Herman Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Lite folk i Havstensund Ikke rart det er lite folk. Alt er jo stengt! Vi var der (med bil) på lørdag ca 15:00. Da var alt stengt. En uke etter skolestart, og så er alt stengt Etter en sommer som aldeles ikke ble som planlagt tok vi en tur med bilen isteden. Gledet oss til en tur på Skalldjurscafeet i Havnstenssund for å spise räkmacka. Stengt. I Grebbestad var det forsåvidt åpent, men der var de utsolgt. Når vi kom til Nordby kjøpesenter på vei tilbake skulle de stenge om 15 minutter.... Heldigvis var matbutikken åpen litt lenger. Redigert 28.August.2014 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Salt Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Det slår meg at det er vanskelig å drive butikk på båtturister når det er tomt i Skjærhalden allerede nå. Hvor mange uker snakker vi ? Skoleferien, 8 uker der man kan selge varer. I juli når jeg var der (gikk til fots fra Holtekilen) var det nesten ikke plass til å gå på brygge og kikke på båter. Lang lang kø på Kiwi. Uten at Hvaler og dette svaret hører til svenskekysten, så kan jeg jo si at det bor en del mennesker her også, og det er hyttefolk som kommer hver eneste helg hele året. Dagligvarebutikkene og noen av småbutikkene er åpne hele året, noen av dem bare noen dager i uke, f eks torsdag-søndag - men dagligvarebutikkene er åpne alle dager i året (jo, kanskje unntatt juledag) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Herman Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Både butikken på Nedgården og butikken på Herføl har blitt nedjustert til "is-kiosk". Med båt er det ikke så farlig siden det er butikk på Skjærhalden. Men for hyttefolket på de veiløse Herføl og S. Sandøy er det litt plundrete. Men man har kanskje seg selv å takke. De fleste kommer til hytta med fulle handleposer fra Sverige. Da blir selv den korte sommersesongen for butikkene redusert til salg av melk og ferskt brød. Ikke mye å bli fet av. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Kan läsa mellan raderna att du kommer tillbaka till Bästkusten? Absolutt! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Pequod, du har NV-kartet eller ? Jepp! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Tar en rast i Skjærhalden etter fem timers tur fra Kalvøn. Fantastisk vær og flott tur. Kjørte rundt Kalvøn og Lindøn på yttersiden, deretter helt opp til Styrsø der jeg kjørte inn Styrsøsund og deretter forbi Strømstad og inn ved Sødre Långøn og over Dynekil og Herfølrenna. Straks klar til avgang igjen, så får vi se hvor langt jeg rekker før mørket setter inn! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Noen bilder må til... Ut fra Kalvøn: Styrsøsund: i Skjærhalden: Redigert 28.August.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Må si du er heldig med været :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Må si du er heldig med været :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Tar en rast i Skjærhalden etter fem timers tur fra Kalvøn. Fantastisk vær og flott tur. Straks klar til avgang igjen, så får vi se hvor langt jeg rekker før mørket setter inn! Allerede tilbake I Norge? Ta det med ro mann, nyt det fine været. Er vel ikke om å gjøre å komme seg rakest mulig nord for filtvedt?? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Sper på med en tur gjennom Ekenessundet: Redigert 28.August.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Tar en rast i Skjærhalden .... Straks klar til avgang igjen, så får vi se hvor langt jeg rekker før mørket setter inn! Bom stille utafor Vesterøy! Du skal vel lengre enn dit, vel. (jaja, det utvidete "svenskekysten"-begrepet, men likevel). Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Salt Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Ja, Papperhavn var bedre :) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Må si du er heldig med været :-) Jepp, alt har klaffet på denne turen, kunne ikke drømt om noe bedre. Bortsett fra at jeg skulle hatt noen uker mer.... Men jeg er fornøyd med at jeg tross alt kom meg til Sverige og fikk snust litt rundt! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Ja, Papperhavn var bedre :) Hehe. Sto nok ikke helt bom stille...men nå er jeg framme i Papperhavn og har fått lagt meg til for natten. Idyllisk her, Norge er ikke så verst det heller! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Et par bilder til: Ut fra Skjærhalden: Solnedgang over Søndre Søster: Redigert 28.August.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Normarco Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Og 453 meter fra der du er finner du drivstoff, gjestehavn, kiosk og pub, avstand veldig ca[emoji1]. Bukta heter det. Går du nordover mellom Alholmen og seiløy vil du finne mye idyll, og da er du på tur inn i det som kalles Fredsgshølet, verd å få med seg, flotte naturhavner der[emoji106] anbefales når du førs er i nabolaget, om du ikke har vert der før da[emoji41] Seiløy/fredagshølet er gjemt bakom faktaboksen i bildet. Unnskyld til alle; tråden heter status svenskekysten, glemte meg bort. Redigert 28.August.2014 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Stille og rolig her, men mye mygg. Er en aktiv fiskehavn dette, så jeg blir vekket tidlig, noe som passer meg bra ettersom jeg skal tidlig opp i morgen. Skal prøve å rekke en konsert i Drammen i morgen kveld! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Fredagshølet har jeg også hørt om, alt er jo nytt for meg, så jeg skal prøve å få med meg mest mulig! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sequoia Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Overraskende mye båter i Strömstad i dag. Snitter vel på 45 fot og. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.August.2014 Del på Facebook Svart 30.August.2014 Nå er jeg forlengst i Norge, men siste etappe går nå uansett fra Drammen og hjem om noen få strakser. Har vært en fantastisk uke! Hvis spådommene om fortsatt mildt vær utover høsten holder kan det jo være fristende å vurdere en ny tur med ungene i høstferien, men selv om temoeraturen er grei kan vel vindforholdene på høsten være en smule utfordrende? Veien hjem i dag ser ut til å bli våt og frisk... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 15.September.2014 Del på Facebook Svart 15.September.2014 Da kom Hulda i går ettermiddag til Mölle. Ligger tvers over sundet for Gilleleje, altså fremdeles nokså langt syd. Så mens dere koser dere oppe i Oslofjorden, biter vi blest og byger her syd. Det har vært varsel om ekstremregn som har gått over Skåne, Bornholm og Danmark syd. Ellers så vitner Mölle om fordums storhet. I Hamneguiden skiltes det med 50 gjesteplasser. På denne turen har vi funnet nokså mange gale opplysninger i denne guiden. Det kan umulig være mer enn totalt 50 plasser i hele havnen. Trolig en plass som lever juni/juli/august. Siste mann som stakk har glemt å slukke lyset. Umulig å fylle diesel, ingen til å betjene. Havnbetjenten skulle vært her i henhold til oppslag på døren, stengt. Toaletter flyter av papir som blåser utover plassen, stanken er ubeskrivelig. Resten er stengt, inkludert Tai Take Away :-) Umulig å handle, ingen butikker.ICE funker ikke her heller. Men det er et svakt signal fra havnens WiFi som er tilstrekkelig til å hente inn værmelding og muligens å sende denne meldingen. Havnen har også egen vindmåler, den har frysi fast på 331 grader, vinden blåser omtrent 90 grader. Dette er en plass med rom for oppgradering. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 15.September.2014 Del på Facebook Svart 15.September.2014 Vid denna årstiden skulle jag valt en lite mer befolkad hamn, t ex Norra Hamnen i Helsingborg som har långa bekväma kajer och erbjuder alla faciliteter och alla typer av affärer plus visst lä för den ostliga vinden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.