regina_nei_takk Startet 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2007 (redigert) Spangereidkanalen Lengde: 930 meter Bredde: mellom 12 og 20 meter Dybde: 2 meter Seilingshøyde: 4,5 meter Det er gratis å kjøre gjennom kanalen. På Båly er det gjesteplasser for båtturister. Det er tilbud om dusj og toalett hos Lindesnes Hytteservice som ligger på kaien. Redigert 27.Juni.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Ikke gjennom pga høyden , men en tur til Båly er jo ikke å forakte. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Som den evige optimist jeg er: JA! Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Nemi! Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Ser skikkelig flott ut!!! Til neste år tar vi nok turen, men i år blir det til at vi dra rundt i Ryfylke. Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Håper på å gå gjennom Torsdag eller Fredag i neste uke. Gleder meg Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
skrotrot Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Hvis det blir båt kjøp i nornorge. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Målet i år er nettopp Spangereidkanalen. Kommer et fantefølge fra Vestfold. regner med å være nede en gang i uke 30. Til dere i området; Er uthavnen på Stjernøya Norges sydligste uthavn? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
lano2 Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Sandøybukta eller Langeviga på Odd er nærmest Pysen. ( Rotur med jolla ) Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 ...fint på Østsden av Hellersøy Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jepp. Må jo teste denne historiske kanalen! Spennende - og den fortjener all den oppmerksomhet den har fått - dette er et bra initiativ som alle vil tjene på. Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 1.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 4.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 ...i morgen kommer gamle Sonja for å klippe snora !!! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Flott kanal, med synd med den Brua, som er for lav, eller ikke lar seg svinge bort. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
regina_nei_takk Svart 5.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Sonja bare digger trekkspillmusikk....eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 synd med den BruaDet er to bruer og slik jeg har forstått hadde det ikke blitt noe kanal hvis den skulle blitt "seilbar".Det måtte blitt vippe/svingbruer, noe som ville ført til ulemper for lokalbefolkningen samt betydelige driftskostnader. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Noen som ser kongeskipet på vei? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Kanalen er åpnet Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Endelig kan pulsebua på Elseodden bli Norges sydligste pølsebu !! Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 3.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Endelig kan pulsebua på Elses odde bli Norges sydligste pølsebu !! ...hvordan gikk pølsesalget, lano2 (kan ikke se at du er registrert i Brønnøysund) ? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Jeg åpnet en pakke Gilde med 10 pølser i 1. juni. Utover dagen ble jeg sulten, så jeg åt opp 3 av dem... De 7 andre vurderer jeg å legge ut på finn.no Fikk forresten besøk av en vegeterianer, som spurte etter salater.... Kanskje jeg må utvide menyen litt til neste år...? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 I sommer, har det vært SOMMER der da??? Har bare vært HØSTFERIE her oppe. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
lano2 Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Det var så tørt her at palmene ble brune. Håper snart på litt regn, slik at plenen kan komme seg. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hei, Var det noen som var igjennom denne kanalen i år da? Var den like flott og fin som de sier den er? :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Oteren Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Var gjennom der i år og i fjor, skal definitivt der neste år. Betryggende å vite at en kommer trygt forbi Lindesnes. De 2 siste årene har det blåst stiv kuling, da har ikke jeg noe å gjøre i åpent farvann... Genialt prosjekt, MÅ oppleves! ps....du må være forsiktig med slike gamle tråder...trodde et lite sekund at lano 2 var tilbake... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hei, Vi kjørte nybåten, Saga 315 2005 modell, fra Bergen til Tønsberg tidlig i vår. Vi kjørte gjennom kanalen og lå i marinaen rett på andre siden. Det var selvfølgelig veldig praktisk, og det er jo en nydelig skjærgård, dog ganske forskjellig på hver side. Selve kanalen var jo et meget pent opparbeidet område. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.