Jump to content

Finnes det selvsugende lensepumper?

Pinot

Recommended Posts

Ser ut til at desse sjølvsugande lensepumpene ikkje er å finne til under 1000 kr :nonod: . Billigaste til maritim (så vidt eg kan sjå) er på 1210 kr (20 l/min)

Men viss den ikkje treng å vere så kraftig (berre for å få ut dei siste litrane i båten?) kan du jo kanskje greie deg med ei ferskvasspumpe til om lag halve prisen? Denne pumpa pumper vistnok berre 11 liter i minuttet, så den kan ikkje brukast som hovud-lensepumpe, men den kan sikkert duge for å pumpe ut dei siste litrane som ei vanlig nedsenkbar lensepumpe ikkje klarer, men det er kanskje ikkje det du er ute etter?

No veit ikkje eg om ei slik pumpe berekna til ferskvatn er brukande til noko slikt i det heiletatt, men det er det kanskje nokon andre som kan svare på?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Takk for svar. Dere har skjønt det. Jeg har allerede en nedsenkbar bakerst i båten, men den etterlater for mye vann etter at nivåbryteren har kuttet strømmen. Utmerket for å holde båten flytende, men jeg blir fortsatt våt på beina når båten ligger stille. Pluss at to pumper er bra for sikkerheten.

Ferskvannspumpe til sekshundreognoe klinger bra i mine ører. Noen som har erfaring med å bruke denne som lensepumpe til sjøs? Den vil stort sett bare få saltvann å slåss med. I tillegg til ankerdram og Chablis, selvsagt ...

:sailing:

Redigert av Pinot (see edit history)

I tillegg til vanlige nedsenkbare lensepumper, har jeg en av disse membranpumpene fra Maritim med slange.

Angrer ikke på dette, da de vanlige pumpene etterlater seg mye vann i kjølen når de er ferdige med å pumpe.

Det som ble avgjørende for at det ble den "dyre" typen, er at disse kunne tørrkjøres. De noe billigere pumpene jeg tittet på dengang jeg skulle handle kunne ikke tørrkjøres.

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...