Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Ingen båtsemester i Bohuslän för oss är komplett utan ett besök på Väderöarna.

På väg ut igår hade vi 24,4 grader i havet, och ett slag i gårkväll stod det 26 grader när vi låg i hamnen.

Men sen kom det en åskskur på kvällen.

bilde

Drömläge, en hel kaj till förfogande när vi kom vid 13:30. Otroligt! Men det blev fullt till kvällen.

Nu på väg till Grebbestad. Ser på AIS att vi har Mon Bijou 3 sjömil framför oss. God Tur.

Men det ser ut som att han drar vidare norrut.

Redigert av ebonita (see edit history)

Så dere begge Ebonita. Tengte jeg burde sende en IM og varsle deg at du hadde Mon Bijou på kryssende kurs. Bra du følger med. ;-) Ha en god ferie videre. Vi går hjemmover idag etter 5 utrolige uker på sjøen.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Så är vi tillbaka på bästkusten efter 11 fantastiskt fina dagar på sörlandet.

Det börjar glesna mellan båtarna och ser att många har det travelt norrut.

Vi får snart se Lars H och de andra komma neröver kusten som inte har lika travelt och tid för en prat. Försökte att kalla en norsk Prinsessa som var på väg till Resö i dag men ingen fungerande VHF där inte.

Vi får ta praten en annan gång Tom när du har tid.

Skönt med ytterligare 4 veckor semester.

Redigert av Svensk (see edit history)

Ja, nå begynner det å krible etter å komme seg nedover. Det blir vel at vi krysser grensen mellom de to flotte landene med så flotte kyster mandag om en uke etter først en helg i Skjærhalden.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi får snart se Lars H och de andra komma neröver kusten som inte har lika travelt och tid för en prat. Försökte att kalla en norsk Prinsessa som var på väg till Resö i dag men ingen fungerande VHF där inte.

Vi får ta praten en annan gång Tom när du har tid.

Det var merkelig, da jeg lå på kanal 16 hele tiden. Det var synd at jeg ikke fikk det med meg, men vi får talas senere :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...