Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Kort spørsmål fra novise:

vært førstereis på svenskekysten i år og sett at både Tanumstrand og Fjällbacka i tillegg til moringstau og ankerplasser har blåser/bøyer jeg antar man må fortøye med eget tau i. Er ikke dette litt utfordrende i sterk vind, som ofte er grunnen til at jeg søker til gjestehavn? Tenker på avdrift mens man fester tau til bøye/blåse.

Trodde du var på veg ned til 'Expensive island'...tenkte jeg skulle kalle på deg Lars !

Vi hadde tenkt oss både dit og nedover mot Göteborg, men værmeldingen har vært så usikker at vi heller har snudd nordover og tar oss god tid i den retningen. Men kanskje vi møtes på 'Expensive island' et annet år?

Nå har freden og roden senket seg over Gulholmen, ikke en lyd høres fra noen av båtene, kun litt dempet gladjazz fra krogen.

gullholmen2013_kveld1.jpg

Lars H. :flag_sw:

mitt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ikke svenskekysten, men nesten; ligger på Svenner, stille og rolig, ruslet til badestranden på nordsiden og hadde en fantastisk ettermiddag med solnedgang. Imorgen er det inn til Tønsberg for lunch og deretter litt tøffing i skjærgården på jakt etter makrell.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Ligger I Nevlunghavn. Går til Stavern for hilse på besøke folk i dag.

Betraktelig mindre vind her enn på Svenskekysten.

Meldt lite elle moderat vind frem til i mandag ettermiddag. Da skal det blåse vest/sør/vest kuling i noen timer.

Big Bonzo: Ikke behov for å jakte på makrellen. Stort sett bare å hive ut ett dørge snøre, vent 2 minutter ta det opp tøm det for Pir og ut igjen. Mysser av Småmakrell i fjorden.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ligger i Hunnebostrand i havnen med nesten 30% belegg, merker ikke mye til vinden her

Rundt 4 med 8 i kasta.

Ikke prøv å få båten i plan før moringstauet har sunket, det blir det bråstopp av.

bilde

Var en tur i høyden og der var det 15.8 på det sterkeste i følge en med vindmåler.

Utsikten var det ikke noe å klage på.

bilde

bilde

Coopen midt i bilde, mange som har slitt bakken opp dit.

bilde

Har hvert en tur i de urbane strøk, det er ikke noe å si på byggeskikken de har tatt med seg og hvor barna ikke er tamme..

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Sjøboder

bilde

Høsten kommer og det er Epleår.

bilde

Finner en ikke roen her er det ikke håp.

bilde

bilde

SUKK.. skulle hatt ein slik ein.

bilde

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Så du har varit på Hovenäset?

Et av bildene er i hvert fall tatt derfra. Jeg har akkurat det samme motivet (beklager dårlig kvalitet) på et bilde jeg tok på Hovenäset for mange år siden. Jeg ser at det er noen endringer med blant annet nymalt hus i bakgrunnen.

bilde

Lars H. :flag_sw:

webcam fra båten

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men da vi var der, for over 15 år siden hadde de faktisk et eget bakeri der med meget gode bakevarer.

Bryggen var imidlertid et makkverk med noen rustne H-bjelker stikkende opp til å fortøye i!

bilde

Dagen i går var vel en av de beste i august. Havblikk, sol og varmt.

Slike dager inviterer til å utforske alle de utilgjengelige stedene på de ytterste øyene. Man kan putre rundt med jolla og svinge innom alle små kløfter og bukter og se hva havet har utrettet på noen millioner år. Man ser fuglelivet på nært hold og man kan overrumple noen sel på et svaberg. Vannet er glassklart og bunnen nærmest glitrer i regbuens farger. En helt spesiell opplevelse man ikke bør gå glipp av.

Kunstverk?

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...