Jump to content

Båtførere i Asker og Bærum dyktigst i landet!

Mouche

Recommended Posts

Denne tenker jeg det er mange ute i distriktene som har moro av å lese. Du splitte mine bramseil! :lol:

http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article134697.ece

Folk i Asker og Bærum er jo ellers kjent for å være noen rike og totalt ubrukelige idioter som ikke tar hensyn til noe eller noen, og så får de plutselig ros av forsikringsselskapene med henvisning til statistikk? Dette må da være bevisst manipulering og sikkert noen som har kjøpt disse uttalelsene? Og ja, statistikk er jo kjent brukt for å bevise usannheter! :yesnod:

Morsomt? :crazy:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Dette må da være bevisst manipulering og sikkert noen som har kjøpt disse uttalelsene? Og ja, statistikk er jo kjent brukt for å bevise usannheter! :yesnod:

Hvem mener du skulle ha egeninteresse i å "kjøpe" disse uttalelsene?

Og denne siste setningen din må du forklare, Mouche.

Du kan sikkert bevise det motsatte med faktaopplysninger fra f.eks. SSB og annen offentlig statistikk?

Redigert av Phoebe (see edit history)

If forsikringsselskaps viser at seilbåteiere går dobbelt så ofte på grunn som motorbåteiere. Ja svarer du kanskje, de stikker jo dypere disse seilbåtene. Men uansett må vi jo alle ta hensyn til sin aktuelle dyptstikkende om man stikker 90 cm eller 1.50!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Dette er helt sikkert fordi de betaler skadene sine selv og da kommer de ikke med på statistikken :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Du kan sikkert bevise det motsatte med faktaopplysninger fra f.eks. SSB og annen offentlig statistikk?

Har vi tillit til sånne som SSB og andre offentlige instanser da?

Det som er litt rart, synes nå i hvertfall jeg, er at disse idiotene i Oslofjorden har stadig færre grunnstøtninger mens for resten av landet er det motsatte tilfelle? Og attpåtil så påstår rep. for forsikringsselskapet Gjensidige at "lokale båtførere er dyktige og forsiktige på sjøen." Er det ikke en opplest og vedtatt sannhet her på på forumet at så ikke er tilfelle, tvert derimot, og da må da forsikringsselskapene ta feil? :cool:

:fishing:

Noe feil med If sin stattistikk. Jeg ligger permanent her i Syvde med båten, mens båten fortsatt er forsikret med Bygdøy som utgangspunkt. Har ikke ennå gitt beskjed om overflytting av havn :smiley: . Hvor mange andre av Killingbåtene som har flyttet ut, er ikke gådt å si, men noen er det nok. Så der røk den stattistikken med kompassrosen rett vest :smiley: .

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Det kan vel være slik at det er en utrolig høy tetthet av fritidsbåter i dette område. Da kan jo flere båter gå på grunn uten at det slår slår veldig mye inn på statestikken. F.eks. To båter, en går på grunn = 50% skader. 2000 båter 20 går på grunn = 1% skader.

Vel denne statestikken sier vel ikke alt. Hvis alle kjører etter hverandre i kø og førstemann kan veien kan det være en av årsakene.. Nå er det vel ikke så komplisert å navigere i Oslofjorden kanskje heller? Båtførere i Ringdalsfjorden og Iddefjorden ( Halden)går aldri på skjær.De har den beste statestikken i landet og slår berumfolket helt klart.

