Pinot Startet 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2007 Jeg trenger en 12 v lensepumpe som kan monteres en slangelengde unna laveste punkt i båten. Tror jeg har lest meg til at det jeg vil ha er en "selvsugende" pumpe. Hvor mye må en slik koste. Har ikke klart å finne noen på nettet til under 1 000 kroner? Trenger ikke være veldig kraftig. Tips mottas med takk. Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Søk etter "lensepumpe" her hos Maritim så finner du sikkert noe du kan bruke.... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sinten Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Ser ut til at desse sjølvsugande lensepumpene ikkje er å finne til under 1000 kr . Billigaste til maritim (så vidt eg kan sjå) er på 1210 kr (20 l/min) Men viss den ikkje treng å vere så kraftig (berre for å få ut dei siste litrane i båten?) kan du jo kanskje greie deg med ei ferskvasspumpe til om lag halve prisen? Denne pumpa pumper vistnok berre 11 liter i minuttet, så den kan ikkje brukast som hovud-lensepumpe, men den kan sikkert duge for å pumpe ut dei siste litrane som ei vanlig nedsenkbar lensepumpe ikkje klarer, men det er kanskje ikkje det du er ute etter? No veit ikkje eg om ei slik pumpe berekna til ferskvatn er brukande til noko slikt i det heiletatt, men det er det kanskje nokon andre som kan svare på? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Pinot Svart 1.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 (redigert) Takk for svar. Dere har skjønt det. Jeg har allerede en nedsenkbar bakerst i båten, men den etterlater for mye vann etter at nivåbryteren har kuttet strømmen. Utmerket for å holde båten flytende, men jeg blir fortsatt våt på beina når båten ligger stille. Pluss at to pumper er bra for sikkerheten. Ferskvannspumpe til sekshundreognoe klinger bra i mine ører. Noen som har erfaring med å bruke denne som lensepumpe til sjøs? Den vil stort sett bare få saltvann å slåss med. I tillegg til ankerdram og Chablis, selvsagt ... Redigert 1.Juli.2007 av Pinot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Jeg trenger en 12 v lensepumpe som kan monteres en slangelengde unna laveste punkt i båten. Hva er en slangelengde? Sitér dette innlegget Link to post
Pinot Svart 1.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Hei. Ikke mye. Mellom en og to meter i lengden. En halv meter i høyden. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 I tillegg til vanlige nedsenkbare lensepumper, har jeg en av disse membranpumpene fra Maritim med slange. Angrer ikke på dette, da de vanlige pumpene etterlater seg mye vann i kjølen når de er ferdige med å pumpe. Det som ble avgjørende for at det ble den "dyre" typen, er at disse kunne tørrkjøres. De noe billigere pumpene jeg tittet på dengang jeg skulle handle kunne ikke tørrkjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Gammel tråd, men samme spørsmål Eg ønsker selvsugende lensepumpe. Eg ønsker ikkje å ha noko elektrisk senka ned i vann i kjølen. Linken fra 2007 til Maritim er "utgått". Nå har eg vurdert om eg må bruke septikpumpe med kvern. De kan suge / løfte 60cm. Noen andre tips ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Folk I Båt Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Kjøp membranpumpe, så har du noe du vet fungerer. Du finner dem sikkert billigere enn dette, men dette er gode pumper med rimelige rep-sett. http://www.maritim.no/elektrisk/elektrisk-motor/lensepumper-elektrisk/jp-viking-power-16-19-liter-12v Finnes sikkert på fleabay.com til rimeligere pris. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Ja ser der... Takk Den fann eg ikkje sjølv under lensepumper på maritim Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ebonita Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Du får väl värdera antingen membranpump eller impellerpump. Av de senare finns bl annat Jabsco som är ganska tåliga mot skräp. Båda typerna är självsugande men men membranpumparna är tåligare mot torrkörning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.