thenora Startet 27.Juni.2007 Del på Facebook Startet 27.Juni.2007 Er det noen her ute som har en Mercruiser 7,3D Tronic, eller noen erfaringer å dele når det gjelder denne motoren. Har selv en 2000 modell som kun har gått ca 360 timer. Plages med at det kommer olje ut sammen med eksosen, og har vært to ganger på verksted uten hell. Nå sist hadde de ute alle injektorne og skiftet o-ringer på disse, men det hjalp ikke. Koster mye penger etterhvert når man må prøve seg frem slik. Ser det gått når jeg ligger på tomgang og bakker, olje i havet med en gang. Har ikke målt nøyaktig hvor mye olje den bruker, men det er betydelig. Noen som har gode tips?? Takk på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 27.Juni.2007 Del på Facebook Svart 27.Juni.2007 (redigert) Er du sikker på at det er olje og ikke diesel. Det kan ganske enkelt skyldes feil instilling av diesel pumpa. Redigert: ser nå at du skriver at du har høyt oljeforbruk. Redigert 27.Juni.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
thenora Svart 27.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2007 Trodde også det var diesel i begynnelsen, men så er det jo det med oljeforbruket da. Tror likevel jeg skal få tatt prøver og sendt inn slik at jeg får avklart hva det er. Sitér dette innlegget Link to post
nordic Svart 27.Juni.2007 Del på Facebook Svart 27.Juni.2007 Jeg hadde samme syntomer på min motor og da var det lekkasje i oljekjøleren. Denne kan du få trykkprøvet hos et radiatorverksted. Nordic Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.