KapteinSabeltann Startet 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2007 Hei. Som emnetittelen sier så lurer jeg på hvordan jeg skal forsegle kryssfinerplater så de tåler vind og vær.(Vannfast finer/forskalningsplater ble for dyrt). Platene skal monteres i en åpen jolle så de er ganske utsatt. Håper på svar Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Se her. Sitér dette innlegget Link to post
KapteinSabeltann Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 (redigert) Er det mulig og olje/lakke/male de eller noe i den duren? Redigert 29.Juni.2007 av Mr.Eriksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Nei, det vil sprekke og suge vann i endekantene. Sitér dette innlegget Link to post
KapteinSabeltann Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Ok Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
monoskrog Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Jeg lagde noen benker i en gammel windy for noen år siden og brukte da x-finer som jeg støpte inn etter alle Knutsens regler. Nå delamierer alle. Jeg lagde også en konsoll til fiskeutstyr som jeg støpte med epoxy. Hadde ikke UV-filter og epoxyen var borte etter 2 sesonger. P.t. bygger jeg båt fra et skrog jeg kom over. Jeg begynte med å fjerne alt treverk i stringers og akterspeil. Eneste treverket som blir i den båten er skaft på bestikk og tannpirkere. Jeg anbefaler 20mm H60 divinycell. For å slippe å sparkle og slipe mye, kan du bruke peel ply. Snakk med Odd Berglund hos Diab i Asker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.