Flid Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Tror vi blir her, så kan damene ta ferge til GB. Mor sitt forslag, og det kan jeg leve med. Tipper det er koseligere her på Donsø, enn på Långedrag. Ferge og trikk inn til GB. Det blir en fin dag for damene. Kan du sende mobilnummeret ( sms ) til frøkna enten til meg eller rederinnen? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Det skal jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Status Smögen nå i kveld. Trekkspillmusikk i 20 meters høyde Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Høyt henger dem, og.... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
MajorAndy Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Færge fra Donsø til Saltholmen. Trikken linie 9 og 11 til City. Begge stopper på Brunnstorget lige ved indgangen til Nordstan. Betalingsautomat i trikken tager mønter og kort (nogle...) Meget enklere end jeg troede. Donsø er hyggelig men konen synes det er knap så hyggeligt med atomskibet.. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Avgang Stora Dyrön i kveld: Nordhavnen Stora Dyrön: Åstol og Marstrand: Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Færge fra Donsø til Saltholmen. Trikken linie 9 og 11 til City. Begge stopper på Brunnstorget lige ved indgangen til Nordstan. Betalingsautomat i trikken tager mønter og kort (nogle...) Meget enklere end jeg troede. Donsø er hyggelig men konen synes det er knap så hyggeligt med atomskibet.. Se der ja :-)Dette fikser damene. Atomskipet er nok nesten trygt, så det går nok bra :-) Takk for tips nok en gang Andy Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Tok en avstikker til Kalkerön i dag. Fin liten lagune med mer vegetasjon enn ved E6. Har slitt med dårlig dekning på ICE hele ferien til nå. Flere som gjør det? Har ikke sjans til å laste opp bilder... Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Man velger om man vil bo i kjelleren eller i penthouseleiligheten. :) Gleden ved å seile overgår det meste ...... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Ikke alt tydeligvis Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
sap_2000 Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Tok en avstikker til Kalkerön i dag. Fin liten lagune med mer vegetasjon enn ved E6. Har slitt med dårlig dekning på ICE hele ferien til nå. Flere som gjør det? Har ikke sjans til å laste opp bilder... De jeg reiser sammen med har slitt med ICE hele veien. God dekning, null kapasitet. Selv kjøpte jeg tre.se kontant simkort (50gb/30 dager for 299,-) og stappet i routeren. Full gass på 3 og 4G hele veien. De ved siden av sier opp ICE for godt nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bidevind Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Gleden ved å seile overgår det meste ...... Ikke alt tydeligvis "Det meste" og "ikke alt" har vel samme betydning, så da er vi enige da ! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jepp Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Ice fungerer svært dårlig de fleste steder. Det har virket noen få steder i Danmark. samt litt i Sverige. Det virker best før alle andre har stått opp, eller etter at de har lagt seg, for hvis det er mange på nettet, virker det ikke i det hele tatt. Vil gå så langt som å si at Ice lover mye, men leverer lite. Tippe de reklamefilmene de har på riksdekkende tv, koster noen kroner. Erfarer også at når jeg er mutters alene langs kysten her i Sverige, så går det greit, men så fort vi ankommer steder der det er folk, så er det stopp. Litt bortkasta penger der altså Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg er veldig fornøyd med Ice. Har dog skikkelig antenne Islandsberg akkurat nå (Tok 6-7 sek å laste opp dette bildet i høyeste kvalitet) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg også irriterte meg over elendig dekning nedover i Sverige. Gikk så inn å kjøpte ekstra datakvote Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Nøtterøy Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 De jeg reiser sammen med har slitt med ICE hele veien. God dekning, null kapasitet. Selv kjøpte jeg tre.se kontant simkort (50gb/30 dager for 299,-) og stappet i routeren. Full gass på 3 og 4G hele veien. De ved siden av sier opp ICE for godt nå. Må du ha en spesiell router for disse svenske sim-korta? I så fall, får en kjøpt dette i Strømstad? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg må også indrømme at jeg er ved at miste tilliden til ICE. Har ellers været glad for det i adskillige år, men i år var det bare ubærligt langsomt næsten alle steder. Har løs magnetantenne som jeg kan flytte op på fly'en og det hjælper noget, men ikke nok. Jeg tror at jeg må overveje 3G/4G løsning fremover. Og i øvrigt: Tak til alle de, der lægger billeder og beretninger op. Det er med til at forlænge ferien for os, der nu sidder hjemme og er ved at komme i gang med virkeligheden igen. Langsomt, dog... Så keep'm coming! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg tegnet ice.net-abonnement dagen før årets båtferie. Det ble "av og til"-abonnementet. De hadde ikke R90-router, så det ble en M90-router (mini-routeren). Det fungerer, men hastigheten dropper av og til ned til null, og jeg har ikke sett over 3,5 MB/s så langt. Det fungerer best i uthavn, hvor det er få andre ICE-brukere rundt oss. I havner går det tregere. Kan ikke si at jeg er strålende fornøyd, men det er helt greit. Hvordan er levetiden på tre.se-kortene? Kan jeg kjøpe et kort i løpet av vinteren når jeg er på min årlige harrytur, og bruke det om sommeren? Det går vel ikke ut på dato? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg erfarer at hastigheten øker og jeg slår av og på routeren innimellom. Marstrand var svært dårlig hastighetsmessig. For oss som går utaskjærs av og til er dekningen suveren. Vi hadde ICE mye lenger enn mobiltlf dekning da vi krysset Kristiansand-Marstrand. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 det er ikke så kunstig ICE...går på gamla 450 nettet....dagens mobiler har svært dårlig rekkevidd, krever en masse basestasjoner for å funke ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
sap_2000 Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Må du ha en spesiell router for disse svenske sim-korta? I så fall, får en kjøpt dette i Strømstad? Må du ha en spesiell router for disse svenske sim-korta? I så fall, får en kjøpt dette i Strømstad? Jeg har minirouteren fra Telenor og datatvillingkort hjemme så alt går på mobilabonnomentet mitt til vanlig. Trenger altså ikke et ekstra abonnement. Jeg kjøpte routeren hos Telenor rent uten binding og operatørlås for litt over en tusenlapp. Den heter Huahei ettellerannet MF91D og er alltid vår hotspot i båten for mobiler pc og padder. Så bare lempe inn svensk eller dansk SIM og mulig legge til den aktuelle operatørens APN. Nå har jeg dansk sim fra i fjor og nå svensk. Neste gang lader jeg bare opp sim'ene på nett før ferien. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nøtterøy Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 (redigert) Takk for info SAP. reiser nedover svenskekysten neste uke, blir nok en slik en da. Redigert 23.Juli.2014 av Nøtterøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Longside rett S for Sotekanalen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Er farga diesel på Donsø riktig diesel til mine D6 Volvo motorer tro? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.