Jump to content

Møre&Romsdal hvor går sommerbåtferien 2007

Geirh

Recommended Posts

4 båter møter vi vel før første halvmila er passert

I morgen går turen til Fosnavåg, eller i nærheten. Sålangt ingen BP vimpler sett.

Stor kontrast til Oslofjorden :smiley: derav lite vimpler å se. Dere har fortsatt godværet med dere og det ser ut til å holde. God tur videre :wink: rundt Vestkapp.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

få kilometer fra deg jeg også

Må holde tråden levende, så jeg spør deg, hvor mange nm fra meg kommer du. Pr. dags dato er Syvdefjorden vakker og nesten ingen båter å se utpå. Så en trønder er også velkommen. Micro båttreff :smiley: eller hva.

Kom en Bavaria 39 Cruser inn til brygga i dag. Vakker båt, og jeg fikk endelig se det som mobbes her på BP. Jeg ville nok ikke legge utpå havet med rullestoren i hardt vær uten å ha et alternativ seil i bakhand. Og et fall som var klargjort for dette.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Da er det heldigvis bare timer igjen før jeg skal sørover til heimplassen og hekte på båten. Båtplassen har ligget klar alt for lenge nå, så skal bli bra å få ta den i bruk. Har nyspleisa tau til fendere og fortøyning, så det skal ikke kastes bort mye tid til slikt :)

I og med at det er en daycruiser blir det vel ikke lange ferieturene, men regner med at det blir en del turer i nærmiljøet. Får se om man tar med seg teltet og reiser på båtcamping innover fjorden et stykke. Vurderer også å ta båten på Moldejazzen, men det får vi se litt an på været.

Og ja, det er et merkelig tidspunkt å skrive på forumet. Jetlag er noe dritt :)

Tja hvor går båtferien i år? Vanskelig å si, været bestemmer mye men Ålesund, Nordmørsfjordene, Grip, Vestsida av Smøla, Veidholmen, Aure.....og alt i mellom her KAN kanskje bli besøkt.....hvis været er bra...og vi er stemt for lang båtferie. Det er det som er så fint med båt, vi kan forflytte oss, ligge i ro eller bare rett og slett dra hjem hvis en føler for det. En slik frihet folkens elsker vi!!

Redigert av Alvito (see edit history)
Hei. Om det er lite møringer så ser det ut til å være enda færre trøndere.

Vi er to båter som setter kursen nordover fra Trondheim på fredag med Lofoten som mål.

Har foresten kjøpt ny båt, en Viknes 1030 K3, må vel endre bilde og navn.

Flere som går nordover?

Gratulerer med ny flott båt. Nå har du en kjempegod turbåt nordover.

Gled deg!! :flag:

Hilsen Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Da setter jeg kursen østover :smiley:. Nei, sjøsettingen går tregt. Har jo god tid da båten er livet og livet er båten som fruen sier. Og nå i fellesferien er det ikke mulig å få noen kran (72 tonn) her på landsbygda. Men er evig opptimist og jobber i vei, samt har det forbasket morro med å se hva som skjer her på BP.

Ligger på Eidestranda i Aure kommune no, nydeleg vær og kort sagt heilt topp. I morgon går vel turen nord om fylkesgrensa.

Skal du videre nordover så vil jeg anbefale at du gårvestover ut Lesundet, over Trondheimsleia og inn Ramsøysundet og følger leia nordover på yttersiden av Hitra, men fremdeles innaskjærs. Et fantastisk landskap og mange nydelige perler, Kvennvær, Hopsjøen, Dolmsundet, Storstraumen(her ser du godt høydeforskjellen ute og inne i sundet ved flo og fjære) Knarrlangsundet og Knarren eller østover til Filland og Hemnskjeløy øst for Trondheimsleia. Brekstad blir da neste og Austrådt bør da besøkes, da er det ikke lange biten til idylliske Råkvåg. God tur videre og håper du har hatt det fint i min kommune og på Eidestranda.

Steinar S

Hadde tidlig ferie i år. 24. juni seilte vi nordover til Bud, Håholmen, opp Svegsundet til Kristiansund. Her fikk vi med gratiskonsert av Åge Aleksandersen på Tahitifestivalen. Videre nordover

gjennom Hammarsunda og forbi Ringholmen. Her var det stengt. Så noe forfallent ut. Håper dette stedet blir satt i drift igjen, da det var en virkelig idyll. God bør opp gjennom Edøyfjorden, før vi stakk inn til det gamle handelssetedet Eidestranda. På sørturen vart det samme ruta. bortsett av at vi seilte en tur ut til Finnøya. Vi traff forresten på tjukktåke ved Stoplane på Hustadvika. Uten radar var det godt med plotter og nøye bestikknavigasjon mellom sjømerka og falla. Den var ikke meldt, og kom faderlig fort...

På utsida av Averøya og Hammarsunda er det en fin skjærgård. Når det gjelder Håholmen er det en skjermet og fin plass. Gjesteplasser til ca. 10 båter. Pris 125 inkl. strøm. Det er også perfekt å ligge på "vent" før Hustadvika på sørgående. Sommaren er lang ennå og båten ligger klar... :smiley:

Redigert av jm (see edit history)

Er det virkelig så få båter her i M&R ? "BEG" - fra hovedstaden - møtte noen få (4 stk) på sin tur. Naboen var ute her i uka og sier det var fult i marinaene i Ulsteinvik og under messa i Ålesund. Selv må jeg bruke sattelit for å få øye på noen. Hvor i :headbang: skallebanken er dere ? Er jeg nødt til å emigrere til kongedømmet "Oslofjorden" for å se en båt. Jeg er bare :confused: . Må da kunne ta sikte på et båttreff - en sån en med plank å plast under vannlinja - i Molde/Ålesund en gang.

En iformant fra Ørsta i 1931 fortalte om at noen hadde sett en halv båt utpå sjøen. Men det var jo den gangen draugen var aktiv, og ikke i disse moderne tider. Dere behøver ikke lenger å frykte denne karen. Han er på ferie på ubestemt tid og slik blir det inntil noe annet blir annonsert. Kom ut av naustet og bli aktiv i et strålandes forum.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...