Geirh Startet 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2007 Vi må ha en post for Møre&Romsdal også. Jeg starter turen 13 juli da går turen til misund (misunddagene) deretter går ferden nordover til nordmøre og området der.Etter nesten 2 uker der oppe settes kursen sørover og etter mange stopp er vi kommet til Bergen hvor vi farter litt rundt i området der før vi setter kursen på nord og går hjem igjen. Etter 5 1/2 uke så er ferien over. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Stilhet før stormen eller...... Dette bekrefter nok at det ikke er så mange fra M&R her på BP. Kunne vært interresant å høre fra dere på denne tråden. Gi livstegn Selv blir jeg liggende i fjorden et par uker til før kursen settes til havs og . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Geirh Svart 2.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Stilhet før stormen eller...... Dette bekrefter nok at det ikke er så mange fra M&R her på BP. Kunne vært interresant å høre fra dere på denne tråden. Gi livstegn Selv blir jeg liggende i fjorden et par uker til før kursen settes til havs og . Enig med Deg der,karnsje de våkner til vi får vente og se. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Hei. Er det noen som skal til gjestehavnen i Bøfjorden (Surnadal), får dere tute når dere passerer lykten like før Samvirkelaget (med diesel) på styrbord side. Jeg er på to ukers ferie ut neste uke (uten båt) på landstedet til svigermor, det hvite huse 100m bak fyret. Gjestehavnen i Bøfjorden er en lun og fin gjestehavn. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jawik Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Hei Lars. Som du ser er vi tynt befolket med BP'ere. Ha en fin ferie og så får vi håpe at været holder. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Hei. Været er i hvert fall meldt å holde til og med torsdag, så dreier vinden fra Ø til SW. For de som ikke vet hvor Bøfjorden og gjestehavnen er, se bilde og kart under. Bøfjorden båthavn ligger like før broen inn mot Åsgardsfjorden og har 5 gjesteplasser, ferskvann, strøm, toaletter og dusjer. Kun få minutter til dagligvare. Diesel litt lenger ute ved Samvirkelaget. Bensin må bæres 20m. i kanne. Posisjon: N63 01,084 E008 22,652. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Helge Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Nå er jeg bare halvt Sunnmøring og bor til daglig i Trondheim..... men i det meste av ferien er det båtliv på Søre Sunnmøre. Da jeg har stort feriehus helt nede ved vannkanten og båt(er) som best egner seg for dagsturer og turer på noen relativt få dager er det nettopp dette det blir. Skal vel innom båtfestivalen i Ålesund og ta en tur i Hjørundfjorden og kanskje Geiranger/Tafjord og diverse annet også i år Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Trophy Svart 2.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2007 Båtturen i år går til Kiel........ med Color Fantasy ellers blir det noen langhelger bare, blant annet Ålesund Båtfestival, Olsokfeiring i Tafjord/ Valldal og en tur til Finnøy hvis vi slipper nordavinden Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Veroks Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Dette temaet er vel tatt opp tidligere, men må være enig at her er ikkje så mykje respons. Trur vi trenger fleire frå M & R til å kome med tips. Personleg så skal eg nordover til Trøndelagsområda, men veit ikkje kor endå. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28930 Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Dette temaet er vel tatt opp tidligere, "JonInge" spør om ferietips i M&R . Denne tråden omhandler alle med ferieplaner i M&R , , , m/ , and , and m/ , og ikke minst . M&R har alt og mere til. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
eysteind Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Har planer om tur sørover siste uken i juli, kanskje med Bergen som endestopp. Tok første etappe rundt stadt for en stund siden. Med liten kuling, og bølger bakfra, ble turen litt slitsom. Sitér dette innlegget Link to post
