Lars H. Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Hei. Dere som aldri har hatt båtferie i august, vet ikke hva dere går glipp av. Nå ligger vi i Fiskebäckskil og det er full sommer. Solen skinner fra skyfri himmel, det er 22gr. i luften og 20gr. i sjøen og vindstille i en havn med kun en håndfull båter. Her er det fint for turer både for folk og fe. her noen bilder fra da fruen og skipshunden kom tilbake fra formiddagsturen. Så mange båtene er det ikke som er innom her. Igår kveld var det imidlertid en ribb med 3x300Hp på hekken innom. Da var det for mørkt til å ta bilde, men her noen bilder fra båter idag. Nå i ettermiddag hadde jeg og skipshunden en tur opp til Soffeberget der det er en fantastisk utsikt mot bla. Lysekil Og rett nedenfor Soffeberget er det en flott strand der folk badet i finværet. Nå er vi tilbake i båten og venter på at fruen skal diske opp med fläskotteletter Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
litt peiling Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Syntes det blir kjedelig uten andre båter i havna. Liker at det skjer mye på dagtid, men vil ha ro seint på kveld. Syntes mye av det å ha ferie er å titte på andre mennesker og oppleve litt sommerliv. Nå i aug og sep er det lite liv, men klart liker man å sitte alene i havna er det topp nå. Mange resturanger, butikker,torghandlere,div underholdning og andre sommeraktiviter er stengt/over nå Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Smaken er jo som baken! Velkommen til julikaos og fyll! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SeaSC Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Hei Lars Morro å følge derer på ferie turen deres i august. Ja, vi vet hva vi går glipp av. Vi har hatt glede av å feriere i august og det er helt nydelig. Var innom Fiskebäckskil 2 ganger i juli i år og da var det ikke plass til så mye som en kano. Siden poden prøver å bli fotballspiller og skolen kaller har vi ikke mulighet til å feriere i august i år. Gleder meg til å følge ferden videre. Opplever nesten ferie på nytt. God ferie og god tur hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Turen hit til Malmön gikk knirkefritt. Vi hadde omtrent ikke noe sjø, max 30cm fra NØ. Men det tok ikke mange minuttene fra vi gikk fra havn før regnet bøttet ned. Og da vi la til kai (kailangs på flytebryggen her), var det nærmest skybrudd. Men nå har regnet sluttet (som stemmer iht. radaren til YR), og det er vindstille. Det er ikke mange båter her nå, en liten og en stor seilebåt, to digre Princesser og så vi. Ellers ser det vel ut til at YR og SMHI er blitt nogenlunde enige om været fremover. Nå venter jeg bare på at klokken skal bli 1600 slik at jeg kan ta en tur på ICA Konsum og hente litt rødvin og ankerdram som jeg har bestilt! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pjolter Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Vil bare si takk for reisebrev :-) er så hyggelig å lese om dine opplevelser og oppleve turen igjenom de flotte bildene dine :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Mariell Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Hvordan fungerer det bestillings opplegget til systembolaget? Kontakter og bestiller du hos utleveringssted eller systembolaget? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
baatsman Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Må bare si meg enig med de siste. Koselig med reisebrev. Og spes på kjente plasser. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars H. Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 (redigert) Hvordan fungerer det bestillings opplegget til systembolaget? Du ringer direkte til den ICA, Konsum eller hva det nå er for slags butikk der du vil hente varene. Telefonnummer finner ved å gå inn på systembolaget.se og velge det stedet du vil handle. Da finner du telefonnummer og hvor tidlig du må bestille for å få varene. Vanligvis må du bestille to dager før utlevering. Dessverre er det etter hvert kun 2 - 3 dager i uken du får varer. Når du ringer, må du oppgi ditt navn og telefonnummer. Og så selvfølgelig det du skal handle, helst med artikkelnummer (som du finner i listen til Systembolaget). Og prisene er som om du skulle gått innom Systembolaget selv. Lars H. Redigert 19.August.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Hei igjen her fra Bohus Malmön. Nå ser det ut til at regnet har gitt seg for godt, men vinden har øket på til opp i 9m/s på måleren min 3m over sjøen. Men vi ligger utmerket fortøyd sammen med 10 - 11 andre gjestebåter, alle kailangs. For 10 minutter siden hadde vi faktisk et gløtt av sol. Det er vel forvarsel om at det skal bli en dag med mye sol imorgen da vi drar enten til Hunnebostrand eller Bovallstrand. Ankerdrammen smakte forresten utmerket! