nab Startet 28.Juni.2007 Del på Facebook Startet 28.Juni.2007 Hei. Jeg har akkurat vært og kjøpt en Quick Genius 1000F Ankervinsj som jeg har tenkt å montere på badeplattformen på vår gamle tresnekke. I den forbindelse så har jeg tenkt å bygge en tre-kasse til å montere vinsjen på, og jeg lurer jeg på hva som er best materiale å bruke, "hobbyplater", furu glattkant, foringer som brukes til f.eks vinduer eller er det noe annet som er bedre ? Mål ca. 30x30x40 cm. Jeg skal bruke 50 meter med 6,5mm kjetting, og 10 Kg. "bruce-kopi" anker. Er det noen som har skisser/tegninger til en passende kasse ? Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 28.Juni.2007 Del på Facebook Svart 28.Juni.2007 (redigert) Så til min store overraskelse i dag at de har eik hobbyplater på co. Ikke var det dyrt heller.... Usikker på limet de har brukt, men med noen strøk lakk på så holder det sikkert godt i mange år! Redigert 28.Juni.2007 av Grisli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Takk for tips! Er det noen som har synspunkter på om jeg skal bruke Eik eller Furu? Furu ligner vel mest på resten av båten, mens Eik er vel hardere (men også tynnere, 16 mm mens furu var 19). Er dette kraftig nok ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Jeg ville ikke ha brukt hobbyplater, limet i disse er neppe vannfast nok for et så fuktig miljø.. Ville heller ha brukt glattkant og limt disse med epoxy eller polyurethanlim. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wicma Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Bruker du hobbyplater må jobben gjøres relativt fort omigjen. De er ikke laget for å stå ute. Lag platene selv, som nevnt over, går aldri i stykker. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Vannfast kryssfiner - som du maler med topcoat. Det tror jeg er det beste. Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Takker for alle synspunkter! Siden jeg har en trebåt, så blir det vel penest å olje/lakke kassen. Er det noen "tresnekkere" som har synspunkter på hvor tykke bord som er nødvendig ? Det skal vel helst tåle noen hundre kilo. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Hva med å lage en kasse i 1,5 toms mahogny. Tok meg desverre ikke tid til å avrunde hjørnene på kassen på bildet. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Slagskibet Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Har prøvd hobbyplate inne i båten. Det gikk ikke videre bra. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Hvorfor tett kasse? Hvorfor ikke lage en av litt slanke spiler? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Dette svaret postet jeg i et annet emne: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=369642 Har noe du kanskje vil bruke i garasjen, og du bor jo i Horten...... Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Det så ikke dumt ut, Chiba. Jeg sender deg en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.