Jeg ligger permanent her i Syvde med båten, mens båten fortsatt er forsikret med Bygdøy som utgangspunkt. Har ikke ennå gitt beskjed om overflytting av havn

Bare et lite tips; Hvis "ditt" forsikringsselskap er som "mitt" selskap så baseres premien på statistikk (bl.a.) og da vil premien variere avhengig av hvor båten har sin hjemmehavn. Det betyr at hvis det er, relativt sett, færre skader/uhell/tyverier i Syvde så vil premien du skal betale bli lavere, eller høyere hvis det motsatte er tilfelle! :yesnod:

Nå vet ikke jeg hvor mange båter på Bygdø som fortsatt har hjemmehavn i Syvde, men kanskje like mange som motsatte vei?

princess32 - jeg ser, og skjønner poenget ditt, men det er jo hele tiden snakk om prosentvis økning, eventuelt reduksjon, og da ser jeg ikke helt at det du påpeker har noen betydning? :confused:

havgaaaapet - det skjer jo, kanskje bare unntaksvis, men dog allikevel, at selv båter hjemmehørende i Asker og Bærum drister seg ut til Hurum, Røyken, ja sogar Drøbak og vel så det, og der finnes det vel noen grunner og ikke alltid en lang kø å følge etter? :rolleyes:

havgaaaapet - det skjer jo, kanskje bare unntaksvis, men dog allikevel, at selv båter hjemmehørende i Asker og Bærum drister seg ut til Hurum, Røyken, ja sogar Drøbak og vel så det, og der finnes det vel noen grunner og ikke alltid en lang kø å følge etter? :rolleyes:

Tjaaaa nå overdriver du vel en smule?

Dette er helt sikkert fordi de betaler skadene sine selv og da kommer de ikke med på statistikken :wink:

Hvem gjør ikke det?

Enten via økt polise som rammer alle forsikringstagere, eller være solidarisk med de som ikke er uheldige og betale selv.

Ergo Asker og Bærumsfolk er mer solidariske med de som ikke går på grunn enn de som lar forsikringen betale.

Ja, beklager jeg gjør nok det! Ingen båter fra Asker og Bærum har noen gang passert Drøbak, beklager! :nonod:

Drøbak; er det langt fra Asker :confused::wink:

mvh

giver

Har vi tillit til sånne som SSB og andre offentlige instanser da?

Det som er litt rart, synes nå i hvertfall jeg, er at disse idiotene i Oslofjorden har stadig færre grunnstøtninger

Joda, vi er idioter alle som ikke er på samme lag... :wink:

Link?

Hørte det på radioen og de refererte til if. Tror VG bragte fram saken.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

princess32 - jeg ser, og skjønner poenget ditt, men det er jo hele tiden snakk om prosentvis økning, eventuelt reduksjon, og da ser jeg ikke helt at det du påpeker har noen betydning? :confused:

Si nå at det har vært en økning på 20% antall båter i dette område det siste året. Mens det ar vært 10% økning i skader/grunnstøtninger. Har det da vært økning eller en minskning i antall skader prosentvis i statestikken??????. Det er dette som er mitt poeng.

Statestikk kan man få som man vil, det er bare spørsmål om i forhold til hva??. :flag:

Statestikk kan man få som man vil, det er bare spørsmål om i forhold til hva??. :flag:

Hei

Litt om (mis)bruk av statistikk.

La oss si at ca. 5% av alle bilulykker skjer i påvirket tilstand.

D.v.s. at ca. 95% av alle bilulykker skjer i edru tilstand. :crazy:

Hvem vil ta sjansen på å kjøre edru da? Statistisk sett. :wink:

Det statistikken ikke forteller er at du forhøyer risikoen radikalt ved å ikke være edru når du kjører.

mvh

giver

Drøbak; er det langt fra Asker :confused::wink:

mvh

giver

Det er så langt at jeg nesten ikke tør si hvor langt det er, men på dager med god sikt så kan jeg se dit! :wink: Jeg vet at du vet, men vet ikke om alle andre som leser dette vet det! :crazy:

Har det da vært økning eller en minskning i antall skader prosentvis i statestikken??????.

Da har det vært en økning i antall skader, også i prosent, men sett i forhold til antall båter så har det vært en prosentvis reduksjon. Det har blitt mindre fare for at man grunnstøter. Med andre ord så har et mindre antall båter i prosent vært innblandet i uhell som grunnstøtninger. Morsomt med prosentregning hvor både økning og reduksjon kan være "riktig" svar! :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...