Jump to content

Ferskvannspumpe til aq 145

Rune B.

Recommended Posts

Det skulle ikke være så lett det her nei! Fikk beskjed om at div bil vannpumper skulle passe, men nå har jeg flere ligende i retur haugen på jobben. Prøver så volvo penta butikk der jeg får beskjeden at disse ikke er å få lenger og at jeg trenger et ombyggningsett til kr 9440 pluss mva som skulle gi den totale prisen til noe sånt som 11800kr...............ikke at det gjør nnoe om det følger med mye nytt, men du verden så fint det hadde vært om noen hadde peil på om den finnes noe billigere alternativ. Her belønnes alle tips med gode tanker! God sommer :yesnod:

Redigert av Rune E. Bruun (see edit history)

Hei. Regner med at det er snakk om sirkulasjonspumpa og ikke sjøvannspumpa......Da kan du gå inn å se her hva jeg gjorde i sin tid med 2 stk AQ140 som nok er samme motoren som 145.

Trykk her.

De uoriginale pumpene fra SKF gjorde susen for noen år siden. Forskjellen er kun en stuss på pumpa som gjør den 40 ganger dyrere enn bilvarianten.

Redigert av Jorg-1 (see edit history)

Jeg prøvde det, men fikk ikke av selve pumpehjulet (ikke remhjulet) helt da dette var i støpestål. Brukte egnet avdrager, men hjulet knakk i to. Da jeg tok resten i pressa ble restene av hjulets senter med ut og huset fikk skader. Et ikke store forskjellen på pumpene og over 10 000 lapper for en vannpumpe påvirker vidre bensin budskjett noe.

Synd du ødela huset. Brukte samme metode om Jorg-1 for noen år tilbake. En liter med CRC og presset alt fra hverandre. Byttet så ut med nytt innhold, og går like fint i dag har jeg hørt.

I ditt tilfelle, så ville jeg vært på utkikk etter en gammel motor. Er flere slike å oppdrive, og kommer du over et "vrak", så kan du hente pumpen derfra, og evt. prøve å presse på nytt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...