MajorAndy Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Bitteliten, det viser noget om hvor opmærksom jeg er.. Til mi forsvar skal jeg sige, at jeg aldrig ligger ved den bro. Vi plejer at ligge med stævnen ind mod broen ved Skottaren, hvor vi også ligger nu. Til gengæld er der kommet større udeservering på bryggen og den er i hvert fald ny, for den har de pakket ud i dag: Lidt mere stemning fra aftenturen: Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Nej. Intet, absolut intet nyt fra Svenskekysten. 25-27 grader hele dagen. Diset og skyet i eftermiddag og ren dovenskab. Har dog fået en flot båd til næsten-nabo: Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 (redigert) Nej. Intet, absolut intet nyt fra Svenskekysten. Har dog fået en flot båd til næsten-nabo Pass på nå MA, fruen ombord i den båten er god på å bake " lagkake" Redigert 5.Juli.2014 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 (redigert) Fullt i Kostersundet, Ekenes og Vettnet. Mye båt over alt. Redigert 5.Juli.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Du går vel mot strømmen nå Astor og møter hele armadaen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Vi har hatt en utrolig fin ferie. En gråværsdag er det hele samt noen drypp om natten. Vi har møtt mange hyggelige mennesker og kroppsbatteriene er fulladet. I morgen blir det Strømstad og deretter opp mot Hankø vil jeg tro. Har sittet på soldekket under hele turen. Nå venter Grunnlovsstevne og tidene største samling av fartøy. Astor er en av 350 påmeldte til stevne. Det blir noe å ta med seg i minneboken. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Yr varsler 4-6 grader varmere på sørlandet enn i Bohuslän 10 dager frem. Er dere på feil side? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 4-6 grader varmere? Errugæærn!! Holder i massevis med våre 23 grader her på Gullholmen. Problemer allerede som det er med å få sove om natta. Vi bli her. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Uisolert skrog? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 It ain't over till the fat lady sings, Bitteliten.. Se på DMI ' S vejrkort. Jo længere østpå, jo bedre i denne sommer tror jeg. Men vi får se. Lige nu er jeg enig med REM. Käringön har lige nu let vind, tynde skyer og 23 grader. Perfekt hvis du spørger mig. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 (redigert) Her på vakre Vettnet har båter kommet og gått. Nå er det fullt igjen. Det samme i Kostersundet. Vi har hatt noen flotte turer bla til campingplassen hvor det var ro og orden. Dorte S var på plass ved teltet sitt ved stranden. I kveld blir det hyggelig lag på Strandkanten med Mee Rim-mannskapet. Vi koser oss i sommervarmen. Det er lummert len det lufter heldigvis fra havet. Redigert 6.Juli.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Efter en maraton-etape på næsten 4 nm kom vi i dag til Käringön. Og sandelig om ikke vi ankom samtidig med sommeren! Her har været varmt, næsten skyfrit og ren, uforfalsket sommerstemning med badende børn, is-spisning og cirkulerende gæstebåde. Havnen havde mange pladser da vi ankom og vi fik havnens bedste plads longside midt i gæstehavnen. Nu klokken 19 er der stadig nogle ledige pladser men ikke mange. Mange på badeplassen og en mild, sydlig vind: Herlig sommerstemning i havnen: Prognosen ser ikke dårlig ud: Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Flotte bilder og stemningsrapport MA :-) Blir helt reisesyk her jeg sitter, men heldigvis ikke lenge igjen nå. Vi reiser på Fredag fra Oslo. Tilfeldighetene vil ha det slik at ikke mindre enn 8 vennebåter starter ferien samtidig fra Osloområdet. Vi samles i Sandspollen første kvelden og legger kursen videre sørover på lørdag. Vi satser på å være i strømstad/ koster ila weekenden. Så blir det sydover på E6'an Hvorgår din ferd videre MA? Hadde vært hyggelig om våre kurser hadde møtes :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MaSa Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 sap_2000 Jeg bare spør av beundring og nysgjerrighet :)Først av alt det å ha 8 vennebåter må jo være supert, vi har i år begynt og få en del bekjente og reisefølge på deler av ferien vår noe vi er veldig glade for :)Men når dere reiser 8 båter i følge nedover populære svenskesiden, hvordan får dere alle plass på samme sted?For min største bekymring bare vi er 2 i følge er jo om det er plass til begge eller i det hele tatt en av oss !Jeg går nesten med vondt i magen jeg når jeg nærmer meg planlagt destinasjon mtp det å få plass eller ikke, er så kjedelig og må reise videre med 2 grinete og sultne barn om vi ikke finner plass :/ Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
