Bitteliten Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Mine D6er har gått på farga diesel siden de var nye. Fyller også farga diesel i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 (redigert) Du rekker ikke opp til Källö Knipla da med det du har på tankene? Der sies det at det er utmerket diesel, ikke slik "svensk sjiitdiesel" som innehaveren forklarte meg for et par år siden. Selv har jeg aldri fylt diesel i Sverige. Med 360 liter ved avgang Son, holder det til Göteborg og tilbake. Og så har jeg en "gammeldags" Yanmar fra 1986, så jeg kan vel fylle hva som helst bare jeg ikke lar biodiesel stå på tanken over vinteren. Redigert 23.Juli.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg har flust med diesel, da jeg fylte opp tankene i Brøndby, og har tuslet 99% av tiden etter det. Litt fristende er det allikevel å toppe de igjen her. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Jeg tanker ofte på Donsø. Den grønne. Det har jeg ikke haft nogen problemer med. Mener den kostede lige over 14 sek for en uge siden. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Ligger på Lilla Hamburgö Har dykket på en vegg ut i havgapet og lekt meg med kamera rundt under båtene en times tid. 22 grader i vannet. Ingen drakt nødvendig :-) Utstyret og undervannshus på tørk etter skylling nå. Håper det ble noen ålreite bilder. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gabi Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Du rekker ikke opp til Källö Knipla da med det du har på tankene? Der sies det at det er utmerket diesel, ikke slik "svensk sjiitdiesel" som innehaveren forklarte meg for et par år siden. Selv har jeg aldri fylt diesel i Sverige. Med 360 liter ved avgang Son, holder det til Göteborg og tilbake. Og så har jeg en "gammeldags" Yanmar fra 1986, så jeg kan vel fylle hva som helst bare jeg ikke lar biodiesel stå på tanken over vinteren. "Damen i bua" der sa at den grønne dieselen ble brukt av nytte-flåten og det var den beste dieselen. Den andre kunne ha litt bio-diesel og sånt innblandet. Vi fylte grønn diesel der for noen dager siden og den har fungert bra. Men jeg har VP KAMD43P motor uten noe særlig leamikk så den tåler vel også litt shiit-diesel.... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Dro fra Ekenes på S Koster til Kostersundet kl 10 idag. Idag husket jeg å tømme septikktanken utpå før vi helt greit fikk plass og klappet til kai på innsiden av brygga kl 1015 Etter det har det vært greit å få plass i hele dag virker det som. Det ligger nå stort sett 5-7 båter i longside rekkene. Tok en sykletur med eldstemann på 13 år og leide oss en Segway for en halvtime for 200 kr pr person. Det var en ny opplevelse, men fikk vel noenlunde "sving" på det etterhvert selv om jeg selvsagt ble frakjørt av 13-åringen. Venter fortsatt på fulltallig mannskap her i "nabolaget" før vi enten setter kursen mot Karringøen eller Kristiansand de neste to ukene Herlig vær! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Flid Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 (redigert) Er farga diesel på Donsø riktig diesel til mine D6 Volvo motorer tro?Tom, du får riktig kvalitet på Donsø, Knipla og industrihavnen ute på Smøgen. Har du riktig lende og bredde og reg i Nis/Nor får du diesel uten avgifter på Donsø. Redigert 23.Juli.2014 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Godt å høre :-) takker Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Smögen selger nå bare avgiftsfritt til "ikke fritidsbåt". Holder ikke bare med NOR reg bevis lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Tok en sykletur med eldstemann på 13 år og leide oss en Segway for en halvtime for 200 kr pr person. Det var en ny opplevelse, men fikk vel noenlunde "sving" på det etterhvert selv om jeg selvsagt ble frakjørt av 13-åringen ] Får endelig håpe at myndighetene setter en stopper for Segway på Koster. Dette er ei øy med sjarme og øya står nesten urørt.Grusveier, sykler , hester og gående skal ferdes på veiene. Vi får håpe ingen går bort å leier Segway slik at de blir tatt vekk. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Tror ikke litt "male bonding" mellom far og sønn på en elektrisk "ståsykkel" i maks 20 km/t kan skade veldig mye Har ikke sett en hest de siste 7 årene jeg har vært her på båtferie. Kuer på jordene har jeg sett, men de bryr seg bare om gresset ser det ut til. Lenge siden du har vært her? Har du lagt merke til de eldgamle totakterne med tre hjul som dundrer rundt? Plager meg ikke det heller egentlig. Noe må de jo ha her for å frakte ting og tang rundt i. