Jawik Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 4 båter møter vi vel før første halvmila er passertI morgen går turen til Fosnavåg, eller i nærheten. Sålangt ingen BP vimpler sett. Stor kontrast til Oslofjorden derav lite vimpler å se. Dere har fortsatt godværet med dere og det ser ut til å holde. God tur videre rundt Vestkapp. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
BEG Svart 6.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2007 Ligger på Selvågholmen. Hvilken plass!!!!!!! Sol og 26 grader i dag, 20 i kulpen der vi ligger. Skuer mot hvitkledde fjell. Dette er topp! Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Jawik Svart 7.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 få kilometer fra deg jeg også Må holde tråden levende, så jeg spør deg, hvor mange nm fra meg kommer du. Pr. dags dato er Syvdefjorden vakker og nesten ingen båter å se utpå. Så en trønder er også velkommen. Micro båttreff eller hva. Kom en Bavaria 39 Cruser inn til brygga i dag. Vakker båt, og jeg fikk endelig se det som mobbes her på BP. Jeg ville nok ikke legge utpå havet med rullestoren i hardt vær uten å ha et alternativ seil i bakhand. Og et fall som var klargjort for dette. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Geirh Svart 7.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 Ligger på Selvågholmen. Hvilken plass!!!!!!! Sol og 26 grader i dag, 20 i kulpen der vi ligger. Skuer mot hvitkledde fjell. Dette er topp!Mvh. BEG Kan Du si meg hvor Selvågholmen er?? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 7.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 (redigert) hvor Selvågholmen er?? POSISJON: 62 14.997 / 005 51.527 FYLKE: Møre og Romsdal KOMMUNE: Ulstein Selvåg Redigert 7.Juli.2007 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Kenneth Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Da er det heldigvis bare timer igjen før jeg skal sørover til heimplassen og hekte på båten. Båtplassen har ligget klar alt for lenge nå, så skal bli bra å få ta den i bruk. Har nyspleisa tau til fendere og fortøyning, så det skal ikke kastes bort mye tid til slikt :) I og med at det er en daycruiser blir det vel ikke lange ferieturene, men regner med at det blir en del turer i nærmiljøet. Får se om man tar med seg teltet og reiser på båtcamping innover fjorden et stykke. Vurderer også å ta båten på Moldejazzen, men det får vi se litt an på været. Og ja, det er et merkelig tidspunkt å skrive på forumet. Jetlag er noe dritt :) Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 9.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2007 (redigert) Tja hvor går båtferien i år? Vanskelig å si, været bestemmer mye men Ålesund, Nordmørsfjordene, Grip, Vestsida av Smøla, Veidholmen, Aure.....og alt i mellom her KAN kanskje bli besøkt.....hvis været er bra...og vi er stemt for lang båtferie. Det er det som er så fint med båt, vi kan forflytte oss, ligge i ro eller bare rett og slett dra hjem hvis en føler for det. En slik frihet folkens elsker vi!! Redigert 9.Juli.2007 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2007 Hei. Om det er lite møringer så ser det ut til å være enda færre trøndere.Vi er to båter som setter kursen nordover fra Trondheim på fredag med Lofoten som mål. Har foresten kjøpt ny båt, en Viknes 1030 K3, må vel endre bilde og navn. Flere som går nordover? Gratulerer med ny flott båt. Nå har du en kjempegod turbåt nordover. Gled deg!! Hilsen Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Geirh Svart 9.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2007 (redigert) Førstkommende søndag ettermidag 15/7 setter jeg kursen for Kristiansund og området på nordmøre.Satser på flott sommervær. Redigert 9.Juli.2007 av Geirh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Nu pøser det på med regn her på M&R kysten. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roesok Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Nu pøser det på med regn her på M&R kysten. Ikke på hele M&R kysten. Oppholdsvær og glimt av sol i Romsdalsregionen. Mye fin sei å få på Molde-fjorden. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Steinar S Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Motorhavari Så nå er det huset som får en oppsjaining. Dere må se innom Fossen i Valsøyfjord 25 Juli , Hopsjødagan på Hitra neste helg og Sjøfestivalen på Eidestranda i Aure siste helga i Juli Ellers mye som skjer rundt på nordmøre i sommer, husk NORDMØRE = KYSTENS PERLE (i godt vær) God tur og velkommen Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
Sindre Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Er sunnmøring og ferien med båt blir tatt mellom Valldal og Tafjord. Kastebukta for dei som er lokalkjent. Bak båten på ski/wakeboard for å vere nøyaktig. Sitér dette innlegget Link to post
Veroks Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Var ein tur innom Ålesund i helga, mykje båtar og folk. Gikk vidare til Bud i går og overnatta der, ligger no i Kristiansund. Går vel vidare nordover i morgon ein gong. Været er sånn passe, akkurat no er det opplett men det har vore ein del regn i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Er ferien over for de fleste her på M&R kysten. Det ble så rolig at jeg fikk lyst til å sjøsette skuta og ha resten av sommeren, høsten og vinteren for meg selv. Blir ikke en gang trangt om plassen . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
