dennrick Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Hei:-) Koster har jeg vært på de siste sommerferiene med båt - og av de stedene vi forsøkte var det Syd-Koster som også iår falt mest i smak - for oss og den nye Admiralen. En liten perle med sykkelutleie og ingen biler, samt flotte sandstrender. Vi var mest på Ekenes - og der lå vi mot fergekaien der havnesjefen har litt strengt regime ift hvor mange som kan ligge utenpå hverandre. Vi var to rekker med syv båter utenpå, så trappes det ned til fire og en nærmest fergekaia. Anbefaler restauranten ved hotellet - en super opplevelse med service og mat. Er man i et hyggelig lag med et vennepar og begynner på verdens beste "Mojito", så blir det fort dyrere enn hele feriens diesel budsjett. Vi var her i tre døgn - avbrutt av øvrige turer. Det er jo ikke vann på Koster som er egnet til vanntanken. Hadde også et par døgn i Kostersundet, og der lå vi også syv i bredden - rekke på rekke. Minigolf og helt grei pizza på Roffe´s:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lars H. Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Etter en dag landligge her på Klädesholmen i nydelig sommervær, er planen å komme oss nordover i morgen. Planen er å få oss en plass på Gullholmen, men så mye båter det fremdeles er her nå, må vi nok ikke komme frem senere enn 1200. Her på Klädesholmen har jeg faktisk badet inne i selve havnen da vanner er klart og fint. Andre fant frem til badeplassen rett utenfor her. Jeg glemte å ta bilder på turene rundt i den gamle delen av bebyggelsen med trange smau og idylliske hus, så det får bli til neste år. Men her er i hvert fall grillplassen Og her buen til havnekapteinen hvor en kan kjøpe iskrem. Sjøredningen har også en egen bu her med følgende skilt Nå er det fremdeles godt med plasser her selv om de fleste båsene er opptatt. Ingen av linene er i bruk. Men fra i morgen kommer det til å bli stapp fullt her i og med at det er Tjörn rundt seilasen da og den beste utsiktsplassen er her. Neste rapport kommer i morgen, forhåpentligvis fra Gullholmen. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jebo Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Takk, for fine reisebrev, god tur nordover,Lars Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 (redigert) Nå må dere ikke hoppe for fort oppover Lars. Da rekker jeg ikke å ta dere igjen. Går over til Hønø området på Søndag. Tar det rolig nordover med Strømstad som mål 27. 28. August. Eller no sånt Redigert 16.August.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Key Freak Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Da er turen vår langs svenskekysten over for i år. Vi gikk fra Koster i formiddag, bunkret diesel i Utgårdskilen, og derfra over til Vrengen-sundet og Tønsberg. Her er det stille og rolig, og ikke mange båter. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 ...og så kom regnet. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Roger jo Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 ...og så kom regnet. Her passerte det i 3 tiden i natt, nå skinner sola rett nord for Mollösund. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Hva kosta diesel i Utgårdskilen nå? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Fremdeles 9,69. Jeg oppdaterte forrige gang jeg fylte der (6. august). Skal kjøre en ny oppdatering på datoen i løpet av dagen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 Hei. Da er vi kommet et stykke videre nordover og ligger nå på Gullholmen sammen med to andre BP-båter, Catlina og roger-jo. Som andre skrev var det noen få regndråper i natt, men nå skinner solen og det er sommer. Det er faktisk godt med båter i havnen, men full er den ikke. Her ligger vi til søndag eller mandag. Lars H. webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 18.August.2012 Del på Facebook Svart 18.August.2012 Ingen store nyheter herfra idag på formiddagen. I natt regnet det godt. Nå har regnet passert og det er gråvær, men 20gr. Det er ikke mange båter som har kommet eller gått da det nok mange som er her for helgen. Lars H. webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 (redigert) Og så var besøket på Gullholmen over for i år. Det var faktisk den 16. gangen vi var der siden første gang i 1989! I dag var det egentlig meldt SW vind opp mot 12m/s og vi hadde tenkt å ligge en dag til, men vinden kom ikke så vi gikk nordover. Ved Islandsberg var det riktignok gode 1,5 meter rotet sjø, men det er jo et kort stykke. Litt sjø var det også fra Lysekil opp mot Kornön og opp mot Bohus Malmön, men helt uproblematisk. Så ligger vi på Bohus Malmön med kun 12 båter, men obs, nå kom det en 52' Princes innerst i havnen så vi er 13. Lars H. vårt webcam Rettelse: Princessen var nok ikke 52 fot, men 62 fot! Det så jeg da jeg nettopp var inne på havnekontoret og betalte havneavgift på kr.250,- for vår 27' Saga27. Litt mer ble det for Princessen, kr.550,-, men som havnekapteinen sa: De har råd til det da båten er eid av eieren av firmaet Gislaved! Lars H. Redigert 19.