Breezita Startet 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2007 Hei, vi vurderer og gå over fra motor til seil i løpet av høsten. To i familien er ca. 192 cm høye og vi har fått tips om å se etter en båt med god innvendig høyde så vi slipper og måtte bøye oss hele tiden. Takknemlig for tips og andre gode råd om kjøp. Budsjett er ca. 5 - 600' mvh Cita Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Fenix Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Er samme høyde. Den eneste båten jeg i farta kan huske at jeg ikke har bøyd hodet i midtskips, er Oceanis 393. Ellers var den nye polske (Delphia) ikke så aller verst, og den er vel ikke så langt unna prisrammen heller. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 192 er ganske høyt...Bavaria 39 er nesten 2 meter tror jeg, men den er jo i et helt annet prisområde. Mulig den samme ståhøyden er tatt vare på i de mindre Bavaria-modellene? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Fusebox Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Jeg fikk en titt i Bavaria 37 for litt siden (2006 modell, tror jeg) og hadde god klaring til taket hele veien i "stua". Jeg er ca. 190 høy. /Are Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 2.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Takk for gode tips, Hva med Najad og Hallberg Rassy? Det er mulig vi må opp litt i pris her... Ellers er jeg takknemlig for andre ting vi bør tenke på når det gjelder overgangen til seil.,-)) /Cita Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Sydvesten Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Bavaria 39 er 1,96 innvendig og det gjelder over det meste av området, både i avkledningsdelen i lugarene og bad etc. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.