gimi Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Er ferien over for de fleste her på M&R kysten. Det ble så rolig at jeg fikk lyst til å sjøsette skuta og ha resten av sommeren, høsten og vinteren for meg selv. Blir ikke en gang trangt om plassen . Har du ikke sjøsatt ennå Sommeren er jo over nå vestpå, den er på vei til østlandet...... Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Da setter jeg kursen østover . Nei, sjøsettingen går tregt. Har jo god tid da båten er livet og livet er båten som fruen sier. Og nå i fellesferien er det ikke mulig å få noen kran (72 tonn) her på landsbygda. Men er evig opptimist og jobber i vei, samt har det forbasket morro med å se hva som skjer her på BP. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Veroks Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Ligger på Eidestranda i Aure kommune no, nydeleg vær og kort sagt heilt topp. I morgon går vel turen nord om fylkesgrensa. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 I morgon går vel turen nord om fylkesgrensa. Vær forsiktig med å krysse grensa. De kan være farlige har jeg hørt noen si. Innvornerne altså. Ikke det som finnes i havdypet av nøkker og slikt. God tur videre og skitt . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Steinar S Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Ligger på Eidestranda i Aure kommune no, nydeleg vær og kort sagt heilt topp. I morgon går vel turen nord om fylkesgrensa. Skal du videre nordover så vil jeg anbefale at du gårvestover ut Lesundet, over Trondheimsleia og inn Ramsøysundet og følger leia nordover på yttersiden av Hitra, men fremdeles innaskjærs. Et fantastisk landskap og mange nydelige perler, Kvennvær, Hopsjøen, Dolmsundet, Storstraumen(her ser du godt høydeforskjellen ute og inne i sundet ved flo og fjære) Knarrlangsundet og Knarren eller østover til Filland og Hemnskjeløy øst for Trondheimsleia. Brekstad blir da neste og Austrådt bør da besøkes, da er det ikke lange biten til idylliske Råkvåg. God tur videre og håper du har hatt det fint i min kommune og på Eidestranda. Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
jm Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 (redigert) Hadde tidlig ferie i år. 24. juni seilte vi nordover til Bud, Håholmen, opp Svegsundet til Kristiansund. Her fikk vi med gratiskonsert av Åge Aleksandersen på Tahitifestivalen. Videre nordover gjennom Hammarsunda og forbi Ringholmen. Her var det stengt. Så noe forfallent ut. Håper dette stedet blir satt i drift igjen, da det var en virkelig idyll. God bør opp gjennom Edøyfjorden, før vi stakk inn til det gamle handelssetedet Eidestranda. På sørturen vart det samme ruta. bortsett av at vi seilte en tur ut til Finnøya. Vi traff forresten på tjukktåke ved Stoplane på Hustadvika. Uten radar var det godt med plotter og nøye bestikknavigasjon mellom sjømerka og falla. Den var ikke meldt, og kom faderlig fort... På utsida av Averøya og Hammarsunda er det en fin skjærgård. Når det gjelder Håholmen er det en skjermet og fin plass. Gjesteplasser til ca. 10 båter. Pris 125 inkl. strøm. Det er også perfekt å ligge på "vent" før Hustadvika på sørgående. Sommaren er lang ennå og båten ligger klar... Redigert 16.Juli.2007 av jm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2007 Er det virkelig så få båter her i M&R ? "BEG" - fra hovedstaden - møtte noen få (4 stk) på sin tur. Naboen var ute her i uka og sier det var fult i marinaene i Ulsteinvik og under messa i Ålesund. Selv må jeg bruke sattelit for å få øye på noen. Hvor i skallebanken er dere ? Er jeg nødt til å emigrere til kongedømmet "Oslofjorden" for å se en båt. Jeg er bare . Må da kunne ta sikte på et båttreff - en sån en med plank å plast under vannlinja - i Molde/Ålesund en gang. En iformant fra Ørsta i 1931 fortalte om at noen hadde sett en halv båt utpå sjøen. Men det var jo den gangen draugen var aktiv, og ikke i disse moderne tider. Dere behøver ikke lenger å frykte denne karen. Han er på ferie på ubestemt tid og slik blir det inntil noe annet blir annonsert. Kom ut av naustet og bli aktiv i et strålandes forum. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y EIMY Svart 18.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2007 Gikk ifra Ålesund til Ulsteinvik i dag, det ble i meste laget med sjø i Breisundet for fruen. Så blir det vel Fosnavågen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2007 Og nå titter fru nelly fram mellom skydekket. Har du damer ombord, anbefales det å ta det isi. Fosnavågen er bra. God tur videre og nyt turen. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Steinar S Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Da går turen til Hopsjøen. Beklageligvis med bil Skal se en tur nedom Hopsjødagene og se etter Båtplassen vimpler. Ha en fortreffelig helg på Hopsjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.