Jawik Svart 20.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2007 S/Y EIMY. Sandsøya og Voksa har bra forhold, men dere har vel nå mistet internett. Liten dekning der ute. Prøver her på BP om det fortsatt er liv laga. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Veroks Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Hei igjen. Er no komen tilbake til Internett i Kr.Sund. Har no vore innom Trondheim, Austrått, Brekstad, Lervågen, Dolmsundet, Sjøhuset Knarren, Hopsjø, Kvenvær og til slutt Ringholmen i dag. Ein flott tur med mykje interessant å sjå, reknar med at vi blir eit par dagar i området her no før vi går sør om Hustadvika. Har vel ca 1,5 veke igjen av vår planlagde båttur. Eit lite spørsmål no til lokale personar rundt om Ringholmen. Ka skjer der no??? Greitt nok at der var stengt og det stod det skilt om men KVA MED LAGUNA?????? Den var stengt av eit stort fiskeoppdrett. Tok nokre bilder frå det så det kan hende eg kan legge dei ut her. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Kommet hjem fra Hopsjøen, lite båter og ingen båtplassvimpler. Flott arrangement, men tror nok dem priser seg ut på det viset at alle voksne om bord i båtene må betale festbillett selv om dem ikke er på land??????? Er det vanlig? Mener det ikke er slik på sjøfestivalen på Eidestranda. Mener båtene har fri havneavgift under festivalen og så må man betale om man skal på land og være med på arrangementene. VELKOMMEN TIL EIDESTRANDA til helga. Visste ikke at Ringholmen var stengt og at lagunen var blokert. Vet heller ikke hva som skjer med Ringholmen videre. Den var til salgs for 12 mill sist jeg såg den annonsert, men om den er solgt eller fremdeles er til salgs vet jeg ikke. Synd at det er stengt egentlig for det er jo en fin plass, men for lite grunnlag sikkert. Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
Veroks Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Hei Steinar. Vi kom til Hopsjø ca kl 1900 Laurdags kveld med håp om å få legge oss der for natta. Vi visste ingen ting om at der skulle være arrangemang oppe på kaia. Når eg var opp å skulle betale havneavgift så fikk eg beskjed om at det kosta 250kr pr stk. Eg sa at vi har 2 barn på 4 og 7 år ombord så vi hadde ingen planer om å gå på land uansett. Fikk då beskjed om å betale full pris eller reise derifrå, vi tok då det siste alternativet og havnet då på Kvenvær. Elles så er det tragisk at laguna på Ringholmen er blokkert:-( Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 23.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2007 Hei Steinar. Vi kom til Hopsjø ca kl 1900 Laurdags kveld med håp om å få legge oss der for natta. Vi visste ingen ting om at der skulle være arrangemang oppe på kaia. Når eg var opp å skulle betale havneavgift så fikk eg beskjed om at det kosta 250kr pr stk. Eg sa at vi har 2 barn på 4 og 7 år ombord så vi hadde ingen planer om å gå på land uansett. Fikk då beskjed om å betale full pris eller reise derifrå, vi tok då det siste alternativet og havnet då på Kvenvær. Helt uhørt. Hørte det var flere båter som snudde og dro til Kvennvær og Knarren etter slik mottakelse som du beskriver. Lurer egentlig på om dette er lov? Sånne havner er vel offentlige? Dei må vel søke om å få legge ut flytebrygger? Er det ingen restriksjoner på hvordan man kan behandle folk i båt eller er det fritt frem for alle med flytebrygger å forlange uhørte priser for å ligge til kai? Kr.1000,- for en natt ved kai, + strømavgift og kanskje? Kjære Hopsjøfolk, dette tror jeg ikke er lurt av dere. Knarren og Kvennvær er nok de eneste som tener penger på deres politikk. Ikke rart det var ledig kaieplass under hele arrangementet. Har vært på Hopsjø der hele bukta var full av bår og der var båter som måtte ligge for anker på grunn av plassmangel, pror nok den tid er forbi med havneavgift på kr.1000,- for familie på 4 Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 25.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2007 Sommeren er ikke over ennå, selv om været kan virke slik på oss. Nå har det vært inn på denne tråden 16 BPere fra M&R, 2 Trøndere og 4 fra syden. Er det virkelig ikke flere fra M&R ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Vågen Svart 25.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2007 Jo, der er vel noen... Dessverre ingen båtferie i år, men noen turer er det blitt. Vårt lokale "paradis" er Ellingsøyfjorden, rett øst for sentrum, nord for Storfjorden. Der er begrenset med tilbud, men perfekt for de som ønsker å reise på tur uten å måtte ligge sammen med 1000 andre på en flytebrygge på en eller annen ølservering (har ingenting imot øl, men har kjøleskap...). De andre fjordene rundt Ålesund egner seg lite til "villcamping", Ellingsøyfjorden er full av små holmer en kan legge til ved. På Dyrøya (nokså langt inne, på høyde (bredde!) med broen mellom Ellingsøy og fastlandet) er der også en fin flytebrygge en kan benytte seg av om der ikke er arrangement på øyen (eies av Ålesund KFUK/KFUM). Øyen er stor nok til at små ben kan trettes ut skikkelig :-) PS! Ytterst i fjorden, på Kalvøya, er der kommet et serveringssted. Har ikke vært i land, men der ligger stadig båter, så sikkert bra. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 26.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2007 Nå braker Sjøfestivalen løs på Eidestranda I år med fullt breiband-dekning og fri kaiplass. Jeg derimot må gå til fots. Yanmardeler ligger på shipping-lager i USA. Skal se etter Båtplassen-vimpler. Kanskje vi snakkes. God helg og velkommen til Eidestranda Sitér dette innlegget Link to post
