Svensk Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Det var merkelig, da jeg lå på kanal 16 hele tiden. Det var synd at jeg ikke fikk det med meg, men vi får talas senere :-) Vi bruker bara kanal 72. Inte lätt att veta. Naturligtvis skulle jag provat 16. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Det skal jeg forsøke å huske :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Du lengter hjem nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Du lengter hjem nå....Neida. Vi sitter i kø hos veterinæren, og det føles noget bortkastet i ferien :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Dette må gjøres riktig ellers blir det bråk med frøkna. Skjærhalden eller videre opp fjorden i morgen? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Tror det blir Skjæløy eller noe sånt, da noen vi kjenner er der. Borgen etter det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Registrerte du noe om åpningstider hos veterinæren Tom? Det jeg har funnet er for veterinæren langt unna i Prästängsvegen. Du var vel hos de i Oslovägen ved systembolaget? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
vikeren Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Vi har hatt nok en sommer med fireukers kjempeferie ferie, Danmark, Sverige, Øst- og Vestfold. Alt har fungert nærmest perfekt. Til dere som er på forumet jevnlig, rapporterer om interessante havner og poster fine bilder, hva bruker dere for å komme på nett i utlandet? Noen havner har jo egne internett man kobler seg til, det er greit. Ellers sliter jeg litt med å komme på nett. Hva anbefaler dere av utstyr / abonnement? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Jeg bruker ICE både i Norge melom Drøbak og svenskegrensen, og oså videre ned til Göteborg. Lenger syd drar vi ikke. Samme pris i begge land, og alltid dekning. Hastighet er ikke som 4G, men holder i massevis for surfing på baatplassen, VG osv. Skal jeg se TV, streamer jeg ikke via PC'n, men slår på TV'n. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
vikeren Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 (redigert) Takk for svar. Egentlig bare surfing som du nevner jeg er ute etter og værmeldinger. Da er det kanskje ICE jeg bør prøve. Noen som kjenner til om det funker i Danmark, Skagen - Ålborg område? Redigert 28.Juli.2014 av vikeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Hadde dårlig erfaring i Dk i ferien, og i havner med mye folk, var det stusselig. Da du drar på ferie Lars, er det jo glissent i havnene, og følgelig færre som deler på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 (redigert) I slutet av nnästa vecks drar vi Läsö Skall inom jobbet och sänder dig Lars H en karta/ beskrivning hur du kommet till din båtplats i Kungshamn östra. Longside ström och vatten och fri tillgång till min sjöbod med fyllt kylskåp är det som väntar dig. Hoppas vi mötes en eller annan plats.och att du får en riktig fin Sverige tur. Redigert 28.Juli.2014 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vikeren Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Bruker du ICE også Tom? Har du annen løsning i tillegg? Du har jo mange innlegg og fine bilder her. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 I slutet av nnästa vecks drar vi Läsö Skall inom jobbet och sänder dig Lars H en karta/ beskrivning hur du kommet till din båtplats i Kungshamn östra. Longside ström och vatten och fri tillgång till min sjöbod med fyllt kylskåp är det som väntar dig. Hoppas vi mötes en eller annan plats.och att du får en riktig fin Sverige tur. :thumbsup: :thumbsup: Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 En liten videostubb fra svenskekysten. Her går vi nordover fra Gula Humpen i praktvær og inn forbi Havstenssund. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 (redigert) Vi bruker bara kanal 72. Inte lätt att veta. Naturligtvis skulle jag provat 16. Baatplassenbåter i Oslofjorden har i mange år brukt K-77 som "Baatplassenkanal". Vi lytter 16/77 når vi er ute eller ligger ved havn. Dette startet etter at vi begynte å arrangere de populære Hortenstreffene for Baatplassen-medlemmer for mange år siden. Redigert 29.Juli.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Bruker du ICE også Tom? Har du annen løsning i tillegg? Du har jo mange innlegg og fine bilder her.Det er det eneste vi har, men jeg har ofte måtte ty til gjestehavnenes nettverk, eller Telenors særdeles dyre løsning for å bruke datatrafikk i utlandet. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Bruker du ICE også Tom? Har du annen løsning i tillegg? Du har jo mange innlegg og fine bilder her. Nå skal ikke jeg svare for Tom, det klarer han utmerket selv, men vi har som vanlig hatt dårlig erfaring med ice i sommer. Brukbart i Sverige og Danmark tidlig på året men i høysesongen er det nesten ikke båndbredde nok til å håndtere E post en gang. Ice Nettet er konstant overbelastet hele tiden. Vi har hatt ice i flere år men nå blir abonnementet terminert fra 1 oktober. Snakket med ice i går og de lover bedre forhold og (4G) hastighet neste år. I både Danmark og Sverige kan man kjøpe sim kort ( kontantkort )for montering i enten Nettbrett eller ruter. Vi brukte en slik løsning i Danmark i sommer og den leverte DL på 20/25 Mbits på en god dag. Den store trådløse ruteren til Telenor kjører på 12 volt og den kan etter hva Telenor sier kjøres med simkort fra SV og DK. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 I slutet av nnästa vecks drar vi Läsö Skall inom jobbet och sänder dig Lars H en karta/ beskrivning hur du kommet till din båtplats i Kungshamn östra. Longside ström och vatten och fri tillgång till min sjöbod med fyllt kylskåp är det som väntar dig. Dette vil jo resultere i at Lars ikke kommer seg videre nedover kysten denne sommeren. Ingen vits å dra videre med slike havnefasiliterer... Nå kan vi ombord i Flid også underskrive på at mannen bak navnet " Svensk" og hans kone er to inkluderende, hyggelige og rause personer. Takk til dere begge to! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Vi har hatt ice i flere år men nå blir abonnementet terminert fra 1 oktober. Snakket med ice i går og de lover bedre forhold og (4G) hastighet neste år. Da er jeg redd ICE er for sent ute for vår del. ICE erfaringene fra denne sommeren har permanent vaksinert oss fra videre bruk av AIS. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Da blir det vel bedre for oss som ikke har tenkt å gi opp ICE? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 (redigert) Nå kan vi ombord i Flid også underskrive på at mannen bak navnet " Svensk" og hans kone er to inkluderende, hyggelige og rause personer. Takk til dere begge to!Svensker generelt er trivelige, vil jeg si. Blidere enn en god del av nordmennene vi møter i samme havn, ihvertfall. Dessverre, må jeg få legge til. Når det er sagt - nordmennene langs kysten er også trivelige, men svenskene er hakket triveligere. Snakket nettopp med havneverten her i Strømstad. Han lurte på om det hadde gått greit å betale overnattingen online, noe jeg kunne bekrefte. Jeg spurte hvor lenge vi kunne ligge utover dagen på gårsdagens betaling, og svaret var greit: "Ligg til utpå ettermiddagen, gå på bolaget, kjøp en god vin og drikk den, så blir dere til i morgen." (Edit: Alle BP-ere jeg har møtt i år har vært topp, det er de andre, de man møter i butikken, kiosken, dokø og andre steder som er litt mindre trivelige) Redigert 29.Juli.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
BingoBonzo Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Fjällbacka i natt, ser ut som vi tar turen hjem til Tønsberg i morgen etter 3.5uker på tur. Fantastisk ferie med blant annet Sjælland rundt som var en ny opplevelse. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Knappern Svart 30.Juli.2014 Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Noen som har testet gule humpen i denne sør vestlige vinden i dag ? Vurderer å kjøre oppover i morgen og da skal det blåse opp mot 15ms.. Men er veldig usikker da jeg har kone og to barn med i båten:/ eller bør jeg kanskje vente på en 40-50 foter å ligge tett etter over der? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2014 Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 (redigert) Det er ventet mye roligere vær på lørdag. Vi hadde tenkt å starte ferien med å gå fra hjemmehavnen i Son med vår Saga27 og ned til Skjærhalden via Strømtangen i morgen tidlig, men drøyer det. Nå er planen å kun gå til Hankø på fredag, ligge over der til lørdag for så å gå videre sydover derfra. Om det da blir til Skjærhalden, Strømstad, Havstensund eller hva, får tiden vise. Vi har ferie til september. Lars H. Redigert 30.Juli.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.