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Jori Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 For og ikke snakke om alle golfbilene som "alle" hytteeiere har, og ellers leies ut. De prater dessuten på at øyboerne skal ta over veiene, men de nekter før Strømstad har asfaltert alle veier. Mye som står for fall av den gamle bonderomantikken på Koster i de nærmeste årene Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Trehjulingene er totakt mopeder med sachsmotorer og man kan si de glir inn i miljøet. Disse blir brukt utelukkende av fastboende og hyttefolk.Segway hører ikke hjemme på Koster. Gjør ditt til at den ikke får innpass. Boikott. Lei en sykkel og nyt naturen. Jeg bare frykter at folk i båt kommer kjørende med galskapen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Opplever du noen gang noe positivt Uglesett? Verden går fremover. Noen vil det alltid være som som vil holde igjen på alt og helst ført ting tilbake til 1800-tallet eller steinalderen, men de er heldigvis i fåtall. Håper jeg kan leie svevescateboard alá Tilbake til fremtiden på koster om noen år ;-) Dagens bilder og positive opplevelser fra Bästkusten Gikk fra Smögen i 10-tiden i dag og endte opp på lilla Hamburgö Endel trafikk i Sotenkanalen i dag. Folk er flnke til å holde jevn fart og side synes jeg :) Svingbroen Mens frøken styrte resten av kanalen degraderte jeg meg meg selv til dekksvasker og fik spylt bort saltet på båten fra de siste dagers bading. Det var så klart og fint i vannet der vi er, så dro frem dykkeutstyret og undervannshus til kompaktkameraet. Over 22 grader i vannet her i dag, så droppet drakten. Mye friere og lettere uten. Noen bilder fra under overflaten Propellen har holdt seg utrolig bra og er fortsatt blank og glatt. Godt å se at innsatsen var verdt strevet :-) Dro ut og dykket på en vegg ut mot havgapet her. Glemte helt å ta bilder der. Lettbåten ventet over. Ankeret hadde satt seg godt ned i sanden. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Stjerneglimt Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Takk for deling, SAP! Her var det mange flotte bilder Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Mariell Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Herlige bilder sapp. Hva har du gjort med propellen? kan si at min så definitivt ikke slik ut etter 15 måneder i sjøen Var under Mariell og hadde jeg en rengjøring på mandag. Første gang jeg har dykket med flaske i Norge uten drakt og blybelte. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bidevind Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Dro fra Ekenes på S Koster til Kostersundet kl 10 idag. Idag husket jeg å tømme septiktanken utpå før vi helt greit fikk plass og klappet til kai på innsiden av brygga kl 1015 ... Hvor langt ut fra land rakk du på denne tiden for å tømme tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Vi ligger på Vasholmarna nord-vest for Grundsund og det er helt fantastik. Slik ser det ut her nå: Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Herlige bilder sapp. Hva har du gjort med propellen? kan si at min så definitivt ikke slik ut etter 15 måneder i sjøen Var under Mariell og hadde jeg en rengjøring på mandag. Første gang jeg har dykket med flaske i Norge uten drakt og blybelte. Tror nøkkelen ligger i å få propellen så glatt og blank som mulig slik at ting ikke fester seg. Propellen min var ikke pen i utgangspunktet. Begynnte med stålbørste på drillen, et par timers jobb. Så poleringshode for drill (fra BT) og autosol til den ble blank. Gikk vel en 3-4 timer på det. Kunne fortsatt til krampa tok meg, men nok fikk være nok. Så mest for moro skyld et par lag med Autoglym/ Selaclean lakk/ gelcoatforsegler (samne produkt) og avsluttet med et par lag Collinite #845 som er en ren voks/ forsegler. Tror det er hvor glatt og blank den er samt jevnlig bruk som avgjør. Til neste år får jeg en mye lettere jobb med å polere den opp med Autosol igjen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 [quote name="sap_2000" post="1626289" timestamp="1406184451 Tror det er hvor glatt og blank den er samt jevnlig bruk som avgjør. Til neste år får jeg en mye lettere jobb med å polere den opp med Autosol igjen. Jeg trur mest på det siste. Er ikke så nøye med poleringa, og har alldrig hatt rur på propellene. Bruker båten myye dog. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ray Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Har tanka 3 ganger på Kjallø i ferien. Riktig grønn diesel som skummer fint ved fylling. har betalt ca 15 Sek/L Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Gunga Din Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 sap_2000.........jeg kommer med min propeller i oktober, hvor i Bærum skal den leveres ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Vi ligger på Vasholmarna nord-vest for Grundsund og det er helt fantastik. Slik ser det ut her nå: Nå er båten din blitt så blank at jeg må bruke briller når jeg ser på den :). Det kryr av båter her ute på Vasholmane Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
TMS Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Får endelig håpe at myndighetene setter en stopper for Segway på Koster. Dette er ei øy med sjarme og øya står nesten urørt.Grusveier, sykler , hester og gående skal ferdes på veiene. Vi får håpe ingen går bort å leier Segway slik at de blir tatt vekk. Hva med å forby plastbåter og bare tillate klassiske trebåter i gjestehavnen ? Sitér dette innlegget TMS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.