Regina III Svart 20.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2013 Det er mange av disse langs svenskekysten. De er der av en grunn, de markerer noe, men hva dette noe er ikke lett å forstå, verken av plassering eller kartografiske data. De fleste har info: Bouy, special purpose, mark with unknown purpose. - så da så! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2013 Rett S for Måseskär om jeg husker rett "Vært smart. Bruk vest!" (Ps dette er en signatur via tapatalk som kommer på alle mine innlegg) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 20.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2013 Rett S for Måseskär om jeg husker rett "Vært smart. Bruk vest!" (Ps dette er en signatur via tapatalk som kommer på alle mine innlegg) Bitteliten, jeg skjønner ikke helt signaturen din. Burde det ikke stått "vær smart, bruk vest" eller "vært smart, brukt vest"? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Bitteliten Svart 20.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2013 (redigert) Jo. Skal rette opp Rare greier i tapatalk Tester nå Fornøyd? Vær smart. BRUK VEST! Redigert 20.Oktober.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2013 Nei, det er tre gule staker jeg har sett. Ca 50 m mellom hver Rett ut for hotellet på Ekenes på Sydkoster er det 1 gul kost. Det samme tvers over mot fastlandet Syd for Strømstad, her er det muligens 2 stykker. På Koster tror jeg dette er vanninntaket til Østersproduksjonen der ute. Syd for Strømstad kan dette være vanninntaket til havforskningsstasjonen som er inne på fastlandet, husker ikke navnet i farta... Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 20.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2013 Jo. Skal rette opp Rare greier i tapatalk Tester nå Fornøyd? Vær smart. BRUK VEST! Ja, nå gir det mer mening. Kanskje jeg endelig får sove om natta! :-) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Vedvards Svart 22.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2013 Hei Legger ved noen bilder fra årets siste tur, fra Strømstad til vinterhavn i Tanumstrand. Vi gikk sørover på lørdag, grått, men nesten vindstille. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 22.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2013 sid 75 og fremover står alt om hvordan du merker dine garn...... http://www.rorgangare.se/pdf/sjotrafikforeskrifter.pdf vedr strøm i Bohuslän Jutska strømmen (en del av golfstrømmen, ½ - 1 miljon kubikmeter vatten/sekund ) Enheten for havstrøm er oppkalt etter Nordmannen Sverdup, "Havstrømmenes styrke oppgis i Sverdrup (Sv), oppkalt etter den norske oseanografen og meteorologen Harald Ulrik Sverdrup. 1 Sv tilsvarer en havstrøm på 1 million kubikkmeter vann pr. sekund." Altså er strømmen ut gjennom Kattegatt 1/2 til 1 Sverdrup. Ikke mange enheter som er oppkalt etter Nordmenn. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
MajorAndy Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 I morgen skal man nok ikke sejle langs Svenskekysten. Sjældent at se varsel om SÅ høje bølger i Kattegat! Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Jeg planlegger en tur til Kostersundet i morgen (langfredag). Er det noen som har status på om det er plass og om jeg kan regne med landström? Hva med kabelferja, er denne kun operert av lokale nå, eller er den betjent? Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 (redigert) Et knippe bilder fra turen Marstrand Hunnebostrand i går. Hadde tenkt å gå til Grebbestad, men så så jeg denne Ligger litt N for Grebbestad nå. Redigert 2.Mai.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Fantastisk start på sesongen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 God tur hjemover bitteliten. Godt å se rapporter bästkusten igjen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Hei begge. Nydelige bilder, men starten, den gikk tidligere i år. Påsken var fantastisk. Sett bort i fra at temperaturen i havet var 7-8 grader, var været tilsvarende de beste sommerdager. Vinteropplaget blir kortere og kortere for hvert år, snart praktiserer jeg vel som Astor - helårsbruk :-). Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 (redigert) Har ikke vært tid til båt før nå. Lite trafikk gir mulighet for å praktisere litt høyfartsnavigering. Fart her ca 33 knop. God oversikt fra flybridgen Redigert 2.Mai.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Tøft:). Har tatt samme løypa med seilbåten, men da ser det anderledes ut. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
