Jump to content

Møre&Romsdal hvor går sommerbåtferien 2007

Geirh

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Har vært en tur til Bøfjorden i kveld. Passerte det hvite huset bak fyret som Lars H. har residert i sommer.

Er det du Lars H. som er eier av den enorme hagebåten som står der også?

Hei.

Ferihuset til svigermor er nok den lille Nordmørslån'n på høyre siden av veien utover like før snuplassen der det store hvite bolighuset er. Og stålbåten på 14,99m ved enden av veien ved snuplassen ved de to Porchene er nok ikke min. Den har vært under bygging i mange år nå. Kanskje blir den ferdig en gang? Vedkommende som eier den har bygget den helt fra grunnen av fra stålplater som han har kuttet, bøyd og sveiset selv. Han kommer til å få litt av en jobb med å flytte den og få den på vannet en gang. Den holt forresten på å gå med i en brann i våres da hele låven/verkstedet (det som nå bygges opp igjen) brant ned til grunnen.

Har noen bilder av båten (og Porchene), men ikke på laptoppen her i båten i Sverige, ellers skulle jeg lagt de ut.

Sommerhilsen Lars H.

(pt. Bovallstrand Sverige)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 uker senere...

Da ser det ut til at sommeren er over for denne gang - selv om druene modner ennå i hagen vår. Dere Møringer har virkelig hatt en fin sommer i år. La oss se fram til noe tilsvarende i årene som kommer.

Skulle gjerne ha vært utpå havet en tur, men har valgt å "fullføre" rehabiliteringen av S/Y SEBI på land. Sjøsetter en gang i løpet av høsten/vinter, dersom stormene setter inn og river presenningene i filler igjen. Men som vi sier Nordpå: "Vi står han av".

Setter kursen østover til Horten, med bilen - dagen etter at de har spist opp middagen (høstavslutningen). Tar så fly til London for et par uker og stikker samtidig innom Southampton boatshow 14 til 23 september. Treffer muligens på BP'er der også. Er gjenkjennelig med et eksemplar av "PBO" - merket med BP logo - under armen. Ta kontakt om du vil. Jeg biter ikke, bare glefser med fenderen ute :yesnod:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Har noen bilder av båten (og Porchene), men ikke på laptoppen her i båten i Sverige, ellers skulle jeg lagt de ut.
Hei igjen.

Da får jeg vel vise bildene av stålbåten, bilene og det som er sommerresidensen til svigermor

med båten i kjelleren som nevøen min bygget selv ifb. skolegang som 17åring.

Det var den røde byggningen som brant ned, men både hovedhuset, båten og bilene ble reddet.

staalbaat1.jpg

staalbaat2.jpg

porche.jpg

hus.jpg

trebaat1.jpg

trebaat2.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...