christensenleif@msn.com Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Sukk Vi starter ikke før 25, men da blir det til gjengjeld 4 strake Mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Tak for tilbagemelding, SAP! Jeg var lige ved at tro at jeg er den eneste, der læser og holder liv i denne tråd :-) Måske den burde skifte navn til "Last Boat på tur"... Denne dag og aften har været intet mindre end magisk her på Käringön. Dette er grunden til at jeg købte båd og betaler så meget for at have den. Dagen startede lidt gråt, men efter middag kom solen og det har nok været den bedste dag jeg nogensiden har oplevet her på kysten i mange år - måske nogensinde. Grillet ribeye med asparges og god rødvin til middag. Og en lille GT inden... Vinden har været mild selv om det har blæst og her til aften er det blevet totalt vindstille. Inde over land tårner flotte cumulus-skyer sig op. Fra bådene lyder latter og bægerklang og lyden af yatzy-terninger. Klokken er nu 11 og det er 22 grader på agterdækket og 19,5 i vandet. Kort sagt en perfekt dag! Så er alle sorger med båden glemt. I morgen har de lovet torden og lyn så vi bliver her og satser på at fiskebutikken har fået nye forsyninger af sjøkreps/jomfruhummer. SAP, vi hænger nok rundt her i området en uges tid endnu, men regner med at sætter kursen sydpå omkring den 14-15. Så måske ses vi - ellers regner jeg med at du også kommer forbi Helsingør en dag? Håber også at rende ind i Tom Rør og se hans flotte nybåd! Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Jeg går nesten med vondt i magen jeg når jeg nærmer meg planlagt destinasjon mtp det å få plass eller ikke, er så kjedelig og må reise videre med 2 grinete og sultne barn om vi ikke finner plass :/ Det er da en bruker Dockspot Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Fin lesing MA. Rapportene og bildene er jeg ganske sikker at man har nytte av! Så ikke stopp! Er selv i Bovallstrand og magisk kveld her på svenskekysten. Vil du slippe unna overfylte og godt stappa Hunnebostrand, er dette alltid ledig her. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 @MaSa I praksis er det nok ikke så lett. Umulig vil jeg si om man skal i gjestehavner. Vi blir ca 8-9 nå når vi drar fra Oslo. Venner og venners venner. Vi var vel 10 båter sammen denne helgen som tilfeldig starter ferien samtidig. Vi var 3-4 som avtalte for lenge siden, men så ballet det på seg. Planen er å samles første kvelden i Sandspollen ved Drøbak og så tusle mot hvaler/ sverige dagen etter. Som sagt var det mye tilfeldigheter og vi blir nok relativ spredt etterhvert. Noen vil bli på Koster lenge, noen skal over mot sørlandet etterhvert. Noen skal bruke tiden i nordre Bohuslän, mens vi har kanskje lyst til å komme oss litt lenger hvis vær og føre er ok. Har ingen ambisjoner i år, bare ta det som det kommer. Alt åpent med andre ord og ingen føler seg bundet til å kjøre i konvoi :-) Mener jeg leste at dere kanskje skulle over til Bästkusten. Bare å skrike ut om dere er i nærheten og vil hilse på. AIS'er alltid på. Kjører ofte mAIS når i oråder hvor det er dårlig mottak for MT. Hadde vært hyggelig å hilse på :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MaSa Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Var det jeg regnet med ja :)For det er jo vansklig nok alene i gjestehavner, og til tider i uthavner :(Vi avventer helt opp mot avreise før vi bestemmer oss for reisemål.Været avgjør :)Men optimalt kunne vi tenkt oss nedover mot gøteborg så over til danmark en tur før vi avsluttet med norskekysten hjem.Men ser på det som utopi :)Blir enten KUN svenskekysten eller Norskekysten. Kjører med mAIS på i ferien selv, AIS i båten får bli en annen gang :)Er jeg i området så skal jeg uansett gi beskjed, ergrer meg ennå over at jeg ikke fikk tittet nærmere på båten din i Arendal i fjor sommer, da lå jeg noen plasser lenger utfor deg, men det var ikke noen ombord da jeg gikk og tittet :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 SAP, vi hænger nok rundt her i området en uges tid endnu, men regner med at sætter kursen sydpå omkring den 14-15. Så måske ses vi - ellers regner jeg med at du også kommer forbi Helsingør en dag? Håber også at rende ind i Tom Rør og se hans flotte nybåd! Vi er nok mange som følger med på denne tråden MA og skrivekløen kommer når man snart skal på tur selv :-) Vi kommer til Koster/ Strømstad på lørdag eller søndag, så da er du kanskje lenger syd allerede. Og ja, Helsingør og min kjære danske "flyveleder" skal besøkes. Det er helt sikkert :-) Egentlg hadde jeg tenkt på en lenger tur i år, men kom meg ikke avsted tidlig nok og er ikke sikker på når jeg må være tilbake igjen, så må ta det litt day by day mot slutten av Juli. Drømmen er en runde som RogerJo og Tom Rør er god gang med nå. En god rundtur rundt Skjælland, Fyn og sør-Jylland, enten med eller mot klokken. Håper det lar seg gjøre neste år. I mellomtiden sitter jeg og drømmer, leser Dansketråden, ser på kart og studerer havner. Det ser så utrolig flott ut der nede og jeg håper og tror det er litt mer laid back og mindre stress en vi er vant til lenger nord. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Situasjonsbilde av Gullholmen nå kl 2330. Havblikk, 18 grader i luft og 21 i vannet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Er jeg i området så skal jeg uansett gi beskjed, ergrer meg ennå over at jeg ikke fikk tittet nærmere på båten din i Arendal i fjor sommer, da lå jeg noen plasser lenger utfor deg, men det var ikke noen ombord da jeg gikk og tittet :) Hyggelig det MaSa. Pussig at båten var tom i Arendal. Var stort sett i havna hele tiden. Var jeg ikke der, så lå jeg nok med hodet ned i en vennebåt tipper jeg. "Vennene" mine mobber forøvrig livet av meg for alt mulig, inkl at jeg ikke er borte fra båten mange minuttene av gangen, hehe ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nøtterøy Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Situasjonsbilde av Gullholmen nå kl 2330. Havblikk, 18 grader i luft og 21 i vannet. REM, bildene dine kommer opp ned! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Juli.2014 Del på Facebook Svart 6.Juli.2014 Ja, både opp/ned og rette veien ;-) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.