Lars H. Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Og så var vi på plass i hjemmehavnen til Svensk, innenfor Fisketången. Kjøleskapet i boden hans har jeg plyndret, så nå har vi hatt en aldeles herlig lunch med reker. Takk skal du ha Klas! Når bare maten får sunket, blir det en tur på systembolaget for noen dunker rødt. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal gå, eller låne en av Klas sine sykler. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Vi gikk fra Fjällbacka til Hunnebostrand i dag. Her ligger også BP-medlem Ebonita med sin flotte P40. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
ebonita Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Tack för vänlig hälsning KF, var ligger Du? Hoppas det blir tillfälle att 'say hello'... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Takk for hjelp til fortøyning og en hyggelig prat igår, Key Freak. Morsomt at vi underveis i samtalen finner ut at vi har felles kjente Vi gikk fra Fjällbacka idag til Kyrkosund på Syd-Koster. Fikk fin longside plass, og turen hit var kjempefin. Lite trafikk utaskjærs, og på vei inn mot Gule Humpen var vi langt ute og så en armada av seilbåter på vei nordover i den innerste leden. Samtidig kom det mange motorbåter sydover ut fra Havstensund, så det ble plutselig folksom da vi hadde passert og la på vei ut i Kosterfjorden igjen da alle overfornevnte møte hverandre: Syklet oss en tur på Syd-Koster i ettermiddag, og det er pussig å observere hvordan det yrende sommerlivet jeg har sett her i juli månedene siden 2007 har begynt å roe seg betraktelig. Få seilbåter på svai i Kilesand idag også. Nesten litt vemodig. Dette er også vår siste kveld i båten denne ferien. For første gang i mitt liv har jeg gått barbent i badeshorts og muligen også T-skjorte i fire uker mens jeg har bodd i en båt i Norge/Sverige. Samtidig er det slik at jeg for første gang i mitt liv gleder jeg meg til å komme hjem en tur for å "starte huset" igjen. Da vet man "at man har vært lenge i båt" - som en liten påminnelse til en morsom tråd som herjet her på baatplassen for en stund siden Vi får ta dette som et tegn på at ferien har vært bra, og fortsatt god tur til dere andre som fortsatt har en uke eller flere igjen på sjøen Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lars H. Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Jeg blir helt matt av å lese hvordan du fyker rundt i havner dennrick! Selv tar vi det helt med ro og ligger gjerne over en dag eller to i en trivelig havn. Lars H. pt Fisketongen webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Vi ligger ute på flytebryggene med bøye til akterfortøyning, Ebonita. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Veldig hyggelig å møtes igjen, Dennrick! Vi koser oss med ferie en drøy uke til. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
dennrick Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Jeg blir helt matt av å lese hvordan du fyker rundt i havner dennrick! Selv tar vi det helt med ro og ligger gjerne over en dag eller to i en trivelig havn. Lars H. pt Fisketongen webcam fra båten Vi har desverre ikke fått det til sånn som vi ville de to siste ukene, etter at vi ble værfaste i Stavern i forrige uke fra tråden om Østlandet/Sørlandet. Da ville vi på sørlandet og Dyreparken med barna. Når plan B var svenskekysten i pga vind, kombinert med et par steder vi virkelig ville til et stykke syd, så blir det jo for kort tid med 6 dager med etterfølgende forflytninger når vi skal og vil hjem igjen En viktig tilleggsfaktor er 3 unger ombord. Det fører til to til tre ting: et svært høyt tempo hver eneste dag (løpe etter ungene), mange meninger om hvor vi skal (ofte resignere for å sikre videre deltakelse fra tenåringen), og at man innimellom ser frem til dager på kontoret for å slappe av litt etter ferien Men enig med deg: Standard opplegget for oss som vi fulgte de 2 første ukene var å ligge 1-3 dager på velkjente steder der vi trives (Tjøme/Koster). I tillegg til det over, så er jeg fortsatt en amatør sydover på svenskekysten med bare 3 seilaser i beltet, inklusive denne, og vi er ikke så godt kjent. Mulig jeg også går i fellen ved å føle at jeg vil finne det "perfekte" stedet, og dermed har litt lyst til å flytte oss litt.. Vi snakket faktisk om dette idag da vi satt og grillet på svaberget, og vi tror kanskje vi har funnet vårt sted her på Koster og i skjærgården utenfor at dette er et sted for oss der vi kan bli i en uke eller to uten desperate forflytninger. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dennrick Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Veldig hyggelig å møtes igjen, Dennrick! Vi koser oss med ferie en drøy uke til. God tur videre! Som sagt, kom gjerne innom på Elvefestivalen om du/dere har anledning Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Key Freak Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 God tur videre! Som sagt, kom gjerne innom på Elvefestivalen om du/dere har anledning Ikke utenkelig at vi tar en tur til Drammen på fredagen. I så fall ses vi! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 God tur videre! Som sagt, kom gjerne innom på Elvefestivalen om du/dere har anledning Ikke utenkelig at vi tar en tur til Drammen på fredagen. I så fall ses vi! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Pequod Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Blir gal av å lese denne tråden... Men søndag er det endelig min tur etter flere uforutsette forsinkelser! Da kaster vi loss og setter kursen nedover kysten. Den opprinnelige planen på to-tre uker er redusert til én uke etter protester fra tenåringene og det at vi får mindre tid på grunn av utsettelsene, så vi får vel satse på å nå Koster i alle fall... Må levere dem tilbake til skolestart den 18, men da har jeg fortsatt to uker fri, så jeg lurer på å ta turen ned igjen alene da... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Du får sette dem på bussen i Strømstad hjemover da vet du hehehe, så kan du fortsette turen... God tur Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Du får sette dem på bussen i Strømstad hjemover da vet du hehehe, så kan du fortsette turen... God tur Det er jo selvsagt en mulighet... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kristina III Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 (redigert) Husk godkjent ID i båten! I fremtiden må vi regne med økt sikkerhetsnivå for å komme inn i Norge. Etter et par uker i båten i Sverige skulle kona på jobb, mens guttungen og jeg skulle være igjen i Sverige noen dager. Kjørte henne fra øyene utenfor Fjällbacka til Grebbestad der hun tok buss til Strømstad. Planen var å ta fergen til Sandefjord, men hun ble nektet adgang. For hun har fått et nytt bankkort, og vi hadde glemt at de nå har sluttet med bilder på bankkort pga svindelrisiko. Color Line var klar på at det er pass som gjelder i fremtiden. Så det var ingen vei utenom. Jeg måtte avbryte ferien, kjøre til Strømstad for å kjøre kona med båten over til Vestfold. Ingen tur til Sverige i fremtiden uten pass i båten (eller gyldige bankkort med bilde). For man vet aldri når grensen stenger på nytt.... Redigert 8.August.2014 av Kristina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Jeg har overhode ingen planer om å ta med pass på tur til Sverige. Vanlig id holder Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Jeg har overhode ingen planer om å ta med pass på tur til Sverige. Vanlig id holder Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Hva er vanlig ID? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 En flott tur fra Østeby til Kungsô det var nesten for varmt, ikke et vindpust en og annen dønning var det . Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Vi ligger nå i Fiskebäckskil. Det er ledige plasser og godt og varmt 27gr. Nå er det tid for lunch med reker fra Svensk og litt hvitvin med en lett riesling hvitvin til. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 mitt webcam[/url] Her er det bare 25 i luft og vann og sval bris som stryker kroppen en kald pils i handa. 11 båter på svai og det siger på. Har akkurat kokt 2 kg krabbeklør hvitvin i kjøla, kan en ha det bedre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Key Freak Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Vi ligger fremdeles i Hunnebostrand. Kraftig regnvær i natt og i dag tidlig. Nå er nesten alle skyene borte, og det er god temperatur i både luft og vann. Her blir vi til søndag, før vi dessverre på sette kursen nordover igjen. Hadde en hyggelig prat med Ebonita før de gikk videre til Smögen i formiddag. God tur videre! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Vi ligger fremdeles i Hunnebostrand. Kraftig regnvær i natt og i dag tidlig. Nå er nesten alle skyene borte, og det er god temperatur i både luft og vann. Her blir vi til søndag, før vi dessverre på sette kursen nordover igjen. Hadde en hyggelig prat med Ebonita før de gikk videre til Smögen i formiddag. God tur videre! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Kristina III Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Hva er vanlig ID?Pass, førerkort og bankkort med bilde (inntil videre). På sikt skal det komme et nasjonalt ID-kort, men det vil ta mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Mitt førerkort er faktisk for gammelt (lovlig som førerkort) til å hente ut en pakke med verdi 23,70 kroner fra dx.com på posten!! Gjelder det for å få lov til å komme hjem til Norge? Nå har vi det bra her i båten på den svenske vestkysten, men om 3 uker vil fruen hjem og vanne blomster. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.