oivindg Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 (redigert) Er det noe å mase om da? Og igjen, for "folk flest" er Gule Humpen (og ikke Gula Humpen som mange nordmenn sier for å få det til å høre svensk ut)Litt artig at "Svensk" sier Gula i innlegget sitt (#4821). Redigert 1.August.2014 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
REM Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Vakke meg som begynte å mase Lars. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Ikke jeg heller. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Litt artig at "Svensk" sier Gula i innlegget sitt (#4821). æven solen har sine flekker ! jeg er også svensk det heter Gule Humpen ! det står så på sjøkartet også, om det hjelper ;-) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 det heter Gule Humpen ! Du som sitter inne med en imponerende detaljkunskap om Båhuslenkysten Gunga. Vet de også bakgrunnen for navnet Gule Humpen. "Humpen" kan jeg gjette meg til, men Gule? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Knappern Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Sorry for at jeg er litt grønn på dette området? men vil dere anbefale å fylle fulle tanker før man krysser over der eller er det bedre med halvfullt i forhold til skvalping over bølgene? Vi tenker å prøve tidlig i morgen. Da dreier vinden litt til østlig 5ms om man kan stole på yr. Men det vil vel være mye gammel sjø siden det fortsatt blåser 10ms i dag.? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
MajorAndy Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 God (og lang) tråd om Gule Humpen her: https://baatplassen.no/i/topic/39187-innaskjcrs-forbi-gula-humpen/page-1 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 (redigert) En liten videostubb fra svenskekysten. Her går vi nordover fra Gula Humpen i praktvær og inn forbi Havstenssund. Måtte bare.... Redigert 1.August.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Du som sitter inne med en imponerende detaljkunskap om Båhuslenkysten Gunga. Vet de også bakgrunnen for navnet Gule Humpen. "Humpen" kan jeg gjette meg til, men Gule? skal hjem o forske litt, har mitt Bohus-bibliotek :-) utspridt mellom Tønsberg, Oslo o Kungälv ! 'e' kommer med all sansynlighet fra norsketiden ! som så mange andre plasser i Bohuslän ! ligger nå på Klädesholmen o koser meg ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Nøtterøy Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Sorry for at jeg er litt grønn på dette området men vil dere anbefale å fylle fulle tanker før man krysser over der eller er det bedre med halvfullt i forhold til skvalping over bølgene? Vi tenker å prøve tidlig i morgen. Da dreier vinden litt til østlig 5ms om man kan stole på yr. Men det vil vel være mye gammel sjø siden det fortsatt blåser 10ms i dag.?Hei. Vi snakket sammen i går, jeg gikk over for en time siden ligcer nå på Koster. Går greit over nå i og med at sjøen kom aktenfra tvers. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 [quote name="Gunga Din" post="1630393" timestamp="1406897618" 'e' kommer med all sansynlighet fra norsketiden !quote] Ja, det har jeg også hørt, men "gule" altså fargen gul? Hva er bakgrunnen til denne betegnelsen? Hvite humpen kunne jeg forstått logikken i, da dette kunne assosiere til den hvite sjøsprøyten når bølgene slår mot land. Men gul?? Ha en fortreffelig aften/helg på Kledesholmen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Regina III Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Sjøsprøyt er hvit, ja, men spy? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Sjøsprøyt er hvit, ja, men spy? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Salt Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Gul granitt, tenker jeg. Det er en holme til med det navnet, ikke langt unna. En av stenane der man seiler inn mot Gråa holmarna, Kyrkosund, mv, fra Kosterfjorden. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
REM Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Hmmm? Det som kjennetegner granitten N om Lysekil, inkludert området rundt Gule Humpen, er at den er rød. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Salt Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Det er nok gradvise overganger i granittfargene. Rundt Lumparn i faste Åland er det rød granitt, og da mener jeg rød, i motsetning til granitten i nordre Bohuslen og på Kirkeøy/Hvaler, f eks. (neida, mitt siste "Hvor er jeg"-bidrag er ikke fra Lumparn) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Knappern Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Hei. Vi snakket sammen i går, jeg gikk over for en time siden ligcer nå på Koster. Går greit over nå i og med at sjøen kom aktenfra tvers. Lykke til. Var det du med 37 fots windy? Hvor store var bølgene i dag? Og hvilken rute kjørte du? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Nøtterøy Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Ja det var meg. Vi kjørte indre lei til Grebbestad derfra på sør siden av Klatten, for så og skrå nordøstover med sjøs inn mot Havstenssund. Ikke noe problem møtte mindre båter enn deres. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Har havnet i Lysekil. Planen var Gullholmen, men der så det ut til å være kaotiske tillstander når vi kikket inn ved 15.30 tiden. Fortsatte derfor til Lysekil. Rett inn i longside plass. En god del båt, men ikke fullt. Turen fra Halsø ble en 8 timers bedaglig tur. Innaskjærs nesten hele tiden. Marstransdsfjorden viste seg fra sin beste side. Ved islandsberg kun litt gammel lang dønning. Kaffe koppen gikk kun i dørken en gang på turen. Det var ikke natuens egne bølger med hekksjø fra en Nord west 42. Om det ikke har blåst utrolig mye mer lenger nord, kan ikke Hummarna og Gule Humpen være noe problem nå. Blir her til Søndag. Da blir det en kort tur til Smøgen/Kungshavn, om ikke værmeldingene blir vesentlig forverret. I følge yr er det maks 4- 5 Sm mesteparten av neste uke. Ps. utskjeldte ICE funker både i Halsø og her i Lysekil. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Horst Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Vi gikk ut fra smögen i dag tidlig med ambisjoner om skagen, vi valgte å snu, klokt valg. Nå ligger vi på gluppø, en del båter, men har sett flere her. Sitér dette innlegget Link to post
Porthos Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Vi ligger nå på vakre Styrsö utenfor strømstad. Sikkert 100m brygge og vi ligger her alene. Fantastisk flott sandstrand og ypperlig for barnefamilier. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 (redigert) Når sender Stockholm radio väderprognos? Redigert 1.August.2014 av Horst Bulau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Eksakt samme spørsmål i google gir dette som første treffet ;-) http://www.stockholmradio.se/kustvaeder Tiden avhenger av hvor du er Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
KongKing Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Vi ligger nå på vakre Styrsö utenfor strømstad. Hvor på styrsø ligger du? Syd-øst? Skal nedover fra Skjebergkilen søndag kveld og litt avhengig av vær og vind er første stopp rundt Strømstad aktuelt. Kk Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Noen tanker om værmelding fra dere på svenskysten? Lurer på tur fra Tjøme og ned til Kjerringøen imorgen.. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.