Jump to content

Møre&Romsdal hvor går sommerbåtferien 2007

Geirh

Recommended Posts

Vi må ha en post for Møre&Romsdal også. Jeg starter turen 13 juli da går turen til misund (misunddagene) deretter går ferden nordover til nordmøre og området der.Etter nesten 2 uker der oppe settes kursen sørover og etter mange stopp er vi kommet til Bergen hvor vi farter litt rundt i området der før vi setter kursen på nord og går hjem igjen. Etter 5 1/2 uke så er ferien over.

Stilhet før stormen eller...... Dette bekrefter nok at det ikke er så mange fra M&R her på BP. Kunne vært interresant å høre fra dere på denne tråden. Gi livstegn :yesnod: Selv blir jeg liggende i fjorden et par uker til før kursen settes til havs og :sailing:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Stilhet før stormen eller...... Dette bekrefter nok at det ikke er så mange fra M&R her på BP. Kunne vært interresant å høre fra dere på denne tråden. Gi livstegn :yesnod: Selv blir jeg liggende i fjorden et par uker til før kursen settes til havs og :sailing:.

Enig med Deg der,karnsje de våkner til vi får vente og se.

Hei.

Er det noen som skal til gjestehavnen i Bøfjorden (Surnadal), får dere tute når dere passerer lykten like før Samvirkelaget (med diesel) på styrbord side. Jeg er på to ukers ferie ut neste uke (uten båt) på landstedet til svigermor, det hvite huse 100m bak fyret. Gjestehavnen i Bøfjorden er en lun og fin gjestehavn.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Været er i hvert fall meldt å holde til og med torsdag, så dreier vinden fra Ø til SW. For de som ikke vet hvor Bøfjorden og gjestehavnen er, se bilde og kart under. Bøfjorden båthavn ligger like før broen inn mot Åsgardsfjorden og har 5 gjesteplasser, ferskvann, strøm, toaletter og dusjer. Kun få minutter til dagligvare. Diesel litt lenger ute ved Samvirkelaget. Bensin må bæres 20m. i kanne. Posisjon: N63 01,084 E008 22,652.

kart.gifkart3.gif

havn1.jpg

havn2.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nå er jeg bare halvt Sunnmøring og bor til daglig i Trondheim..... men i det meste av ferien er det båtliv på Søre Sunnmøre. Da jeg har stort feriehus helt nede ved vannkanten og båt(er) som best egner seg for dagsturer og turer på noen relativt få dager er det nettopp dette det blir. Skal vel innom båtfestivalen i Ålesund og ta en tur i Hjørundfjorden og kanskje Geiranger/Tafjord og diverse annet også i år :yesnod:

Hei.

Været er i hvert fall meldt å holde til og med torsdag, så dreier vinden fra Ø til SW. For de som ikke vet hvor Bøfjorden og gjestehavnen er, se bilde og kart under. Bøfjorden båthavn ligger like før broen inn mot Åsgardsfjorden og har 5 gjesteplasser, ferskvann, strøm, toaletter og dusjer. Kun få minutter til dagligvare. Diesel litt lenger ute ved Samvirkelaget. Bensin må bæres 20m. i kanne. Posisjon: N63 01,084 E008 22,652.

Ikke langt unna gravstedet til Keiko det, Lars H. Er det han du har på grillen på varme sommerkvelder i M&R kanskje :nono:

Smøla for min del i en uke fra ca. 16. juli. Et gammelt fiskevær på en øy kalt Ringsøya (tidligere bebodd hele året, men fraflyttet for flere tiår siden). Gir meg assosiasjoner litt a-la Saltkråkan (for de som husker). Ikke i egen båt riktignok (for langt å kjøre den helt fra Østlandet), men nok av båtliv likevel. Og fiske. Hyggelig er det også at de fleste av de 8-10 husene fylles opp i sommerukene med gamle kjente med røtter fra stedet.

Redigert av Ronald (see edit history)
Ikke langt unna gravstedet til Keiko det, Lars H. Er det han du har på grillen på varme sommerkvelder i M&R kanskje :nono:

Neida, idag blir det torsk, fisket i 22-tiden igår kveld med stang 100m fra huset.

Lars H. :fishing:

Hei igjen Lars H. og alle andre BP-folk!

Ja, det er jo allerede nevnt mange flotte steder å oppsøke i M & R.

Vi har feriegjester både fra Tr.heim, Bergen og Oslo for tiden, så vi priser sommeren og godværet det vi kan med båt og badeliv!

Det går også i nytrukket småsei om kvelden, og i dag var "klakkeseien" forvandlet til nydelig seibiff......., etter stor fiskelykke på "Matlausdjupet" på vei ut mot Finnøy/SandøyOna!

Kunsten er bare å komme seg ut, - for opplevelsene og oppdagelsene av flotte steder,- utenom de flotte stedene/gjestehavnene som er nevnt tidligere i tråden, - ja de blir bare til og dukker opp underveis.....! :seeya::sailing:

Fortsatt god sommer alle sammen, vi skal ut igjen på overnattingstur innover Romsdalsfjorden, for å nyte sommeren videre på Moldeholmene i morgen.

Ship 'O'Hoi :seeya::flag:

Redigert av Seastar (see edit history)
Planen nå er Fiskå :flag:

Når tid er du på Fiskå ? Eller går du Rovdefjorden mot Ålesund så stikk innom Syvde (longside ved flytebrygga hvor en Femø ligger og en skute på land). Kunne tenkt meg en nærmere titt på EIMY dersom du tillater.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Første halve ferieuka er ferdig. Sunndalsøra - Bud - Ålesund - og nå ligger vi i Geiranger. Tildels flott vær så langt, selv om vi ble overrasket av grøttykk tåke over Hustadvika. For et par innbarka Østlendinger, så er dette en fantastisk tur. Imidlertid har vi kanskje mest reagert på hvor få båter man ser ute på sjøen. Eksempelvis Ålesund til Geiranger (60nm), hvor vi totalt hadde så 4 båter. Det er en kontrast til hva vi er vant med hjemme i fra. (4 båter møter vi vel før første halvmila er passert)

I morgen går turen til Fosnavåg, eller i nærheten. Sålangt ingen BP vimpler sett.

Mvh. BEG

Redigert av BEG (see edit history)

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...