig vær skal vel mye til, men da gjelder det å ha godt regntøy. Sitér dette innlegget Link to post
oroeltoro Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 (redigert) Vi skal gå samme turen i løpet av sommeren, jeg fant en del gode tips på hjemmesiden til båtplassenmedlem KOB. http://www.hannah2.net/havner.htm Redigert 27.Juni.2007 av oroeltoro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 ...kan anbefale og strekke turen ihvertfall til Ny Hellesund, og ta en kaffe med farmen-mentoren, og har dere tid så er det jo alltid sol i Mandal. Sitér dette innlegget Link to post
Sara Oslo Svart 27.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Hei Sara Oslo Hva slags båt har dere kjøpt? Som Javi skriver så kryr det av "perler". Ser du for deg at dere skal ligge i uthavner eller gjestehavner? 3 uker med dårlig vær skal vel mye til, men da gjelder det å ha godt regntøy. Hei ! Vi har kjøpt en Sea Ray 27fot. Vil gjerne få tips om uthavner også, da gutta ikke akkurat elsker å gå i byer... Sitér dette innlegget Link to post
Sara Oslo Svart 27.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 ...kan anbefale og strekke turen ihvertfall til Ny Hellesund, og ta en kaffe med farmen-mentoren, og har dere tid så er det jo alltid sol i Mandal. Hei ! Høres ikke ut som noen dum idè ! Sjøsanden i Mandal er jo topp...har ikke vært der siden jeg var tenåring og forelsket :o) Ny Hellesund er det før eller etter Mandal ? Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 (redigert) Ny-Hellesund er utfra Søgne (øst for Mandal) Web kamera Tøffer du vestover treffer du deretter: Elseodden, Mandal, Spangereidkanalen, Lindesnes Redigert 27.Juni.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 .....så må en jo ikke glemme andre steder som Lyngør, Grimstadskjærgården, Blindleia med Gamle Hellesund, Skippergada i Randesund........... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Hva med perleporten ved Risør? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 (redigert) Ølbergholmen i Viksfjord. Eller Sør i Ommane som det heter lokalt. Krabbefiske fra brygga og fantastisk badestrand for ungene. Toalett og søppeltømming, og slett ikke så trangt i ukedagene. mvh tuffff Redigert 27.Juni.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Kjør Sørlandsleia mellom Risør og Arendal. Vel så fint som Blindleia.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
regina_nei_takk Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Er du pen nok, Sara, så får du los. Sitér dette innlegget Link to post
Sara Oslo Svart 27.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Er du pen nok, Sara, så får du los. Gud a meg...for huske å til en vær tid være "fresh" Sitér dette innlegget Link to post
Sara Oslo Svart 27.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Vi skal gå samme turen i løpet av sommeren, jeg fant en del gode tips på hjemmesiden til båtplassenmedlem KOB.http://www.hannah2.net/havner.htm Tusen takk Her var det jo mange fine tips !!! Gleder meg som en unge til denne ferien og fatter ikke hvordan jeg skal få resten av uka til å gå... Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 (redigert) Dersom du ikke er så godt kjent, så anbefaler jeg deg å henge deg på Redningsselskapets eskorte forbi Rakke. I så fall kan en overnatting i Stavern være et alternativ - eskortetjenesten går derfra kl 10 man, ons, fred og lørdag iflg. hjemmesidene deres. Evt. Sør i Ommane som tufff foreslår - da er du i Stavern på under 15 minutter. Svenner rett utenfor er også et fint alterntiv med omtrent samme avstand til Stavern. Redigert 27.Juni.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Dere må i alle fall innom Verden Ende - dette er et Eldorado for voksne og barn. Jeg vil også anbefale Bolærne - her trives gutter mer enn mye. Dette innebærer at du tar seilasen nær Nøtterøy og Tjøme. Dette vil dere aldri glemme. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Og Jomfruland. Der ble jeg innponert da jeg var nedover der! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Ølbergholmen i Viksfjord. Eller Sør i Ommane som det heter lokalt. Krabbefiske fra brygga og fantastisk badestrand for ungene. Toalett og søppeltømming, og slett ikke så trangt i ukedagene. mvh tuffff Er dette ved Eftang? Vi lå der i campingvogn når jeg var i tenårene, mange forelskelser der. Også ser man rett over til Svenner. Fint sted, om det er det stedet jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Jepp. Rett utenfor campingplassen på Eftang. Syndere i sommersol ble spilt inn der. Et herlig sted. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Ja, der er det kjempefint. Vi gikk tilogmed til Ula, på jakt etter jenter Koslig sted det også Velvel, nok avsporing. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 (redigert) ...Vi gikk tilogmed til Ula...Koslig sted det også... Nemlig! Og siden vi snakker om Ula - også kalt Vestfolds riviera... Hei !Vi starter ferien til helgen...3 uker skal vi være ute... ...så er det kanskje aktuelt med en stopp der på turen hjem igjen? Knappe tre uker etter du dro så er det nemlig tre-dagers "festival" i Ula som bør passe bra med tidsplanen din - les mer om det her. Kjente navn som Lar Martim Myhre og Steinar Albriktsen dukker opp, og i fjæra v/badestranda blir det stemningsfull jazzkonsert fredagskvelden. Som båteier er det antakelig av interesse at Ula også har maritime røtter så det holder, bl.a. gjeonnom losen Ulabrand. Mer om Ula kan du lese bl.a. her. Ronald Redigert 28.Juni.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sara Oslo Svart 28.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Tusen takk alle sammen for svar...her har jeg plukket opp mange gode idèer til hvor vi "må" innom :o) Vi satser også på å nå losen fra Stavern denne gangen....har friskt i minne klokkebøya med regn,tåke og en 23 foter....Da var frua hvit av skrekk Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Kjør Sørlandsleia mellom Risør og Arendal. Vel så fint som Blindleia.. Her finner du en beskrivelse av Sørlandsleia God tur Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Pro Open Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Glimrende ruteanvisning. Håper jeg også får tid til å følge den - dessverre må jeg synde mot forbudet mot dårlig tid på turen over til vestlandet. Uansett skal jeg gjennom Lyngør og Håkesundet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.