Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Jo takk, er klar over det. Men med 3 uker ferie fremfor oss, ligger vi godt her på Bohus Malmön på innsiden av flytebryggen, kailangs og med gummi rykkdempere når vindmåleren så langt slår opp i 10m/s. Lars H. mitt webcamn Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sequoia Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Lars H.: Hvordan har værmeldingene stemt de siste dagene? Regner med det er SMHI du har benyttet? Jeg lurer på en tur ut fredag til søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Jeg bruker YR, SMHI DMI og UGRIB. Og det har faktisk stemt rimelig bra en dag og to fremover når en vurderer disse samlet. Hvordan været blir fredag og lørdag, synes jeg er å se for langt fremover slik den ustabile værtypen er nå. SMHI er den jeg stoler minst på. Lars H. Mitt webcamera Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ravddo Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Hei Lars. Vi møtte deg i leia da du var rett før broen küngshavn-Smøgen forrige torsdag. Dere var sørgående og vi var nordgående. Vi gikk kun gjennom Sotenkanalen og satte da seil direkte for Risør. Fortøyde i Søgne natt til lørdag rett før uværet slo til. 7 uker og 1180NM ble ferien på i år. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
ravddo Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Hei Lars. Vi møtte deg i leia da du var rett før broen küngshavn-Smøgen forrige torsdag. Dere var sørgående og vi var nordgående. Vi gikk kun gjennom Sotenkanalen og satte da seil direkte for Risør. Fortøyde i Søgne natt til lørdag rett før uværet slo til. 7 uker og 1180NM ble ferien på i år. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Roger jo Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 (redigert) Her er en båteier som bør spille på LOTTO.' Maken til flaks miste propellen i båsen, hente den opp fra 2m vann. Båten henger nå i trucken for montering. Redigert 11.August.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Vi hadde også lotto med propellen. Etter et Sagatreff ved sykeusbryggen Horten indre havn, mistet vi propellen da vi skulle gå. Men dykkeren fra RS fant faktisk propellen i dynnet på 5 - 6 meters grumset vann! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 (redigert) Vi ligger selvfølgelig i ro her på Bohus Malmön. Det røsker og drar i tampene, akter og front pluss to spring (med Forsheda gummidempere) bort fra bryggen og jeg har slått over vindmåleren fra å vise 0 - 10m/s til 0 - 25m/s. Nå har vi hatt en bedre rekelunsj med reker fra "Svensk" med loff majones, sitron og en god kald Riesling-vin til. Det er vel snart tid for et lite bad ut mellom "tyttebærene" (tyttebær, signal om høst?) uti her. Lars H mitt webcam Redigert 11.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Var ikke båtene i "Smøgen Pokerrun" innom å hadde pitstop på Bohus-Malmöns Gästhamn i helgen Lars ? (Jeg så noen bilder på Facebook av noen pickuper med lasteplanet fult av isbiter/øl) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Svensk Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Vi ligger selvfølgelig i ro her på Bohus Malmön. Det røsker og drar i tampene, akter og front pluss to spring (med Forsheda gummidempere) bort fra bryggen og jeg har slått over vindmåleren fra å vise 0 - 10m/s til 0 - 25m/s. Nå har vi hatt en bedre rekelunsj med reker fra "Svensk" med loff majones, sitron og en god kald Riesling-vin til. Det er vel snart tid for et lite bad ut mellom "tyttebærene" (tyttebær, signal om høst?) uti her. Lars H mitt webcam Hälsa hamnkapten Lennart som bor i Saga 35 och säg att vi inte är många dagar borta. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 (redigert) Har ikke sett noe til det. Nå venter jeg bare på en god gryterett som fruen holder på med. Rødvinen er funnet frem. I dag slapp vi unna el-avgiften da vi betalte havneavgiften. Det er visse fordeler på denne tiden av sesongen. Kanskje en liten fordel med å ha en Saga27 når havnekapteinen ligger her med en Saga35? Nå har forresten vinden gitt seg etter å ha vært oppi 14m/s og etter et par regnbyger. Lars H. Redigert 11.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Fant det nå. De var innom kl. 14.00 på lørdag..... Var bare "cardstop" så de var nok ikke lenge der. http://ma-bella.com/?p=862 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