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Nå ble sannelig 62 fot Prinsessen på bildet over liten da det nettopp kom inn en Princes 65! Den gikk riktignok ikke inn i gjestehavnen, men rett bortenfor her ved restauranten. Ellers er det nok av "sværinger" her. Ved siden av oss på andre siden av flytebryggen ligger en Sunseeker med scoter på hekken. Lars H. vårt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Er kommet meg over til det Blågule landet jeg også. Gikk fra Østerby ved 13 tiden og var fortøyd Kallø Knipla 5 timer senere. Her er det ikke mye båt. 6 gjestebåter, Sjøen over var uproblematisk 1-1.5 meter, hadde trodd jeg ville få den mer aktenifra. Ble nesten rett inn på siden, derfor ble det noe slingring. Noe en er vant til etter hvert. Værste i dag var at Mariell ble invandert av blindpassasjerer en stund etter avgang. En sverm av noen småfluer innvaderte flybridge. Ble så ille at jeg måtte ta på meg langermet genser, langbukse og spraye både meg og omgivelsene med insektspray. Ligger ett par tusen daue på fly nå. er såpass mange flue lik at dekket er glatt. Hakke vært borti noe tilnærmelsesvis noen gang. Nå er det middag, så igang med å få spylt og rengjort der oppe. Siden værmeldingene for i morra er fine. blir det nok til å tusle ett godt stykke oppover Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 (redigert) Ligger i Lysekil. kl 19.00 22 grader og svak østlig vind. Litt anderledes tur i dag enn hva jeg har vært vant til i sommer. I Danmark går du ut fra havn. Setter kurs til neste havn, holder utkikk noen få justeringer uderveis og dett var dett. Idag har jeg gått innaslkjærs hele veien og korrigert kurs hvert 5. minutt. En fin tur oppover. Var noen durablige regn skyll nede ved Marstrand, Etter det kun letttskyet pent vær. Kommer ann på været, men hvis ok, er det mulig jeg havner i Kostersund i morgen, får se hvor langt jeg gidder å gå. Redigert 20.August.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
littmild Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 (redigert) Værste i dag var at Mariell ble invandert av blindpassasjerer en stund etter avgang. En sverm av noen småfluer innvaderte flybridge. Jeg hadde akkurat samme opplevelsen på nesten samme strekning tidligere i sommer(Vesterø-Käringön), de kom ombord ca midtveis, og ble værende med til Kungshamn dagen etter, der forsvant de fleste, sov ikke veldig godt den natta på Käringön, med 100 fluer inni båten. Redigert 20.August.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Lars H. Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 mulig jeg havner i Kostersund i morgen, får se hvor langt jeg gidder å gå. Da går det unna! Vi gikk fra Bohus Malmön via Kungshavn for å bunkre rødt og ankerdram før vi endte opp i Fjällbacka. Pr. nå har vi ikke bestemt hva som skjer i morgen. kanskje ligger vi over en dag, kanskje går vi til Ramsö helt syd på Koster eller kanskje til Kalvön utenfor Havstensund. Det bestemmer vi ikke før i morgen. Men det hadde vært fint om vi kunne møtes igjen. Lars H. pt. Fjällbacka webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Ligger i Grebbestad. Lite båter. Lite spiseplasser åpent på kveldstid. Ble biff i båten. Flott varmt vær nå om dagen. Var 21 gr i vannet da vi lå utenfor Havstensund i går. Overnattet på Ystholmen. Drar en tur til Smøgen i morgen regner jeg med. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Nå ligger vi i Fjällbacka hvor det er dønn stille og helt nydelig som bildet fra webkameraet vårt under nettopp viste. Jeg tok en runde i kveldingen og knipset noen bilder, men de får komme litt etter hvert. Hva vi gjør i morgen, vet jeg ikke nå. Kanskje blir vi liggende eller drar videre nordover, kanskje til Koster. Lars H. pt. Fjällbacka webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
littmild Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Det der så nydelig ut, Lars. Hyggelig at du oppdaterer med bilder til oss som er tilbake til dagliglivets harde tak, kjenner jeg lengter etter neste sommer alt. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
atletico1 Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 kan anbefale et besøk på italienske "lilla berith" - restaurant opp på torget. De har mer en take-away pizza. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 vi prøvde å spise på lilla berith i fjor. Men etter at vi hadde sitti i en nesten tom restaurant i 20 minutter uten at noen brydde seg om oss gikk vi et annet sted..... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 Dro nordover igjen 13 tiden fra Grebbestad. Luftet litt over Gula Humpen og i Kosterfjorden. Ligger nå et stykke fra Strømstad på en holme vi liker godt. Melder jo regn fremover så vi får se hva vi finner på. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 Ligger i Fjellbacka sammen med LarsH. Blåste betraktelig mer syd for Kungshavn enn det gjør her oppe. Humparna var helt uproblematisk. Tror jeg blir liggende noen dager. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
olpi Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 Vurderte å kjøre Strømstadkanalen pga litt vind,men kjørte den nedover. Mye tang etc som ligger i klaser i nordre del av kanalen, men ingen problem. Tok turen i Kosterfjorden i stedet. Fikk vinden/sjøen på bb-side aktenfor tvers. Litt sjøsprøyt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.