Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Lars H og Trudelutt skulle det være!

Eller mer korrekt: Trude og Lars ombord i Trudelutt (båten er oppkalt etter kona Trude). Takk for hyggelig prat selv. Det er alltid trivelig å treffe andre båtfolk, spesielt andre som også har eldre snekke.

Lars H.

PS.

Vi pratet jo litt om hvordan det er i Hunnebostrand, og der er det et webkamera som viser gjestehavnen. Litt mørkt nå, men du får ta en titt i morgen når det blir lyst. Adressen for kameraet er: http://hunnebostrand.eu/kamera/image.jpg?1407876283

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Etter to fine dager her på Bohus Malmön, går vi videre nordover imorgen. Det blir en ordentlig langtur på 30 minutter til Fisketången og bryggen til Svensk.

Lars H.

båtens webcam

Vad glad jag blir när du lånar min båtplats. Vi tog i dag på fm en tur från Öckerö till Skärhamn. Väglaget ok men

inte bra. Båten såg ut som en avsaltningsanläggning nä. vi kom fram.

Här i Skärhmn ca 33% fullt. Som jag tidigare sagt du stannar hur länge du vill.

Vi ligger trygt og godt i hjemmehavnen til Svensk. Trude er en tur til "mysiga affærer" i Kungshavn mens jeg har ordnet med litt tekniske saker og ting i båten. Og så har jeg hatt meg en tur i vannet. Det er jo fremdeles over 20 grader. På SR P1 er det god gammel gammeljazz, så nå er alt bare 100%!

Lars H.

webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

De Clas Ohlson lysene, de er vel ikke så ille? Og de lyser fremdeles. Når de dør, kjøper jeg nye, batterier er dyrere! Teknisk? Jeg har fikset lanndstrømkabelen som hadde fått en skade pluss at kontakten for denne i båten var løsnet og måtte festet. men ellers, slå på radioen på svensk radio P1, den herlige gammeljazzen!!!

Neiijjj, egentlig ikke så mye som må fikses på. Med en kvalitetsbåt som en Saga27, er det kun eftermontert utstyr å tenke på. En velger da kvalitet. Men den 40m lange landstømkabelen som jeg rappet med meg som en utgått kabel i NRK før jeg sluttet der i 1986, trenger litt tape der den begynner å bli litt sprukken. Stort sett rekker en nyere 25m kabel.

Lars H.

båtens webcam

Efter ett par nätter inblåsta i KMS Nordön vid Marstrand tillsammans liksom RogerJo så skildes våra vägar.

Roger och Siri gick vidare norrut till Mollösund tror jag, och vi satte kurs mot Lilla Bommen för årets /förhoppningsvis/ dyraste övernattning i gästhamn.

520:- är väl vad det tåler - eller lite mer kanske...

Skall försöka dra lärdom av MA:s erfarenheter så att det inte kommer ytterligare sura tillägg vid departure! :nonod::pray:

Da har vi forlatt svenskekysten for denne gang. Vi har ligget i Strömstad siden søndag i påvente av litt mindre vind, og i dag gikk vi helt til hjemmehavna i Holmestrand. Slutt på årets båtferie, men det kan da bli noen fine helger fremover. Heldigvis!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Det er billigere her Ebonita, i Svensk sin hemahamn Springet. Ingen hamavgift gratis el, gratis vatten, gratis rekor och gratis nedkyld øl i sjöboden! Hur blir det av deg Svensk, kommer du norrut för vi drar til Hunnebo?

Det er billigere her Ebonita, i Svensk sin hemahamn Springet. Ingen hamavgift gratis el, gratis vatten, gratis rekor och gratis nedkyld øl i sjöboden! Hur blir det av deg Svensk, kommer du norrut för vi drar til Hunnebo?

Vi ankommer hemmahamn lördag ca kl 16.00.

Blir lite av säsongs avslutning på fredag med 5-6 båtar i någon naturhamn.

Stanna så länge du vill och ta vad du önskar i skåp och kylskåp.

Om du har lämnat Springet på lördag tar jag bilen på söndag till Hunnebostrand och säger hej om du är kvar där.

Vi ligger over her på Springet i dag, og går til Hunnebo i morgen. Hvor mange dager vi ligger der, får været avgjøre. Det hadde vært greit med litt mindre bølger ved Humparne nord for Hunnebo enn det vi hadde på sydgående. Er vi i Hunnebo søndag, hadde det vært fint med et besøk. Jeg skal informere om hvor vi er, og AIS'n forteller vel også det. Nå har jeg nettopp hatt en lang prat med en av gubbene jeg pratet med da vi var her på sydgående.

Lars H.

webcam fra båten

Dere som er på svenskesiden og i området,

Skal man Stole på yr eller storm for Strømstad ?

Blir det som yr melder så frister det å dra over , blir det storm son treffer blir det lokalt og ned mot Risør som blir foretrukket!

Vi har planlagt langhelg i Strømstad / koster denne helgen i 1 mnd begge har tatt fri fra jobb i morgen også.

Så kjipt at svensketuren glipper nå iallefall . Vi reiser avgårde innen 18 i kveld .

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Blir det som yr melder så frister det å dra over , blir det storm son treffer blir det lokalt og ned mot Risør som blir foretrukket!

Vi har planlagt langhelg i Strømstad / koster denne helgen i 1 mnd begge har tatt fri fra jobb i morgen også.

Så kjipt at svensketuren glipper nå iallefall . Vi reiser avgårde innen 18 i kveld .

Dmi.dk Där ser du timma för timma. Detta är den vi använder

Alltid bedre vær på Koster enn de melder:-).

Det ser ut som det kan bli 4-6 m/s vind og 1-1,5 m bølgehøyde. Og det er vel ikke noe problem

for båten deres. Det blir kanskje litt vind inn fra skrå.

Vi dro over i værre vær og det gikk bra. Måtte riktig nok snu på vei ut fra Fredrikstad da vi møtte 3 m bølger og

stiv kuling.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...