ebonita Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 (redigert) Efter en fin natt på Åstol ligger vi nu liksom RogerJo (och Gunga Din) tryggt förtöjda i HMS Nordöns hamn och väntar på avtagande vind. Tack för fika Roger och Siri! Gunga Din tyvärr obemannad. Jo VannTro, Poker Run var på g när vi var i Smögen fredag-lördag. Men dom hade gett sig av på sin poker-runda lördag fm och sen såg vi dom inte vidare. Skulle visst köra ner till bl a Käringön. Med tanke på vädret och sannolikt ofrivilligt stopp några dagar så valde vi att gå till HMS Nordön som är med i frihamnsordningen. Blir kanske besök i Marstrand med buss i morgon. Fast där brukar det ju vara extra blåsigt... Redigert 11.August.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Og så resignerte vi, slik at det ikke ble Björkö, Kallö Knippla og slike sted for oss i år. Med drittvær meldt fremover, dro vi en kort tur til Bohus Malmön. Så får vi ligge flere dager på hvert sted videre nordover. Fra lysekil fulgte vi landett oppover og gikk ut ved Sälö og videre oppover bak Blackhäll før vi gikk over til Malmön. En sparer litt skvalp på den ruten. Ger i havnen er det nå litt over 20 båter, alle kailangs. Lars H. båtens webcam Sjekket yr.no, været er da ikke så ille fremover nedover mot Göteborg- 6 m/s og synkende. Men det er naturligvis mange fine plasser fra Bohus Malmön og nordover også. Og- nå løper du heller ingen risk lenger for å miste propellen :-) bare å kjøre på. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Å gå sydover igjen, gidder jeg ikke. Vi skal jo ikke utforske nye havner. Vi koser oss der vi til en hver tid er. Det er vel ikke en gjestehavn mellom Strömstad og Björkö vi ikke har vært i før.Og vi liker godt å ligge 2 - 3 dager i hver havn. Kunstige batteridrevne T-lys fra Clas Ohlson Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Har ikke sett noe til det. Nå venter jeg bare på en god gryterett som fruen holder på med. Rødvinen er funnet frem. I dag slapp vi unna el-avgiften da vi betalte havneavgiften. Det er visse fordeler på denne tiden av sesongen. Kanskje en liten fordel med å ha en Saga27 når havnekapteinen ligger her med en Saga35? Nå har forresten vinden gitt seg etter å ha vært oppi 14m/s og etter et par regnbyger. Lars H. Ligger det ingen Saga vid hamn kontoret? Då är han inblåst i Skagen eller någon stans. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Efter en fin natt på Åstol ligger vi nu liksom RogerJo (och Gunga Din) tryggt förtöjda i HMS Nordöns hamn och väntar på avtagande vind. Tack för fika Roger och Siri! Gunga Din tyvärr obemannad. Ja det er ju synd att en må vare på jobb...med så celebert besök i havnen, HMS skall vare KMS......Kungälvs Motor- och Segelbåtssällskap men du gav mig en ide...kanskje jeg skulle kalle henne "HMS Gunga Din" o føre splittflagg........kanskje slipper havneagift Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Jo, som jeg sa, så har den trevlige hamnkaptenen sin Saga35 liggende bredvid hamnkontoret med sine 3 gneldrende hunder om bord. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Efter en fin natt på Åstol ligger vi nu liksom RogerJo (och Gunga Din) tryggt förtöjda i HMS Nordöns hamn och väntar på avtagande vind. Tack för fika Roger och Siri! Gunga Din tyvärr obemannad. Jo VannTro, Poker Run var på g när vi var i Smögen fredag-lördag. Men dom hade gett sig av på sin poker-runda lördag fm och sen såg vi dom inte vidare. Skulle visst köra ner till bl a Käringön. Med tanke på vädret och sannolikt ofrivilligt stopp några dagar så valde vi att gå till HMS Nordön som är med i frihamnsordningen. Blir kanske besök i Marstrand med buss i morgon. Fast där brukar det ju vara extra blåsigt... Finns det flera gästplatser där som är lediga?. Inte omöjligt att det kommer ett gäng svenskar i morgon när en av båtarna har fått tatt ekg på Öckerö (Yanmar) måste kolla felkoder med dator. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Vi ligger fremdeles her på Bohus Malmön og bare koser oss. Med 2 1/2 uke igjen av ferien, er det ingenting som haster. Akkurat nå, er det rolig her i havnen, men i morges var det heller friskt.For en stund siden passerte seilskuten Atene oss på vei sydover, og det er artig å følge henne på AIS'n og se hvordan hun krysser sydover på innsiden av Malmön.Lars H.Mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Etter to fine dager her på Bohus Malmön, går vi videre nordover imorgen. Det blir en ordentlig langtur på 30 minutter til Fisketången og bryggen til Svensk. Lars H. båtens webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ebonita Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Ref GungaDin: Tack för välvilligt genmäle, hade varit trevligt att träffas... Ref Svensk, betr gästplatser i KMS Nordön: Mjae det är ont om större gästplatser, dom har tom ett maxmått på 4x12 meter. Men hjälpsamma och trevliga. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Nå ligger vi på Bohus Malmøen. Har fått hilse på Trudde og der var det mange gode tips å få:) Håper på sol i morgen; ) Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Lars H og Trudelutt skulle det være! Vanntro hvor befinner du deg? Sitér dette innlegget . Link to post
Gunga Din Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Ref GungaDin: Tack för välvilligt genmäle, hade varit trevligt att träffas... Hej Ebonita, vi får ta det vid ett annat tillfälle ......vi seglar oftast söderut på ferien....så kan vi vara i Bohuslän före o efter juli istället! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.