Lars H. Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Nå er det godt å ligge i havn og godt fortøyd her på Käringön. Regnet bøtter ned og kulingen uler! Idag tror jeg ikke det er mange båter som kommer eller går her. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 (redigert) Det blåser fremdeles godt her, men regnet har gitt seg. Nå dreier vinden mer vestlig, så de som ligger på utsiden av flytebryggen får husket seg nå. Sitter og ser på håndballkampen Norge-Brasil via nett-TV. Ikke bra så langt, men en omgang igjen. Lars H. Redigert 7.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jebo Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Er webkameraet ditt nede,Lars? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Det har nok vært nede i perioder, ja. Det er ikke værsikkert, så i regnet som var tok jeg det inn og med dugg på vinduene slo jeg det av. Men nå skulle det være oppe igjen. Lars H. webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Velger også ytterhavna i Strømstad. Fredlig og alltid hyggelig atmosfære. Litt lenger å bære godsakene men vi har da handletrille. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Key Freak Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 God plass i Strömstad nå i kveld. Mange gikk videre i dag da været bedret seg. Vi går sydover i morgen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Da ligger vi i Fjällbacka. Greit med plasser her nå. Det kom litt regn nå nettopp, men det gikk over - for denne gang. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
TMS Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Færre båter i Tanumstrand nå enn i vinterferien ! Sitér dette innlegget TMS Link to post
Lars H. Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Nå ligger vi i Skärhamn. Her var det godt med plasser da vi kom i formiddag, men nå er det faktisk nesten fullt, - 8. august. Har tatt noen bilder, men her er i hvert fall et par fra webkameraet i løpet av dage. Vi koser oss i vindstille og sol og sommer! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Takk for fine rapporter Lars! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Herlige bilder! Bildet i midten ser dramatisk ut med de mørke skyene og sola på hvite hus og båter! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
jebo Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Flott oppdatering og fine bilder Lars. Er stadig innom webkameraet ditt, og smugtitter:-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Yepp, de skyene var truende, men de forsvant og det ble ikke noe regn i det hele tatt. Ellers kan jeg fortelle at turen over fjorden fra Käringön mot Kråksund Gap gikk som en drøm med kun 6m/s vind fra nord, og 1,5m gammel sjø fra SW. Vel fremme i Skärhamn klokken 1100 var det godt med plasser, men nå er det kun plaser på utsiden med bøyer igjen. Havnekapteinen kommer frem hver gang nye båter ankommer og anviser plass og tar tampen, - og senere kommer han og tar havneavgift. Her koster det 240 SEK med strøm for oss. Et par turer i land har det blitt, og dette nurket som var litt trist kviknet til da hun fikk et lite nuss fra skipshunden vår Max. Selv griller vi ikke men foretrekker biffen stekt om bord, fortært med rødvin o ordentlige glass, men andre setter nok pris på å grille som det er lagt opp til med flott grillplass i land. Det var vel det meste for i dag. I morgen er det tur for fruen til å bruke litt svenskepenger. Lars H mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Fine bilder Lars Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 vi vurderer og stikke til Koster/Strømstad i kveld. Ikke vært i sverige med båten før,så er litt engstelig da jeg ikke vet hvor noe er. Men blir det for knapt og reise ditt kun for en helg bruker ca 2 timer hver vei? Og er det normalt fullt på disse stedene de første helgene i august også eller kan man bare velge og vrake som man vil på denne tiden? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Lars H. Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Hei. Vi ligger nå i søndre havnen på Dyrön nord for Marstrand etter en kort tur på 6Nm fra Skjärhamn. Både nordre og sødre havnen er populære weekend havner, så vi startet tidlig og ankom kl. 1030, og da var det kun 3 ledige plasser med baug inn og line til akterfortøying. To minutter senere kom det 3 båter til, hvorav den ene måtte bort på "stora kaien" og legge seg utenpå en båt. Selvfølgelig var alle 6 strømuttakene innenfor moloen opptatt, men helt utrolig, etter 20 minutter var det en som gikk og vi fikk strøm. Her er det ikke greit å dele uttakene da det kun er 6A sikringer. Etter en strålende solrik dag i går, våknet vi til gråvær og lett regn i dag. Men i dette øyeblikket titter solen frem og det går mot en fin sommerhelg. Jeg skal etter hvert finne frem kameraet og ta noen bilder. Her er planen å ligge over helgen før vi på mandag drar videre sydover mot Björkö, Källö Knipla eller noe annet nedover i det området. Lars H. mitt webkamera Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Julie III Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Da var svenskekysten over for vår del. Ble et par overnattinger på Brattholmen der vi også mister påhengeren i vannet. Gikk opp til Nøkledypet hvor vi fylte 340l til 9,20,- literen. Ikke galt for en ferie:) Passerte Kjøkøysund i strålende vær og vindstille nå. Blir vel en overnatting til før vi klapper til kai hjemme. Høydaren var definitivt Gullholmen! Fortsatt god ferie!! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 ... før vi klapper til kai hjemme. Sving innom en tur om det passer da, vi er hjemme og barnevakt i helgen ... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Vi gikk fra Fjällbacka til Hunnebostrand i formiddag. Det regnet solid i natt, og skylaget har ikke helt sluppet taket. Men det ser ut til å bryte opp ut over ettermiddagen, så dette blir fint! Da vi ankom litt før kl. 13 kunne vi legge oss akkurat hvor vi ville. Nå har det kommet inn en hel del båter (flest seilbåter), men det er fremdeles bra med plass. Her blir vi trolig til søndag. Det er utmerket ICE-dekning her, så da kan jeg se håndballfinalen på nett-TV i morgen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 10.August.2012 Del på Facebook Svart 10.August.2012 Her på Dyrön har nå freden og roden senket seg. Det er stjerneklart og ikke anntydning til vind. Ytterst ute på moloen sitter en gjeng svensker fremdeles i dempet lag. Tidligere i dag har vi hatt flere turer inn på øya, og jeg tok mange bilder. Noen kommer nå, og flere i morgen. Her er det bilfritt bortsett fra butikkbilen som kjører mellom butikken og fergen, Men 3-hjulinger er det mange av, både nye og gamle, motoriserte og ikke. I morgen blir det flere bilder som blant annet viser at havnen nå er stappa full, pluss at en gammel norgesvenn og tidligere ivrig svensk baatplassenskribent, Gunga Din har dukket opp her.Foreløpig har vi kun hoiet mellom båtene, men i morgen får vi ta mer kontakt. Natti, natti! Lars H. my webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Gunga Din - din båt likner mye på en Winga, med fast tak over cockpit - hva er det for en type? Najad (ut fra seiltrekket)? Fant ingen Gunga Din i SXK-matrikkelen som passer... Fine reportasjer og bilder, LarsH! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Vi ligger på svai ved Kungsö og ôen lever opp til navnet vi fikk storfint besøk i går ettermiddag. Ble litt skeptisk tenk bare plass til 8 gjester (4 kabiner) Yacht Accommodation Lurssen three-deck superyacht Be Mine provides 8 guests with comfortable and spacious accommodation. She offers 4 beautiful suites, including a master cabin, a VIP cabin as well as two double cabins. She is managed by a friendly crew of 7. Yacht Specifications Type/Year: a Lurssen Superyacht/1991 Refit: 2012 Beam: L.O.A.: 40m (132´) Crew: 7 Guests: 8 Max Speed: 14 knots Cabins: 4 Engines: 2xCaterpillar 3508 DITA d Cruise Speed: 12.5 knots More Yacht Info: Builder/Designer: Royal Huisman, Lurssen, Beiderbeck Designs, Celeste Dell´Anna Locations: EUROPE Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 (redigert) Gunga Din - din båt likner mye på en Winga, med fast tak over cockpit - hva er det for en type? Najad (ut fra seiltrekket)? Nå har vi nettopp hatt besøk fra Gunga Din, og båten er helt korrekt en Najad, type 371. Men overbygget er ikke originalt, hei eller targabøylen akter. Det var noe den forrige eieren, en danske hadde laget. Ellers fylles nå havnen virkelig godt opp. Dette er et populært sted å dra til i helgene, og med det strålende sommerværet vi har her nå, er jo ikke det noe rart. Nå er vi den eneste norske båten i havnen, bortsett fra Gunga Din som nå bor i Norge og er nesten norsk, men har båten på Nordön og har sildesalat i flagget. Lars H. mitt webcam Redigert 11.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Det er en fryd å lese dine reprtasjer fra ferieturene dine LarsH. Keep on the good work, som vi sier på norsk... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Takk for det. Her i havnen er det stille og rolig nå, noen har dratt for å bade, noen går tur og noen fisker. Og det gjør både små og store. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.