arkmarin Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 På vår seilas har vi møtt elleve norske båter siden København.Her er vi tre norske i følge gjennom noen sluser. I kveld er det seks norske båter som ligger i Trollättan! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lars H. Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Litt lenger oppe i tråden la jeg ut et bilde av 3 båter hvor det sto Tromsø på alle tre, og lovet å sjekke dette litt mer ut. Nå har jeg hatt en lang prat med en av eierne, og historien er som følger dersom ikke eieren korrigerer meg (han er klar over denne tråden). I 2006 ble tre båteiere enige om at båtlivet nordpå kunne være litt surt. Turer til Lofoten og andre steder var bra, men de manglet sommer. Så dermed la alle tre båtene ut på en 6 ukers tur ned til Sverige i 2006. Her har de fast vinterplass på Orust der båtene blir tatt vare på innendørs om vinteren, og så reiser familene sydover og bruker båtene i 5 uker her nede hver sommer! Herlig!! Lars H. Webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Takk for bilder og reportasje Lars. Vi som er hjemme i en forblåst Oslofjord trenger litt påfyll av sol og varme. Hyggelig å se at bryggene fylles og folket koser seg i solen. Ser frem til rapport fra Kjærringøen! Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Ligger i Tanumstrand med en del vind. Klar for badeland til minstemanns store begeistring. Havna tømmes og mye ledige plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Til Jebo. "Noen som kjenner en lege som kan skaffe medisiner mot 3-fot syken? D5L" Det eneste jeg kan se er: SKATTEFUTEN med kjempebaksmell!! :giggle: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Roger jo Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 (redigert) Til Jebo. "Noen som kjenner en lege som kan skaffe medisiner mot 3-fot syken? D5L" Den syken led jeg også av fra 77 til 87 da hoppet jeg fra 25 til 39 fot og vekk var 3-fot syken. Kungsö Redigert 4.August.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
jebo Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 He, he roger-jo det begynner å bli kronisk sykdom dette, så spørs om det ikke blir et kvantesprang opp her også etterhvert, og da i form av lukket type og terrasse over. Må bare jobbe opp en stor Goodwill hos sjefen i huset. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Vi ligger fremdeles i Fiskebäckskil hvor det er stapp fullt. Men havnevakten i den røde gummibåten har loset alle på plass, mange til ledige private plasser. Her er det service! I dag våknet til overskyet vær, men så ble det strålende sol og rundt 23gr. Vi venter til mandag med å gå til Käringön da det sikkert er stapp fult av helgebåter der nå. På veien opp til butikken, på en stor eng er det fullt opp av båthengere eller "båtkärror" som det heter her. Håper alle til høsten finner igjen sin egen båtkärra da noen nesten er borte i høyt gress og buskas. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 Det var en fin dag på Kungö i går, så vi rigget oss tll for å lage en riktig barbeque med T-Bon grilla mais asparges og tomater på akterdekk vi var ikke ferdig med aperitiffen før en der oppe dro ned rullegardinen og sendte i vei kastevinder i på 10ms så jeg måtte sitte ute alene i blåsten og grille. Når måltidet var fortært og det var tid for kaffe med tilbehør, stilnet det av og solen kom frem igjen. men da var jeg sur og lot jeg meg ikke lokke ut igjen. I dag er det skiftende dette været får ikke bestemt seg, men til uka blir det bedre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 (redigert) Hei. Det er nok mange av dere som seiler på svenskekysten som er innom Fiskebäckskil, man har dere tatt den korte spaserturen opp til Soffegerget og sett på utsikten mot Lysekil? Det er lett å finne veien. Først går en rett opp til hovedveien bak marianen til krysset der hunden Ronja har sittet i sikkert 10 år med sin vannskål. Og så er det bare følge veien oppover til veikrysset med store veiskilt og følge stien opp til toppen. Vil en ikke gå samme veien tilbake, går det en en bratt sti, men med rekkverk på de bratteste stedene helt ned til den nydelige sandstranden. Lars H. mitt webcamera Redigert 5.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 Det var en fin dag på Kungö i går, så vi rigget oss tll for å lage en riktig barbeque med T-Bon grilla mais asparges og tomater på akterdekk vi var ikke ferdig med aperitiffen før en der oppe dro ned rullegardinen og sendte i vei kastevinder i på 10ms så jeg måtte sitte ute alene i blåsten og grille. Stakkars Roger-jo, det er et forbannet slit med ferie. Tenk om du satt på kontoret uten grill og avec. :lol: God ferie. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Roger jo Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 det er et forbannet slit med ferie. Tenk om du satt på kontoret uten grill og avec. God ferie. Takker for omtanken, det er bare siste uken som har bydd på utfordringer, det er kjempegreit med ferie hele året. Har ikke savnet kontoret selv om vi hadde griller. Knekte koden i går, tok av grilltrekket kl 1600 16.27 kom regnet og vinden, kl 18. kom solen tilbake og det ble vindstille. kl. 19 satte vi oss ut og grillet og nøt kveldssolen med en temperatur på hele 87 grader F. Kikket litt på håndballen rett etter pausen, den var som fryktet slo av og så på nettet i dag at "gravølet" vi tok var rett i går. Tror de trenger en eller to "Lykkepiller" før neste kamp. JA God ferie og kommende ferier. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 (redigert) Kort rapport fra Trudelutt: Etter 1 time og 40 minutter fra Fiskebäckskil i flatt vann, ligger vi nå på Kärringön i regnet og koser oss. Redigert 6.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Hvis nogen interesserer sig for vejret på svenskekysten så tyder meget på en bedring i vejrsituationen fra midten af ugen og frem. Anden halvdel af august ser varmere ud - om end stadig ikke 100% stabilt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Oh yeah, det er allerede registrert. Vi regner med å ligge her på Käringön et par dager. I dag og i morgen er det meldt regn, men onsdag sol igjen. Så går vi sydover i sol og farme på torsdag. I morgen blir vi i hvert fall liggende her, da er det meldt 14m/s vind her! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Håper du ligger på innsiden da Lars! VI har liggi og huska i kuling på utsiden der før La du merke til den ruta jeg tegnet opp fra Härmanö til Käringö? Jeg har tenkt å gå der selv neste gang. Det er ei gul bøye med radar reflektor omtrent midtveis som markerer en 1/2 meters grunne. Så at taxi båtene kjørte her i god marsjfart. Du vil nok spare 1/2 time ved å gå der. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 (redigert) Hei. Å ligge på utsiden av flytebryggen? Nei takk, vi har da vært her så utrolig mange ganger at vi vet at der går det ikke ann å ligge. Der er det ille nok hver gang fergen kommer og går. Nei, den ruten husker jeg ikke. Har du en link til det innlegget ditt? Men at jeg skulle kunne spare en halv time fra sydenden av Härmanö til Käringön ved ågå en kronglete lei mellom holmer og skjær, høres jo utrolig ut når jeg ikke bruker noe særlig mer enn det rutt ut hovedleia. men å gå den vestlige ruten i dårlig vær, kunne jo vært OK. Så en link til den ruten, hadde vært greit. Redigert 6.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 https://baatplassen.no/i/topic/31686-status-paa-svenskekysten/page__st__3280#entry1317899 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Hei. Den leia er nok så lik den kan bli i lengde, ca.2,5Nm som hovedleia. Og i hovedleia kan jeg gi full spiker på 7 knop. Det hadde jeg ikke våget inne mellom holmer og skjær i leia "din". Så tidsmessig hadde jeg tapt mye. Men nå har jeg det ikke travelt, så en eller annen gang skal jeg ta den ruten som jo absolutt er farbar. Nå fylles det forresen godt opp her i regnværet! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Skal en ta indre led får en ta den som er merket (overrettmerker) så slipper en kartet det siste stykke. Fra rød stake ved Räön nedre fikk jeg 2.59 og 2.67nm så noe snarvei er indre led ikke, men sikkert rolig i ruskevær. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Key Freak Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 (redigert) Vi ligger i Strømstad, masse båter her. Vi har gått fra Drammen i dag, i tett regnvær mye av turen. Gikk innom Utgårdskilen for å bunkre, og der åpnet himmelen seg skikkelig. Men veldig lite vind hele turen, og det liker vi! Nå har det blåst opp litt her, og skylaget sprekker opp. Vi skal fylle båten med diverse godsaker i morgen, før vi trolig beveger oss litt sydover. Edit: Forøvrig det første innlegget jeg poster ved hjelp av mitt nye ICE R90. Fungerer helt fint her i Strømstad for øyeblikket, uten ekstern antenne. Redigert 6.August.2012 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
dennrick Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Hei Key Freak ! Takk for lånet av jolla og motor - vi er tilbake i Drammen igjen (igår), og jeg så båten deres på Musøya på vei til McD´s med ungene :-) Vi lå innerst i Strømstad i forrige uke - innefor Skagerrak Restaurant, i hjørnet av havna. Hadde fortøyd godt, og det blåste 12 inn mot brygga da jeg gikk iseng. Sto opp tidlig dagen etter uten et tau i land. Ubelieveable !! Noen hadde hatt det "veldig gøy" på vei hjem fra disco tydeligvis. Det blåste i samme retning gjennom hele natten, så sabotørene ble nok skuffet over at det gikk bra denne gangen med en 10 tonns balje med ny Admiral og 3 unger ombord. Du får være litt obs. Jeg nektet å betale havneavgift pga dette. Ønsker deg fortsatt god tur:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
VannTro Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 God tur og kos dere KeyFreak ! Skremmende å lese slike beretninger denrick, jeg tror "pumpa" hadde hoppet over noen slag om jeg hadde sett noe slikt om morgenen. Godt det var sterk og stabil vind.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Dennrick: Det er en av grunnene til at jeg ikke liker å ligge innerst i Strømstad. Tar heller ytre gjestehavna. Har et par dårlige erfaringer med "morsomme" discotekgjester. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 (redigert) Flott at jolla kom til nytte, Dennrick. Utrolig å høre om slik sabotasje! Vi ligger i gjestehavnen lengst ute. Litt lenger å gå til Systemet, men det tåler vi. Og åpenbart tryggere, skjønner jeg. Vi koser oss uansett. Da vi kom inn i 17-tiden, var det nokså fullt. Ingen plasser på innsiden, så vi la oss på utsiden mot Color Line. Men så blåste det opp en hel del. Og selv om båten lå nokså stille, så skvalpet det i meste laget mot skroget. Så da det ble en (litt trang) plass ledig på innsiden, så grep vi muligheten. Ligger mye bedre nå! Redigert 6.August.2012 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.