Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Færge fra Donsø til Saltholmen. Trikken linie 9 og 11 til City. Begge stopper på Brunnstorget lige ved indgangen til Nordstan. Betalingsautomat i trikken tager mønter og kort (nogle...)

Meget enklere end jeg troede. Donsø er hyggelig men konen synes det er knap så hyggeligt med atomskibet..

Se der ja :-)

Dette fikser damene. Atomskipet er nok nesten trygt, så det går nok bra :-)

Takk for tips nok en gang Andy

Tok en avstikker til Kalkerön i dag. Fin liten lagune med mer vegetasjon enn ved E6.

Har slitt med dårlig dekning på ICE hele ferien til nå. Flere som gjør det? Har ikke sjans til å laste opp bilder...

De jeg reiser sammen med har slitt med ICE hele veien. God dekning, null kapasitet.

Selv kjøpte jeg tre.se kontant simkort (50gb/30 dager for 299,-) og stappet i routeren.

Full gass på 3 og 4G hele veien.

De ved siden av sier opp ICE for godt nå.

Mvh. SAP

Ice fungerer svært dårlig de fleste steder. Det har virket noen få steder i Danmark. samt litt i Sverige. Det virker best før alle andre har stått opp, eller etter at de har lagt seg, for hvis det er mange på nettet, virker det ikke i det hele tatt. Vil gå så langt som å si at Ice lover mye, men leverer lite. Tippe de reklamefilmene de har på riksdekkende tv, koster noen kroner. Erfarer også at når jeg er mutters alene langs kysten her i Sverige, så går det greit, men så fort vi ankommer steder der det er folk, så er det stopp.

Litt bortkasta penger der altså :thumbsdown:

Jeg også irriterte meg over elendig dekning nedover i Sverige. Gikk så inn å kjøpte ekstra datakvote

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

De jeg reiser sammen med har slitt med ICE hele veien. God dekning, null kapasitet.

Selv kjøpte jeg tre.se kontant simkort (50gb/30 dager for 299,-) og stappet i routeren.

Full gass på 3 og 4G hele veien.

De ved siden av sier opp ICE for godt nå.

Må du ha en spesiell router for disse svenske sim-korta? I så fall, får en kjøpt dette i Strømstad?

Jeg må også indrømme at jeg er ved at miste tilliden til ICE. Har ellers været glad for det i adskillige år, men i år var det bare ubærligt langsomt næsten alle steder. Har løs magnetantenne som jeg kan flytte op på fly'en og det hjælper noget, men ikke nok. Jeg tror at jeg må overveje 3G/4G løsning fremover.

Og i øvrigt: Tak til alle de, der lægger billeder og beretninger op. Det er med til at forlænge ferien for os, der nu sidder hjemme og er ved at komme i gang med virkeligheden igen. Langsomt, dog... Så keep'm coming!

Jeg tegnet ice.net-abonnement dagen før årets båtferie. Det ble "av og til"-abonnementet. De hadde ikke R90-router, så det ble en M90-router (mini-routeren). Det fungerer, men hastigheten dropper av og til ned til null, og jeg har ikke sett over 3,5 MB/s så langt. Det fungerer best i uthavn, hvor det er få andre ICE-brukere rundt oss. I havner går det tregere. Kan ikke si at jeg er strålende fornøyd, men det er helt greit.

Hvordan er levetiden på tre.se-kortene? Kan jeg kjøpe et kort i løpet av vinteren når jeg er på min årlige harrytur, og bruke det om sommeren? Det går vel ikke ut på dato?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Må du ha en spesiell router for disse svenske sim-korta? I så fall, får en kjøpt dette i Strømstad?

Jeg har minirouteren fra Telenor og datatvillingkort hjemme så alt går på mobilabonnomentet mitt til vanlig. Trenger altså ikke et ekstra abonnement.

Jeg kjøpte routeren hos Telenor rent uten binding og operatørlås for litt over en tusenlapp. Den heter Huahei ettellerannet MF91D og er alltid vår hotspot i båten for mobiler pc og padder.

Så bare lempe inn svensk eller dansk SIM og mulig legge til den aktuelle operatørens APN.

Nå har jeg dansk sim fra i fjor og nå svensk. Neste gang lader jeg bare opp sim'ene på nett før ferien.

vahu6aje.jpg

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...