Lars H. Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Som sagt er det godt med båter her nå, men ikke slik det kan være på midtsommarafton da en kan gå tørrskodd over hele havnen. Men slik så det ut i går. I Nordhavnen ligger nå båtene 2 til 4 i bredden langs bryggen, og det er fullt på bøyene utenfor Vadbinderiet også. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Kjempehyggelig med bilder Lars! Kan du fortelle litt om Dyrön? Butikker/attraksjoner etc. Vi ender ofte på Åstol, men ser gjerne på andre øyer Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 11.August.2012 Del på Facebook Svart 11.August.2012 Ligger nå på Åstol og her er det fullt. Siste helgen av svenske fellesferien og strålende vär. Her på åstol får man ikke bruke anker. Det finns longside, böyer og fortönyngsliner. Har spist godt på Åstols rökeri med god drikke. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Salt Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Åstol: Filmen Åke från Åstol Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Kan du fortelle litt om Dyrön? Butikker/attraksjoner etc. Vi ender ofte på Åstol, men ser gjerne på andre øyer Ja det kan jeg godt gjøre. men selve historien til øyen får du søke etter på nettet. Men opprinnelig levet folk her av de rike fiskeriene. Og det sier jo to gode molohavner litt om at må ha vært stort. Nå er det ingen aktivitet her annet enn butikk,restaurant og slikt. Men butikken er åpen hele året for de fastboende, og det er flere fergeankomster hver dag hele året. I nordhavnen ligger besøkende enten kailangs inn under fjellet, eller med bøye og tamp i land i kaien fremfor restauranten Vadbinderiet. her er det også en minigolfbane. Og så er det jo dusjer og toaletter pluss vaskemaskiner for de som trenger det. Og 100m unna er det en flott badestrand som passer for både store og små. Øya er bilfri, bortsett fra bilen til butikken og søppelbilen en gang i uken som kommer med fergen. Det er fint å rusle rundt på de smale veiene mellom nord og sydhavnen, og så er det opparbeidet to flotte turstier langs øya, en langs nordsiden og en langs sydsiden. Der kan en treffe på vildsau, såkalte mufflonfår. I havnen her i syd, ligger Linas kafe vegg i vegg med dieselfyllingen. Helt innerst finnes et lite lokalt verksted. Et stykke opp i veien mot nordhavnen, ligger det en stor kiosk, og noen ganger er krimskramsbutikken på venstre side av veien åpen for kjøpelystne fruer. ICA-butikken ligger opp mot toppen av bakken før en går nedover mot nordhavnen. De er ombud for post og apotek. For de som ikke synes sommervarmen er bra nok, finnes det også en badstu her som en kan få fyrt opp ved henvendelse til butikken. Og for barna, er det lekeplasser. Når det gjelder fortøyning, er det ankring forbudt i begge havnene. Fortøying er kailangs, i utlagte bøyer (i nordhavnen) og ellers i utlagte liner. Det var vel det meste herfra for øyeblikket. I morgen drar vi videre sydover. Lars H. mitt webkamera Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Venter med spenning på neste rapport, LarsH. Supre bilder og info. PS! Ta med temp på neste rapport for oss hjemmesittere..... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 (redigert) Været har i dag vært helt nydelig, vindstille, nesten ikke en sky på himmelen og rundt 23gr. Nå er det 19gr og solen forsvant nettopp bak fjellet. I kveld er det ikke mange båtene her, kun 10 -12 stykker, men i går var det 81 båter! I nordhavnen var det for en time siden kun 4 båter. Neste helg må en være tidlig ute for å få plass om en skal ligge her på Dyrön eller Klädesholmen, for da er det Tjörn rundt seilasen. Lars H. webcam fra båten Redigert 12.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Vi gikk fra Hunnebostrand i strålende vær i dag. Bestemte oss etterhvert for å prøve Fiskebäckskil. Her er det en del båter, men det er absolutt plass til flere. Badevannet er greit, 18-19 grader. Helt vindstille og skyfritt nå i kveld. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Hei igjen, alle dere som sitter der hjemme og jobber. I dag har vi gått en tur på snaut 2 timer i 6 - 7 knop fra Dyrön og ned til Hönön. Turen gikk i vindstille, flatt vann, 20gr. og sol. Etter at vi kom frem har det skyet over og vi har hatt en kort lett regnbyge. Det er første gang vi ligger her, og så langt er vi godt fornøyd. Her er det godt med plasser hvor en ligger med akterfortøyning i bøyer, pluss at det også er en del plasser der en ligger med anker. Fruen har vært en tur på ICA og handlet øl og middag, men utvalget ibutikken var ikke av det aller beste. Vi ligger like innenfor et gjestehavnskilt, og støy fra småbåter er tydeligvis ikke helt greit. De innfødte her er litt pågående, i hvert fall et kattekrek som kom ombord.Heldigvis stoppet kreket på dollboardet og hoppet over i neste båt før skipshunden vår merket noe! Her er det faktisk aktive fiskebåter også, og de er ikke av den minste sorten! Og så litt bilder fra selve gjestehavnen. Jeg kommer tilbake med mer info og bilder i morgen når vi er blitt mer kjent her. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
joshua Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Det där ser ut som Rörö och inte Hönö Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 (redigert) Vi har snudd nesa nordover, må være hjemme på lørdag. :-( Gikk nedom Grundsund for å ta en titt til neste gang vi er på de kanter. Og innom Bohus-Malmön i samme ærend. Nå ligger vi i Bovallstrand til i morgen. Her er det stille og rolig. Helt tydelig at ferien er over for mange. Sommersesongen ble definitivt avsluttet nå i helga, i Hunnebostrand ble f.eks. isboden på brygga demontert søndag formiddag. Litt nedtur for ungene, så klart, men samtidig deilig at det ikke er overfylte havner. Redigert 13.August.2012 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Det där ser ut som Rörö och inte Hönö Selvfølgelig er det på Rörö vi er! At jeg kunne surre slik uten en gang en liten ankerdram! Beklager, beklager! men det ble litt mange "ö'er" i navnet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Lå på Rørø selv i sommer i øsregn, men rakk en liten tur med bikkja rundt på øya. Trivelig plass synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 At jeg kunne surre slik uten en gang en liten ankerdram! Beklager, beklager Lars H. Er nok der feilen ligger.:) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Faxen Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Jeg er på gratis båttur langs Svenskekysten med disse reportasjene. :lol: :lol: :thumbsup: Båtplassen, den billigste måten å reise på. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Roger jo Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Selvfølgelig er det på Rörö vi er! Lars H. Rörö den passerte vi ca 1030 på vei fra Kungsö. I går var det sa. 50 båter på Kungsö, kl 22 var det 4 båter igjen. Vi har også hatt en fin tur fra oppover kysten stoppet i Skärhamn, her er det bra med plass ser en Norsk to Danske og en neve Svenske. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 (redigert) Da var det nesten at vi passerte hverandre i dag. vi gikk fra Dyrön 0955 og kom til Rörö 1 time og 50 minutter senere. Nå får jeg bare avslutte kvelden med et bilde fra vårt webkamera for 10 minutter siden. Lars H. webcam Redigert 13.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Tok du for mye Møllers Tran i dag Lars? Spander på dere en tur til Hønø. Hvis fruen er interresert i gammel loppis har hun en mulighet der, rett ved siden av gjestehavnen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 (redigert) Kan du ikke slette det innlegget ditt Flid før fruen ser tipset om lppemarked? Nå er snart stuerommet fremme i båten fullt med gamle kobber kaffekjeler "gammelt" porselen (med hakk) og jeg vet ikke hva. Godt at hun har eget bankkort. Redigert 13.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Jeg leste jo hva du skrev om dette tidligere, derfor ble det sånn. Men..de har en grei loppisbutikk, du ser den fra havna. Du kan vel unne henne en tur ned dit. Hun som steker biff og koteletter til deg hver dag...... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Her kommer nok en hilsen til dere der hjemme som er ferdig med ferien og sliter og jobber. her nede på svenskekysten er det sommer og sol. I dag har vi vendt nesen nordover, og gikk fra Rörö til Klädesholmen. Det er strålende sol, ikke en sky på himmelen, 3m/s vind fra NØ og 26gr. Det var første gang vi var på Rörö, men vi drar nok tilbage dit senere år. havnen der er trygg og god. Fortøying er mest med bøyer for akterfortøying, men også et område for de som kommer sist inn der det må brukes eget anker. I går kveld tok vi oss en rusletur litt inn på øya etter først en tur på bryggene. Det lå enorme fiskebåter der, men de lå i ro så lenge vi var der. Det er også stasjon for Sjöredningen på Rörö. Turen litt rundt på øya med skipshunden avslørte at sandstrendene lå på rekke og rad minutter unna havnen. men det får være nok fra Rörö. Nå ligger vi som sagt i bås på Klädesholmen med full sommer. Bilder herfra kommer nok etter hvert. Wwbkamera fra båten finner dere her. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Lars. det er lenge siden du var på vestlandet, de Fiskebåtene ser nye og greie ut, men de blir små i forhold til de her borte i Vest. Ha en fortsatt flott sommer, vi har nå 23 grader og sol i Egersund. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Key Freak Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 (redigert) Vi gikk fra Bovallstrand til Grebbestad i går. Masse ledig i Grebbestad, men fremdeles liv på brygga (i motsetning til et par-tre andre steder denne uka...). I dag hadde vi tenkt å gå til Skjærhalden. Men så svingte vi innom Koster for å kikke (har aldri vært der før), og her ble vi. Vi gikk først innom Ekenäs, og deretter til Kostersundet, hvor vi nå ligger. Nokså mye båt her i kveld. Det er ikke flere plasser inntil flytebryggene, med mindre man legger seg utenpå noen. Fullt på brygga med akterfortøyning på bøye også. Forøvrig fantastisk vær både i går og i dag! Redigert 15.August.2012 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
-Balder- Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 hvordan er plassen på koster ekenes i disse dager ?? er det tettpakka enda ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Det var godt med plass lengst nord i havna, men der er det vel nokså vindutsatt? Det så i hvertfall slik ut i går, med den vindretningen som var da. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.