Pee49 Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Kan noen fortelle meg i direkte ordelag hvorfor Bavariaeiere mobbes. CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
bliss X Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Bavariaeiere mobbes ikke, men enkelte av dem har bestemt seg for å skape et intrykk av at de mobbes. Strategien til denne sekten går ut på å stadig minne om at de blir mobbet. Jeg vet ikke hvilke motiver som ligger bak - det har aldri vært lett å forstå seg på "fundamentalisme". Link to post
Skipper Worse Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Er det ikke p ågrunn av en avart av misunnelse, da? På grunn av at Barbaria-eierne har fått seg omtrent like gode båter som andre, men som andre måtte betale mye mere for? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
jandrea Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Hadde alle seilet med Bavaria hadde man sluppet hetsen mot denne sukseen. Har forøvrig ønsket meg en Bavaria i lengre tid men ikke funnet noen som passer lommeboka. Men det varer ikke lenge nå. Jeg mener forøvrig at det er perverst å suse rundt og svi av tonnevis med drivstoff på en sommeri en motorbåt enten den bruker bensin eller diesel. Skal vi i fremtiden ha noe ordentlig farvann å benytte oss av må vi ta vare på miljøet nå, ikke når polisen har smeltet. Da er det for sent. Turen blir til underveis, å komme frem er en bonus. Seiling er livet. I alle fall for meg. Har forøvrig avstått fra å stemme. Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
lano2 Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Nei, Bavviraria eierne mobbes pga den blå stripen. Hadde stripen vært rød, så hadde alt vært greit. Link to post
Oteren Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Fritidsbåt er en vare som er komplementær med fritid i konsumet. Er allerede blitt en klassisk slager fra vårt fantastiske utvalg for sære avgifter. Av og til overgår virkeligheten fantasien. Forresten den pollen fikk jeg ikke helt taket på, var det en problemstilling eller Link to post
Jawik Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 .... den blå stripen. Hadde stripen vært rød,.... Og jeg som hadde planer om en blå stripe. Kardinal/rød ble også vurdert. Ja, ja. Jeg får male to striper eller en brei blå på 20 cm. Jeg har ikke noe i mot Bavaria . Har nok ikke forstått hva det dreier seg om. Studerte disse i en annonse i dag og er fortsatt like "tom" med hva som medfører denne hetsen. Det er jo "fine" båter uansett lystall. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
jandrea Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 med rød stripe kan det vel knapt kalles båt.............. Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Sydvesten Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Nå er det vel ikke så mange Bavariaeiere som direkte har hevdet at de føler seg mobbet etter hva jeg kan erindre... Men det jeg har vanskelig for å skjønne er drivkraften til kritikken til de som ikke eier Bavaria, har jo selvsagt en egen teori om dette. Jeg er klar over at Bliss x ikke oppfatter det som har vært skrevet her på baatplassen.no om Bavaria siden åpningen som kritikk, og det kan jeg fint leve med. Personlig så føler jeg langt i fra mobbet, men er stolt av båten min, og dess mere svenskebåteierne og Jeanneau (håper det ble nok bokstaver) eieren og sikkert en oga ennen anne franske rakker ned på båten, dess stoltere blir jeg av båten. Da vet jeg med sikkerhet at båtvalget mitt er riktig. Men jeg skal være såpass ærlig at jeg til tider føler med de det slike personer må slite med, det kan ikke være lett å måtte rakke ned på andre for at man skal føle tilfredshet med egen skute. Noe annen drivkraft for dette har jeg ikke funnet her... Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Skipper Worse Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 I det hele er det rimelig lavpannet å rakkenere på andres valg av båt -- det være seg om det er merket, typen eller egenskapene det dreier seg om. Jeg har for egen del aldri helt forstått den angivelige motsetningen mellom seil og motor. Begge deler er jo båt? På den andre siden fyrer seilerne godt oppunder -- på mange måter. Nuvel. Sommeren er her. Hva med å hilse OGSÅ på Barbarella-eiere i år? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
baatsman Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 (redigert) Sydvesten, ikke alle er like glade i båten sin. Men hvorfor skriver ikke andre om båten sin. Er det ikke noe å skrive om. Aner ikke jeg, men kan det være at misunnelsen er større en kjønnsdriften? Nei for f..., det er jo en helvestes Bavaria Noen etterlyste debatter om andre båter/merker, vel jeg venter jeg. Ikke for å kritisere, men for å bli belyst litt om andres erfaringer. Litt mer en det som står i erfaringsbasen. Kan da ikke være bare Bavaria-eiere+ såpa fra sør som er glade i båten sin. Redigert 28.Juni.2007 av baatsman (see edit history) Vi sees! Link to post
baatsman Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 (redigert) Skipper Worse, jeg tør ikke hilse jeg. Hvis jeg hilser, tror alle jeg har mistet kjølen å trenger hjelp. PS har ikke stemt, fant ikke noen alternativ som passet. Er det meg det noe galt med Redigert 28.Juni.2007 av baatsman (see edit history) Vi sees! Link to post
bliss X Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Men hvorfor skriver ikke andre om båten sin. Er det ikke noe å skrive om. Mange har skrevet om båten sin, men du finner det i eldre innlegg. Forsøker å unngå for mye hakk i plata Link to post
