Ludde Startet 28.Desember.2003 Del på Facebook Startet 28.Desember.2003 Glemte en gardin i båten i høst, og oppdaget i dag at den hadde fått noen svarte flekker, ikke mye men nok til at det vanket kjeft i heimen. Har noen forslag til hva jeg jan bruke for å få dette av, samtidig som jeg beholder den gile fargen på gardinene? Har søkt på jordslag men finner bar info om kalesjer og fjerning på disse. Vil tro at ShipShape eller fortynnet Klorin gjør susen, men det hadde vært fint om jeg kunne beholde originalfagren på gardinene også. Takker for alle innspill, og fortsatt God Jul. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
GeirKS Svart 28.Desember.2003 Del på Facebook Svart 28.Desember.2003 Har prøvd ShipShape på jordslag før, og det fungerte imponerende godt. Jeg anbefaler hansker på hendene. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 28.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2003 Har nå gjort følgende: Lagt i vann i Omo, og skrubbet lett med en neglebørste på de værste flekkene. Har også brukt litt Zalo på de største flekkene. Deretter en ny runde i OMO, skyllet og fått godkjent av regjeringa! Henger nå til tørk, og ser meget bra ut. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Bertinius Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Det finnes et eget vaskemiddel mot jordslag, kan bare ikke komme på navnet i farten, fåes i fargehandel Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Ser at noen har fått tatt jordslag på gardiner med hell..Er det noen som har greid å få vekk jordslagflekker på intriør "pusetrekk"?(bayliner)..Inbiller meg at dette er en ganske håpløs oppgave.. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Den gangen jeg brukte ShipShape, var det på baksetet i bilen min. Riktignok ikke velourseter, men prikkene forsvant, og fargen ble igjen. Veldig fornøyd. Middelet var litt sterkere enn jeg trodde, så en del hud på fingrene ble litt rar. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Hei. Husker ikke om det var her eller på BM sitt forum at det var en som hadde en løsning med å legge de "prikkede" gardinene ut i vårsolen. "Prikkene" forsvant da som dugg for solen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Stemmer det Lars.Et triks jeg har lært av Ørnhild.Når det gjelder pusetrekk så går det kanskje an å bruke høyfjellssola der? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Desember.2003 Del på Facebook Svart 31.Desember.2003 Hva med Deap Clean? Tar ikke det rotta på det meste? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.Januar.2004 Del på Facebook Svart 1.Januar.2004 Saltsyre fortynning på gardinene og putene?Det kan sikkert tilføre det norske språk nye skjellsord. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Ser at noen har fått tatt jordslag på gardiner med hell..Er det noen som har greid å få vekk jordslagflekker på intriør "pusetrekk"?(bayliner)..Inbiller meg at dette er en ganske håpløs oppgave.. <{POST_SNAPBACK}> Har søkt etter råd mot jorslag og har funnet en del gode tips og råd. Selv har jeg fått de sorte prikkene på stofftrekket inne i kabinen. Ser at ovenevnte hadde samme problem for en god stund siden. Haadde vært interessant å høre om han til slutt fikk løst dette problemet og på hvilken måte. Mange foreslår bruk av stoffet Ship Shape. Er det noen som har erfaring med bruk av dette på stofftrekk som nevnt. Inbiller meg at det skal skylles med vann etter bruk, og det blir jo litt problematisk inne i en båt. Er det noen som har råd/tips ???????? Sitér dette innlegget Link to post
juhl Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Hvor køber man produktet ShipShape eller hvem producere det ? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Hva med vanlig renslig alminnelig god gammeldags sitronsaft? De vet, av den typen som fås kjøpt i velassorterte boutiquer, som de fiiinere fruer har i teen? Works for me!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
GeirKS Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 http://www.shipshape.nu/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.