MaSa Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Nei bølgene takler vi, men om været blir dårligere på svenskesiden så vil kona holde seg her :/ På vei ut frierfjorden nå, og må bestemme oss for øst eller sør innen 20 min :/ Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Chris284 Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Er meldt en del regn, så kanskje ikke så bra føre alikevel. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Lars H. Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Her på Springet (Svensk sin hjemmehavn innenfor Fisketången) er det dønn stille nå. Vi har hatt et par lette regnbyger, men koser oss storligen. For noen timer siden fikk vi besøk ombord av herr og fru fra roger-jo som ligger på fiskebryggen rett ovenfor oss. Takk for hyggelig besøk, alltidtrivelig å treffe andre BP-medlemmer ansikt til ansikt over en øl. Og som sagt, så går vi en kort tur opp Sotekanalen til Hunnebo i morgen etter frokost og lufting av skipshunden. Og så må jeg ta de 6 minuttene opp til Systembolaget for å handle litt hvitvin som jeg glemte da jeg var der i dag og handlet røtt. Ha som videre skjer, er avhengig av vind og vær. Så langt ser det ut til at vi går videre fra Hunnebo på mandag. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gabi Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Lars og andre som er kjent i Sotekanalen; når vi var der i sommer så det ut som om det var etpar steder mot syd i kanalen som man kunne legge seg inntil fjellet på for en liten rast. Er alt privat i området, eller er det enkeltområder man kan benytte? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 (redigert) Dp... Redigert 14.August.2014 av nopain99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Sotekanalen er et sted man bare går gjennom, har aldri hørt at noen legger seg til der annet enn de som har privat havn der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Går man nordover, så dukker det opp et par "busslommer" på styrbord ganske langt syd i kanalen. Må man legge til et sted, så må man jo, og der er det mulig uten å forstyrre trafikken. Ellers enig med Lars H. Har aldri sett noen som ligger der. Men de gangene jeg har gått igjenom, så har det sittet noen der i campingstoler. Kan sikkert spørre de. Svensker er hyggelige :-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Tom Rør Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Så en seilbåt som hadde overnattet på en av de "lommene" i sommer. De var først innom Kungshamn for å handle, og dro etterpå dit for gratis overnatting. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Og så etter en tur på en og en halv time i 2 - 3m/s vind, var vi tilbake i Hunnebostrand. Her blir vi noen dager. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
moosewine Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Da har vi lagt til på Resø for natten. Nydelig sted, nydelig Vær og stille og rolig havn. Kan anbefales:) I morra er planen Koster! Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 (redigert) Dp Redigert 15.August.2014 av moosewine (see edit history) Sitér dette innlegget . Link to post
Lars H. Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 (redigert) Vi ligger fremdeles her i Hunnebostrand. Nå kom det nettopp inn en litt større seilbåt med et merkelig "flagg" på hekken. Noen som vet hva slags "flagg" dette er? Båten har forøvrig svensk gjesteflagg. Ellers la jeg merke til plasseringen av radaren, litt spesielt? Lars H. mitt webcam Redigert 16.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mare Nostrum Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Flagget er for Malta. Radar ganske vanlig på nyere Orustbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Flagget er for Malta. Radar ganske vanlig på nyere Orustbåter. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Malteserkorset i hekken. Burde ikke være noen tvil Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bidevind Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Sotekanalen er et sted man bare går gjennom, har aldri hørt at noen legger seg til der annet enn de som har privat havn der. Overnattet i Sotekanalen rett syd for broa 30. mai i fjor. Ankom 22:15 og brovakten hadde gått hjem for 5 min siden. Veldig mye mygg så det var bare å stenge alle luker og holde seg inne. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Fremdeles Hunnebo. I dag venter vi på besøk fra Svensk som kommer bortom med bil om ikke så lenge. Her noen bilder fra havnen horisonten rundt. kanskje ikke slik dere kjenner det fra fellesferien? mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Førstefender Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Ikke akkurat som fellesferien nei, blir nesten litt trist av å se nesten helt tomme havner, klart tegn på at denne sommeren strax er forbi... Er glad for ferien i år ble 3uker i Juli med det fantastiske været, realativt greit med plasser likevel spes mot slutten av juli. Neste år skal jeg feriere siste i Juli og 2 første ukene i August, blir vel slike havner som møter meg da.. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Problemet nå er ikke å finne plass i havnen, men å bestemme seg for hvilken plass det er best å ligge. Stadig utfordringer! Ellers kan jeg anbefale Olssons Fiskaffâr ved brygga i Hunnebostrand Lars! De har eget kjøkken og lager nydelig sild og andre fiskeretter. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Du sier noe. Vi ligger nå i Fjällbäcka, en båt på hver av flytebryggene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
176-671 Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Sånn generelt, hvor lenge utover sensommeren holder de forskjellieg "in-stedene" åpent, dvs. fra og med når må man regne med at småbutikker, cafeer, m.m. holder stengt eller har redusert åpningstid? Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Lars H. Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 (redigert) Mye er stengt allerede. "In-steder" aner jeg ingenting om, men krimskrams og klesbutikker har hatt "rea" lenge. Nå fredag var det 50 - 70% rabatt i en finere klesbutikk i Hunnebostrand, og på lørdag var det fast pris, kr.100,- på alt. Da var det kø utenfor. Matbutikker har ingen begrensning ennå, åpent 7 dager i uken. Kaféen EAT i Hunnebo fjernet uteserveringen i går. Her i Fjällbäcka fungerer forresten ICE utmerket. Og det har det forsåvidt gjort hele turen. Lars H. båtens webkamera her Redigert 18.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olews Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Jeg tror det har litt med været å gjøre også. Har opplevd at det har vært fullt i slutten på August i helger med fint vær. Skal man tro dette så kunne man kanskje fått plass i Marstrand om man var tidlig ute. Sommeren er over og båten er lagt ut for salg (Finn kode 50527634) det er høst på alle måter. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Lars H. Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Ja, det er noe annet med helger. Vi har opplevet stapp full havn på Kärringön en helg i slutten av august. Da kommer alle de lokale helgebåtene ut om det er fint vær. Lars H. webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Du som sitter inne med en imponerende detaljkunskap om Båhuslenkysten Gunga. Vet de også bakgrunnen for navnet Gule Humpen. "Humpen" kan jeg gjette meg til, men Gule? Gul granitt, tenker jeg. Det er en holme til med det navnet, ikke langt unna. En av stenane der man seiler inn mot Gråa holmarna, Kyrkosund, mv, fra Kosterfjorden. Hei REM har søkt i flere bøker 6-7stk, men finner ikke noe om selve navnet. jeg håller en pils på gul granitt..... så Salt -JanP's forklaring gjelder, tils noe annet er bevist Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.