Veroks Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 No er vi komne til Finnøya, flott anlegg her. Turen frå Kristiansund gikk via Håholmen, Bjørnsund og no på Finnøya. Egentlig lite båtar å sjå rundt om kring, har dei fleste sluttet å feriere eller er folk inne i fjordane? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Veroks Er havnen på Finnøya full ? Sitér dette innlegget Link to post
Veroks Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 SY EIMY Nei, her er litt plasser igjen, kan telle 14 stk no. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Noen på Finnøya nå ? Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Noen på Finnøya nå ? I dette været? Men "Håp i havet" virker fristende. Og til helga blir været bra så da er det fint på de trakter! Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Gas Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Noen på Finnøya nå ? Du holder ut du!!!!!!!!! Takk for sist på Ikornnes,har du igjen ankerdram?? Viss ikkje så får eg reise ut med litt..sitter hjemme og ser ut på tragedien ute det bøtter ned. Kos Dere. Mvh GAS Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Takk for sist GAS !! Reiser ut dit i morgen ettermiddag når kalesjemakeren er ferdig å montere ny kalesjen Anker dram har jeg så det er bare å komme Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Får sjå an været,men alt kan skje....................men akkurat no så er det like før eg fyrer i ovnen. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 (redigert) Bedre meldinger senere i uka, Kanskje vi får prøve Hils familien Redigert 30.Juli.2007 av S Y EIMY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Takk det samme, skal gi deg beskjed viss vi drar. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 Hei igjen. Eit lite spørsmål no til lokale personar rundt om Ringholmen. Ka skjer der no??? Greitt nok at der var stengt og det stod det skilt om men KVA MED LAGUNA?????? Den var stengt av eit stort fiskeoppdrett. Tok nokre bilder frå det så det kan hende eg kan legge dei ut her. Dette er det siste som er skrevet om Ringholmen Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Er båtsesongen på møre avsluttet???? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Enten det, eller så er det møringen som er trege med å kaste fortøyningene og komme seg ut i det fine været vi har nå. God . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Veroks Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Har no kome heim igjen og fortøyd skuta. Skal ut på arbeid igjen på Onsdag, men håpar å få oss nokre helgaturar når eg kjem heim igjen i slutten av August. Kor e det folk reiser i helgane? Vi treffer i grunnen monge så har sine faste plassar. Vi brukar å gå ein del innover til Stordal, fin plass og barnevennleg. Elles så er no det flott utover forbi Eiksund og områda der. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 Vi er nå kommet hjem etter en flott tur med "ny" båten fra Tromsø. via Harstad - Tjeldsundet - Lofoten med Svolvær , Henningsvær. Vi hadde en flott nattseilas i midnattsol over Vestfjorden til Landego og Bodø. Videre Nordlandskysten med bl.a. Rødøy,Sandnessjøen, Brønnøysund. Trøndelag med Rørvik, Sør-Gjeslingan, over Folla til Vingsand, Stokksund, Lysøisund og en tur innom Trondheim. Kongensvoll, Ringholmen (dessverre stengt), Kr.sund , over Hustadvika til Bud før vi var hjemme igjen. 3 ukers tur i flott sommer vær ! Kun 3 dager regn, så vi traff sommeren. Nå er det litt jobbing igjen , så blir det vel noen småturer på ettersommeren. Sitér dette innlegget Link to post
*Mathilde* Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Enten det, eller så er det møringen som er trege med å kaste fortøyningene og komme seg ut i det fine været vi har nå. God . Neida. Vi er ikke trege. Vi har bare ikke tid til å være på BP. Vi er jo på havet må du skjønne. Det er ikke så mye bredbånd der ute. Har vært nordover i sommer. Råkvåg, Ørlandet, Stokkøya, Bessaker, Rørvik, Brønnøysund, Vega og Sandnessjøen. Flott tur i vakker natur. Og er ute rundt Smøla, Hitra og Lesundet/ Aure så ofte jeg kan. Vi har et skjønt landskap å seile i. Jeg har tidligere vært på båttur i Blindleia/ Heddalskanalen. Synes at vår natur og vårt landskap er penere og mer variert. Og så slipper vi å seile i kø Og til deg Lars H: Seiler forbi Bøfjorden hver gang jeg drar ut. En dag skal jeg ta meg tid til å utforske Bøfjorden småbåthavn, og besøke museet. Sitér dette innlegget Reder, skipper, navigatør, maskinist, dekksgutt, stuert og bunnsmørrer på MATHILDE Link to post
Trophy Svart 9.August.2007 Link til dette innlegget Svart 9.August.2007 .Kor e det folk reiser i helgane? Til helgen blir det Austnes på Haramsøya(båttreff) hvis været blir brukbart. Ellers var vi i Stordal under Olsok og Valldal i Pinsa. Annen hver lørdag er det jobbing og da blir det bare lokalt rundt Ålesund.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.