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Takker Lars, ser du he fått vestlandsvær. du he vel ikkje glømt kossen det e Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Otto R Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Takker for trivelige oppdateringer. Været er jo som alltid det det er, båtlivet er ok likevel Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Derfor tok vi ferien i ukene 29,30,31 og 32. Da hadde vi fint vær,sol og badevann. Nå på tidlig høst/sein sommer er det ikke mye kos i de svenske havner. Med regn, mørk på kveldene, kaldt i vannet, mye vind og ingen ting å gjøre. Vi var på norske og svenske kysten. Fikk plass i alle havner i hele sommer. Men, smaken er som baken...eller no !;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Nå på tidlig høst/sein sommer er det ikke mye kos i de svenske havner. Med regn, mørk på kveldene, kaldt i vannet, mye vind og ingen ting å gjøre. Ehhh? Regn, det var i fellesferien. Tror jeg har hatt på meg regntøy 4 ganger så langt for å lufte skipshunden. Mørkt på kveldene? Ja! Da tenner vi lys og koser oss med noe godt i glasset. Kalt i vannet? Nei da, det er nå temperaturen normalt er godt over 20gr. Riktignok har vi hatt en del fralandsvind de to siste ukene slik at temperaturen i vannet nå faktisk har litt problem med 20 tallet. Vind har vi bare hatt noen få dager, og da ligger vi i havn og nyter det. Ingenting å gjøre??? Det er jo det som er livet når en har ferie, slappe av fra stress og mas i hverdag med Utøya og mord og dritt! Idag våknet vi forøvrig opp til strålende sol på Bohus Malmön før vi tuslet oss nordover via Smögen og Sote Kanal hit til Hunnebostrand. Det blåste en mild vestavind på 3 - 4 m/s som nå etter at vi har fortøyd i Hunnebostrand har øket til 8m/s i kastene. Vinden skal øke i helgen opp til 12m/s, men avta på mandag, så da tenker jeg at vi forserer Humperna og kommer oss litt lenger nordover. her er det forøvrig meget bra internettforbindelse med ICE mobilt bredbånd som vi har. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Misunner Dere litt i freden og roen nedover nå Lars! Dere får ha en fortsatt god ferie Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Jeg kan nok være enig med LarsH. Fruen vil gjerne ha den lyseste tiden. Da blir det rundt StHans. Men nå har vi en liten feriebolk til på fire uker. Det blir ikke mye seiling, men desto mer snekring i heimen. Dessuten skal Hulda til Engelsviken for utbedring av en skade (forsikringssak). Og så blir det mekking av bil og alt det der. Vi var en tur ute på Koster i dag. Planen var å dra ut til havnen på Ursholmen, bade og kose oss. For et par dager siden meldte værmeldingen 3 m/s. I går meldet de 10 m/s. Da vi kom ut i skjæra, var nok også 10 m/s kun en tall noe lenger nede på skalaen. Fruen likte ikke at alt gikk hurra-meg-rundt og at vi var farlig nær skjærene. Så vi snudde, tok en rundtur og gikk tilbake til bryggen. Selv om vi nå er over halvveis i august, var det forbausende mange som klorte seg fast til bryggene i Kostersund. Solen skinner, men det er ikke plagsomt varmt i Strømstad om man ikke finner seg ly for vinden. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Jeg er også overrasket over hvor mange båter det er utpå nå over midten av august. Men det er mest i helgene, så det er nok lokale båter på helgetur. Her i Hunnebostrand ligger vi og de fleste andre kailangs og fyller nesten opp bryggene. Det er forresten helt slutt på å bruke eget anker her. Det er bøyer og liner til akterfortøying all over. Mandag blir det vel at vi går til Grebbestad eller kanskje Fjällbäcka, og da forventer vi nesten tom havn. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Hei. Nå er det svarte natten her i Hunnebostrand og vi koser oss i båten med rødvin og levende lys. Var for ikke lenge siden ute en tur med skipshunden, og på restauranten var det fullt med folk, - den 20. august. Så alt er ikke over ennå! Og til deg Trond i Quantum: Det var nok helt korrekt som du sa på telefonen at dine danske/norske venner også ligger her. Var en tur bortom for å slå av en prat, men da var båten tom. Og igjen til deg Trond, dette er vel en Cleopatra båt, makan til din? Men nå er det snart natti natti, så avslutter med et bilde fra webhameraet vårt. Ha en god natt! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 God morgen folkens. Vi ligger fremdeles i Hunnebostrand og koser oss og slapper av etter en lang natt med en hund som spydde på dørken annen hver time. Det blir lite søvn når en stadig må stå opp og tørke opp. Men nå virker han frisk, og har fått litt mat i form av fiskeboller og ris. Teppene er vasket, og henger til tørk. Nå tømmes det for båter her. Det er en håndfull båter på den andre bryggen mens vi for øyeblikket har en hel brygge for oss selv. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Ikke dårlig med egen brygge God bedring til Japp Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Japp syk i år igjen. Var han ikke det på slutten av ferien i fjor også. Kanskje han syns 14 dager i Saga'n er nok. Ønsk Japp god bedring fra meg. En uke til jeg kommer over for en 10 dagers tur. Men da er vel dere allerede i hjemmelige trakter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Jo da, sist vi lå her hadde han omgangssyke og diare og jeg måtte iland med ham 5 ganger en natt i kuling og regn! Kanskje han er allergisk mot Hunnebostrand? Men det ser ut til at han er frisk igjen nå, - gamle kroken på 11 år. Nå har det forøvrig begynt å regne litt lett her, men temperaturen er fin rundt 20gr. Trude har seg en på øret, Japp likedan og jeg sitter her med PC'n. Imorgen tror jeg vi tusler oss nordover. Det er ikke så ofte vi har vært innom Fjällbäcka, så kanskje det blir neste stopp? Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Han har tydeligvis HUNNE-bostrand syken...... Du må nok slutte å besøke Hunnebostrand Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Han har tydeligvis HUNNE-bostrand syken...... Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Hei Lars Får vel lære meg å laste opp bilder og skrive litt om vår lille tur i starten av september. Får starte med et bilde. Blir nok ikke like bra som deg, men får vel starte etter inspirasjon fra deres reise. Bilde av det noe kaller månebåten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.