Mix Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 (redigert) Nuvel. Sommeren er her. Hva med å hilse OGSÅ på Barbarella-eiere i år? Tvilsomt. Ihverfall ikke miljøhysteriske dieselavgiftskåte Bavararia Trabant eiere. Hverken med eller uten sydvest. Redigert 29.Juni.2007 av jolo (see edit history) Link to post
bliss X Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Har heller ikke stemt, siden jeg ikke vil ha hytte på fjellet Link to post
Sofaseileren Svart 28.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 Jeg hadde ikke tenkt å si et seriøst ord i denne tråden, men klarer visst ikke å holde meg: Utgangspunktet for denne ganske lavpannede tråd / poll, var at diskusjoner om bavarie og avgift på diesel har en tendens til å ta helt av, og som en ren parodi tenkte jeg å kombinere temaene. Det virker som om interessen for å diskutere avgift på diesel har dabbet noe av, mens interessen for å krangle om hvorvidt bavaria kan kalles seilbåt eller ikke ikke gir seg. Personlig ville jeg ikke valgt Bavaria, og hører til dem som i utgangspunktet synes det er morsomt å fleipe om kjøler som faller av osv, men etterhvert får jeg en litt flau smak i munnen når jeg ser hvordan det hele utarter. Ikke minst fordi jeg er innehaver av en båt som, da den var ny for 40 år siden, ble kritisert nord og ned av det etablerte seilermiljøet. Hetsen var ikke ulik den som Bavariabåtene utsettes for i dag. Uansett hvor mye man diskuterer for eller mot Bavariaer, vil merkets positive og negative egenskaper komme klarere fram med tiden. Det var og er 101 grunn til å ikke anskaffe en Vega, på samme måte som det er 101 grunn til å ikke anskaffe en Bavaria, eller eller en HR eller en Vagina eller hva den nå het... . Ingen har den perfekte båten, og heldigvis har vi ulike preferanser. Jeg har lagt min elsk på minst 30 år gamle langkjølte båter, og har vel for en stund siden innsett, at skulle jeg forfekte dette som eneste sannhet, ville folk rundt meg avskrevet meg ennå mere enn det de gjør i dag..... . Uansett hva man måtte mene, både om Vegaer og Bavariaer, er det båter som kommer til å gå inn i historien fordi de mer enn andre har rekrutert nye seilere. Det kan da ikke være negativt.... Link to post
Daffy Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 har ikke stemt, fant ikke noen alternativ som passet. Er det meg det noe galt med har ikke stemt jeg heller nå kan det jo selvfølgelig være noe galt med meg også da men jeg velger å tro noe helt annet Seilbåt blir det nok aldri Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Tine IV Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Endelig er nattvakta i havna over ,så nå er det en tur i underkøya å sove et par timer . God natt alle sammen . Tine 3 Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Nei, Bavviraria eierne mobbes pga den blå stripen. Hadde stripen vært rød, så hadde alt vært greit. med rød stripe kan det vel knapt kalles båt.............. det skall vare röd stripe..... helt enig Lano2 S/Y Gunga Din Link to post
Sofaseileren Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Her burde det ikke kun være snakk om farge på stripene, men antall striper. Baatplassen.no, burde, som det selvsagte autorisasjonsorgan for folkets oppfatning av båter, til enhvær tid levere grunnlagsdata til de ulike båtprodusenter. Det tildeles striper på lik utfra antall innlegg båten er omtalt i, på samme måte som plassens medlemmer får striper utfra antall innlegg. Stripene fargekodes utfra positive og negative innlegg. Det er til en hvær tid båtprodusentens ansvar å tilbakekalle båter, for å supplere med nye striper etterhvert som diskusjoner utvikler seg. Bavaria har allerede tatt hensyn til denne framtidige ordningen, idet de fleste båtene er forsynt med høyt fribord. Link to post
Skipper Worse Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 det er 101 grunn til å ikke anskaffe en [...] Vagina Her tør jeg si meg uenig; i alle fall hvis omtalte er omsluttet av varm, hyggelig kvinne! I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 din gris. dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sydvesten Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Var i dag ombrod i en Jeanneau 42, synes den så fin ut fra utsiden, så jeg inviterte med selv ombord for en prat... Var en tur nede og kikket meg litt rundt, men konkluderte kjapt at dette ikke var båten for meg.. en simplere utrustet båt er vanskelig å finne, kanskje med untak av Harmony da og en eller annne annen "respatexinnret" båt, muligne fra østtyskland eller var der frankrike.. Siden jeg er lettere angrepet av 3 fotsyken. Dert var rett og slett en stor skuffelse, rett og slett trist etter mitt syn... Det eneste oppløftene var det aktre badet som hadde eget dusjavlukke. Dette var en 3 cabiner som er ny av året... Er for tiden på tur sammen med Oceanis 50, så det er lett å la seg rive med på fotgaloppen.. så det kan tenkes at Stauden III er en Bavria 42 er nært forestående....Skal kikke litgt på Benetau 43 også.... men er den lik innrfedet som 50'en så henger den også i en tynn tråd.... De kan rett og slett ikke fint trearbeid med fine materialer... Det er kun svenskene som kommer i nærheten av dette..., men de er for dyre og for sidrumpa etter mitt syn Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Skipper Worse Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 din gris. Det sier min kone også. Hun har naturligvis helt rett. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn