Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Må komme seg opp om morran, skal`n få noe gjort :giggle:

Deilig å være alene på fjorden, og å rekke neste havn til et tidspunkt hvor man velger og vraker i gromplasser.

Eller kanskje jeg bare begynner å bli voksen :wink:

Er vel en kombi. :thumbsup:

Blitt voksen og funnet ut at om noe skal gjøres så må en opp om morran.

Bonuset er at en kan velge i gromplasser. :thumbsup: :thumbsup:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Her i Fiskebackskil er det omtrent ingen som har gått ut, tror det kun er 3 båter. Så det er stapp fullt her. Solen skinner, men det drar stadig mørke skyer forbi. Vi ligger lunt med SØ vind. Det er 28 gr. i luften og 21gr. i vannet. Jeg har nettopp hatt en stille svømmetur mellom båtene, jeg måtte kjøle meg ned litt og samtidig sjekket jeg propellen. Der er det, etter behandling av SeaJet selvpolerende bunnsoff, null rur!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

I Fiskebäckskil er der en fin lille udflugt man kan tage med en jolle:

Tag ind i bugten øst for havnen. Den slutter i en lille bro man kan sejle under. Herefter kommer man ind i en lille, meget lavvandet sø (10-20 cm) hvor bunden er oversået med flotte østersskaller! Meget stille og meditativ tur.

Her er et billede:

bilde

Det stod 6 mann på kaien og kikket ned i vannet ved båten min.

Der lå det en sel mellom båten og kaien.

Og den oppførte seg merkelig beveget bare hode opp og ned for å puste..

Løftet bakpartiet med båtshaken og da rullet den rundt og da fikk vi se noen store kutt / flenger.

Mulig den har hvert i en propell.

De på restauranten startet en ringerunde etter 40 min gav de opp.

De startet med Havnekapteinen, viltnevnd, polisen, sjøpolisen, kystvakta og redningstjenesten pluss noen

instanser som jeg ikke husker.

Rådet de satt igjen med var finn et marineakvariet mulig de vil ha den.

Nå etter 3 timer er den ikke å se, får håpe at den har druknet så den slipper å pines mer, å se en sel forsøker å svømme med bare å bevege på hode, skjærer en langt inn i hjerterota.

Beklager at selen ikke greide å holde hode over vannet ha jeg tok bilde....

bilde

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Også trudelutt er på plass i Skärhamn, mellom flytebryggene med akterfortøying i line. Nå er det tid for lunch. Og ja, det var faktisk ganske stor trafikk mellom Fiskebäckskil og her.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sniker inn litt Sørlandsreklame: Omtrent ikke båter å se her nede, hverken i havner eller utpå. Har ligger to netter i gjestehavna i Arendal og ligger nå på Ytre Maløya utenfor Grimstad hvor det riktignok er en del på dagstur i godværet. Pollen i Arendal var helt tom da vi ruslet forbi der sent i går kveld. Sørlandet anbefales til de som liker fred og ro og glisne havner.

Sniker inn litt Sørlandsreklame: Omtrent ikke båter å se her nede, hverken i havner eller utpå. Har ligger to netter i gjestehavna i Arendal og ligger nå på Ytre Maløya utenfor Grimstad hvor det riktignok er en del på dagstur i godværet. Pollen i Arendal var helt tom da vi ruslet forbi der sent i går kveld. Sørlandet anbefales til de som liker fred og ro og glisne havner.

Vi var där tidigt på säsongen. Fantsdtiskt fint mem regn 12 sv 14 dagar.

Kommer tillbaka till Sörlandet nästa år

Vi var heldig å fikk en av fire kryssarklubb bøye i danemark i natt vi er medlem hvorfor må alle svensker innom oss å spørre om vi er medlem kryssarklubben . De spurte ingen av de tre svenskene som lå på de andre bøyene . Og ja vi har kryssarklubb merket godt synelig i masta. Det var nesten så jeg vurderte å ta ned det Norske flagget.

Er det flere som har opplevd det samme.

Tyvärr har det blivit vanligare de senaste åren att utlänska icke medlemmar ligger i boje.

Ja frågade en norrman som låg i boje om han var medlem då både vimpel och märke saknades.

Fick till svar att han inte var medlem oxh att han låg i boj skulle jag drita i.

Detta händer tyvärr även med alltför många svenska båtar.

Hadde en trivelig og hyggelig lang prat med Lars H i går i Skärhamn, tiden flyr fort når to ungdommer møtes og en prater om turer, båtliv og det å ha med hund til utlandet.

Vi hadde akkurat fortøyd på utsiden av Mollösund da Regina lll dukket opp og så seilte vi begge til

Fiskebäckil og fikk plass på enden av hver vår pir og har oppservert flere norske flagg her.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Vi gikk fra Skärhamn i formiddag, og ligger nå på Gullholmen der havnen nå er temmelig full etter en rolig og fin tur innaskjærs. Ingen båter går, og ingen kommer. Det har vært noen kraftige regnskyll med torden den siste timen. I morgen er det meldt mye vind her i området, så vi blir i hvert fall liggende over en dag eller to. For Käringön uti her er det meldt stiv kuling, 15 m/s fra vest-sørvest.

Lars H. :flag_sw:

webcam fra båten her

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...