Vannskrekk Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Hei. Været er i hvert fall meldt å holde til og med torsdag, så dreier vinden fra Ø til SW. For de som ikke vet hvor Bøfjorden og gjestehavnen er, se bilde og kart under. Bøfjorden båthavn ligger like før broen inn mot Åsgardsfjorden og har 5 gjesteplasser, ferskvann, strøm, toaletter og dusjer. Kun få minutter til dagligvare. Diesel litt lenger ute ved Samvirkelaget. Bensin må bæres 20m. i kanne. Posisjon: N63 01,084 E008 22,652. Ikke langt unna gravstedet til Keiko det, Lars H. Er det han du har på grillen på varme sommerkvelder i M&R kanskje :nono: Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Hei. Om det er lite møringer så ser det ut til å være enda færre trøndere. Vi er to båter som setter kursen nordover fra Trondheim på fredag med Lofoten som mål. Har foresten kjøpt ny båt, en Viknes 1030 K3, må vel endre bilde og navn. Flere som går nordover? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 (redigert) Smøla for min del i en uke fra ca. 16. juli. Et gammelt fiskevær på en øy kalt Ringsøya (tidligere bebodd hele året, men fraflyttet for flere tiår siden). Gir meg assosiasjoner litt a-la Saltkråkan (for de som husker). Ikke i egen båt riktignok (for langt å kjøre den helt fra Østlandet), men nok av båtliv likevel. Og fiske. Hyggelig er det også at de fleste av de 8-10 husene fylles opp i sommerukene med gamle kjente med røtter fra stedet. Redigert 3.Juli.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Planen nå er Ålesund ,Ulsteinvik , Fosnavåg, Fiskå, Volda , Ålesund, Finnøy så får vi se videre Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 (redigert) Det var en som nevnte i en annen tråd at det er et sted som heter "karihavet" i området Kristiansund Noen som kjenner til det navnet?? Er det på Langøya? Funnet svar på det N63.02 Ø007.28 Redigert 3.Juli.2007 av Geirh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Starter feien 14. juli Hvis været er bra blir det sørover, uten noen planer eller stress - tar dagene som de kommer Kunne tenke oss en tur til Hardanger, men vi får se etterhvert Ønsker dere alle en strålende fin sommer Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Ikke langt unna gravstedet til Keiko det, Lars H. Er det han du har på grillen på varme sommerkvelder i M&R kanskje :nono: Neida, idag blir det torsk, fisket i 22-tiden igår kveld med stang 100m fra huset. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seastar Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 (redigert) Hei igjen Lars H. og alle andre BP-folk! Ja, det er jo allerede nevnt mange flotte steder å oppsøke i M & R. Vi har feriegjester både fra Tr.heim, Bergen og Oslo for tiden, så vi priser sommeren og godværet det vi kan med båt og badeliv! Det går også i nytrukket småsei om kvelden, og i dag var "klakkeseien" forvandlet til nydelig seibiff......., etter stor fiskelykke på "Matlausdjupet" på vei ut mot Finnøy/SandøyOna! Kunsten er bare å komme seg ut, - for opplevelsene og oppdagelsene av flotte steder,- utenom de flotte stedene/gjestehavnene som er nevnt tidligere i tråden, - ja de blir bare til og dukker opp underveis.....! Fortsatt god sommer alle sammen, vi skal ut igjen på overnattingstur innover Romsdalsfjorden, for å nyte sommeren videre på Moldeholmene i morgen. Ship 'O'Hoi Redigert 4.Juli.2007 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 (redigert) Planen nå er Fiskå Når tid er du på Fiskå ? Eller går du Rovdefjorden mot Ålesund så stikk innom Syvde (longside ved flytebrygga hvor en Femø ligger og en skute på land). Kunne tenkt meg en nærmere titt på EIMY dersom du tillater. Redigert 4.Juli.2007 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y EIMY Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Hei Jawik Tid og sted er ikke bestemt enda, men skal ha med pc så vi kan holde kontakt. Du er i alle tilfelle velkommen om bord. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 (redigert) Første halve ferieuka er ferdig. Sunndalsøra - Bud - Ålesund - og nå ligger vi i Geiranger. Tildels flott vær så langt, selv om vi ble overrasket av grøttykk tåke over Hustadvika. For et par innbarka Østlendinger, så er dette en fantastisk tur. Imidlertid har vi kanskje mest reagert på hvor få båter man ser ute på sjøen. Eksempelvis Ålesund til Geiranger (60nm), hvor vi totalt hadde så 4 båter. Det er en kontrast til hva vi er vant med hjemme i fra. (4 båter møter vi vel før første halvmila er passert) I morgen går turen til Fosnavåg, eller i nærheten. Sålangt ingen BP vimpler sett. Mvh. BEG Redigert 4.Juli.2007 av BEG (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Jawik Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Du er i alle tilfelle velkommen om bord. Tusen takk for det. Jeg gleder meg allerede . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Solnedgangen ute ved Svinøy/Runde er vel fin i kveld. Her inne i Syvdefjorden er fjellene RØDE. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Helge Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Her inne i Syvdefjorden er fjellene RØDE. Ahhh.... Kun 2 arbeidsdager igjen så kommer jeg rekende ned bare noen få kilometer fra deg jeg også Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.