Fred Startet 30.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2007 Hva skjer med en motor om den konstant blir lite belastet? Hva skjer konkret med en motor om den så og si bare blir småkjørt? Hva er forventet levetid på en motor idag kontra før? Har dagens motorteknologi noe å si for levetiden? Hva er det beste arbeidsturtallet å ligge på for ulike motorer? Kan høyt turtall være skadelig om det ikke er snakk om lang tid? Hvilke oljeskiftintervaller bør man følge om man ønsker lengst mulig levetid? Hvilke ting kan man gjøre for å være litt føre var hva gjelder reprasjoner, noen triks? Hvor langt kan maskinene under gå? (de maskinene jeg har pr idag) 1200ccm, 3syl, tdi pumpedyse,86hk,190nm, arbeidsturtall ca 1800omr i 100kmt, brutto vekt på kjøretøy under 95% av bruk inkl personer 920kg. (800-4600omr) 69ccm, 1syl, bensinincjection, 9hk, vannkjølt, arbeidsturtall ca 7500omr i 80kmt, total vekt inkl personer 170kg. (1200-10500omr) 500ccm 1syl, diesel, 9hk, saltvannskjølt, arbeidsturtall 2400omr, 6knop, båtvekt 2200kg. (400-2800omr) Hvilken av maskinene har lengst levetid pr timer? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 virket ganske on-topic denne, så jeg flyttet den. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
infra 727 Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 tror ikke det er noen fasitsvar på dette, men det viser seg gang på gang at motorer som bare går å loder uten motstand, blir polert i foringene, og begynner å bruke olje! det er bra for motor å bli kjørt litt hardt innimellom! Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 4.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Ja, det har jeg hørt også.. men levetiden er alikevel veldig forskjellig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.