Jump to content

Reiserute øst/sørlandet

Sara Oslo

Recommended Posts

Dersom du ikke er så godt kjent, så anbefaler jeg deg å henge deg på Redningsselskapets eskorte forbi Rakke. I så fall kan en overnatting i Stavern være et alternativ - eskortetjenesten går derfra kl 10 man, ons, fred og lørdag iflg. hjemmesidene deres. Evt. Sør i Ommane som tufff foreslår - da er du i Stavern på under 15 minutter. Svenner rett utenfor er også et fint alterntiv med omtrent samme avstand til Stavern.

Er strekket utenfor Rakke noe problem også i rolig vær - har studert kartet og det ser jo greit ut dersom du går litt fra land?

• 1 år senere...
Nope. Sørlandsleia er absålutt fin innimellom den, men har lange og ganske uinterresante transportstrekk. Den når nok ikke Blindleia til knærne :cool:

Feil.

Vi har i dag tuslet gjennom sørlandsleia, kom fra Blindleia forleden dag.

Sørlandsleia er langt mer sjarmerende samt at den ikke er så privatisert som Blindleia.

Her er mer det jeg kaller hytter fremfor det som ligger i blindleia.

Leden er også langt mer spennende enn Blindleia. Jeg må ærlig innrømme at på det trangeste i vrangsund var jeg meget spent selv.

Jeg måtte stoppe helt opp, thruste meg rundt svingen for deretter å kjøre videre. 66 fot er kanskje ikke helt å anbefale akkurat der :lol:

Blindleia har 2 fine plasser. Isefjærfjorden samt Brekkestø. Sistnevnte sted var fantastisk sted å ligge for natten (holmen midt i leden, longside), der var en gjeng som samles utpå kvelden og hadde allsang. Hyggelig stemning.

Jeg vil derfor få anbefale Sørlandsleia for dem som ikke har vært der......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...