mhemil Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Tøft. Antar du har en Gopro festet på taket. Må få meg en slik jeg og, med fjernkontroll. Blir mange kjekke reportasjer av dette. Om ikke lenge er havneguider og farledsbeskrivelser som kun inneholder stillbilder "gammeldags". Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 (redigert) Gopro montert på jagerskjermen. Styres fra ipad/ipone app med preview funksjon. Har nesten hele turen minutt for minutt :-). Kjekt med IPS når jeg er alene ombord Redigert 3.Mai.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Lagring på SD kort? De største kortene, hvor stor kapasitet, dvs. antall timer HD video? Kan du overføre video trådløst og så frigjøre plass? Hva med batterikapasiteten? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 (redigert) Julepressang fra familien dette kameraet :-) Hero 3+black wifi tror jeg den heter. Har ekstra batteri. Hvert batteri varer ca et par timer med filming. Jeg har satt ned filmkvaliteten litt for ikke å fylle minnekortet helt, 32 GB micro sd kort. Kjører 720superview nå. Det gir 2-3 timers filmkapasitet. Filmene som er lagt ut her er betydelig redusert kvalitet for ikke å fylle ipaden helt :-) det er ca 10 ulike kvaliteter. Standard er 1080 superview. Via appen overfører man trådløst filmer til mobil/ipad Det fine med dette kameraet er wifi funksjonen. Kameraet lager et eget wifi som man kobler seg på med iphone/ipad. Da kan kameraet helt styres fra mobilen, inkludert at man ser hva man filmer, hvilket man jo ikke gjør rett på kameraet. Det følger med fjernkontroll med kameraet, men den bruker jeg ikke. Bedre å bruke appen. Akkurat nå oppfateres software i kameraet trådløst via appen Redigert 3.Mai.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Flott. Takk for utfyllende info. Hero 3+ Black er herved notert på ønskelisten . Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Hvilke fester følger med? Ser for meg at jeg vil montere kameraet på targa, muligens i radartårnet. Evt. også på rekka i baugen, ønsker fleksibilitet, så jeg ønsker nok ikke å benytte de limte festene tror jeg. Følger det med et feste som griper rundt syrefaste rør i ulike dimensjoner? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Det er nok tilleggsutstyr http://www.dustinhome.no/product/5010762220/joby-action-clamp-locking-arm/ Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
MaSa Svart 25.Mai.2014 Del på Facebook Svart 25.Mai.2014 Hvordan trur dere status blir i Sverige fra onsdag kveld tom søndag ? Jeg har kun vært over til Strømstad og syd koster med båt tidligere og har planlagt en sverigetur i ferien i år, men vil gjerne nedover og se litt nå før sommeren tar til å har sett meg ut himmelsprett helgen til en fin anledning:) Planen er da Avreise langesund onsdag sen ettermiddag. Og antakelig Strømstad/koster første dag. Så nedover mot grebbestad og smøgen! Er det noen flotte Uthavner som skiller seg ut på den veien mtp småbarn? 3-5 år!? Eller har dere noen andre anbefalinger enn grebbestad og kungshamn/smøgen? Hørt en del fint om Disse stedene og ser frem til langhelg og utforskning nå:) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
glalaks Svart 26.Mai.2014 Del på Facebook Svart 26.Mai.2014 Hvilke fester følger med? Ser for meg at jeg vil montere kameraet på targa, muligens i radartårnet. Evt. også på rekka i baugen, ønsker fleksibilitet, så jeg ønsker nok ikke å benytte de limte festene tror jeg. Følger det med et feste som griper rundt syrefaste rør i ulike dimensjoner?Jeg fikk også gopro fra familien i vinter. Av fester følger det kunn med lim-fester. Det gjelder på silver hvertfall. Silver og black er samme kamera, men med litt flere funksjoner på black og fjernkontroll. Fester kjøpes billig på ebay. Jeg har Bl. A rekkefeste, som funker bra! Anbefaler også en liten sånn oppblåsbar flytesak. Kamera er vanntett men flyter ikke! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.