Jump to content

Eie en Bavaria eller akseptere avgift på diesel?


Sofaseileren

Eie en Bavaria eller akseptere avgift på diesel  

156 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Var i dag ombrod i en Jeanneau 42, synes den så fin ut fra utsiden, så jeg inviterte med selv ombord for en prat... Var en tur nede og kikket meg litt rundt, men konkluderte kjapt at dette ikke var båten for meg.. en simplere utrustet båt er vanskelig å finne, kanskje med untak av Harmony da og en eller annne annen "respatexinnret" båt, muligne fra østtyskland eller var der frankrike.. Siden jeg er lettere angrepet av 3 fotsyken. Dert var rett og slett en stor skuffelse, rett og slett trist etter mitt syn... Det eneste oppløftene var det aktre badet som hadde eget dusjavlukke. Dette var en 3 cabiner som er ny av året...

 

Jeg er enig i at jeanneau dessverre har senket kvaliteten på innredningen på modellene fra 42' og nedover. 45' og oppover holder heldigvis fremdeles høyere nivå, med det blir litt for dyrt. Hvordan var kvaliteten på dekksutstyret? Å, nei, det er visst mobbing å spørre om sånne uvesentlige ting. Beklager... :wink:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Hvordan var kvaliteten på dekksutstyret? Å, nei, det er visst mobbing å spørre om sånne uvesentlige ting. Beklager... :wink:

Siden båten ikke tiltalte meg utseende messig så kastet jeg ikke bort mere tid på å sjekke noe annet... Det blir jo helt uvesentlig siden båten er uaktuell for mitt vedkommende. Jeg har forøvrig vært ute for værre mobbing før enn det lille du spør om, jeg har da barn som kan mobbe sin gamle far til tider :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er gjerne en sammenheng mellom antall køyeplasser og lugarer ombord i båten og skipperens virilitet... Det er vel en gunn til de fleste Orust båtene kun leveres med to lugarer mens Bavaria levere med 3 som standard.. Orustbåtene har riktignok mere stueplass til golfkøllene og ballene sine, mens vi andre bruker køllene og ballene til det vår herre har skapt dem til.. Da kommer kravet om lugarplass rimelig umiddelbart og i allefall før neste neste sesong..

:lol::lol: brilliant, Sydvesten - brilliant :lol:

Link to post
Share on other sites

46 er maks lengde i båsen hjemme.. venter og se på den nye Cruiserserien som kommer, de to som er kommet til nå har vokst med en fot, så en Cruiser 43 kan bli interessant når den dukker opp.... Siden jeg er ferdig med å befolke kongeriket så kunne jeg slikt sett kjøpt med en HR eller noe annet fra Orust, men sliter litt med antall faste køyer og lugarer i noen år fremover på småbåtene deres...

 

Foreløpig er 3 fotsyken uner kontroll, grensen for havneavgiftene her i Sverige går gjerne på 12m og Stauden II er kun 11.93 i følge målebrevet..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...