MajorAndy Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Tager du til Læsø kommer du til at ligge der resten af ugen. Bare så du ved... Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Ja, det er ikke de beste værvarslene når det gjelder vind! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Skal ligge der resten av uken :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Ligger nå i Smögen i kanonvær. Har aldri vært her før siden man har hørt "så mye rart" men; det første som møter oss i innløpet er en havnevert som tar i mot oss og forteller hvor vi skal? lengre inne er det jaggu en til som peker mot plassen, hvor det står en disippel i uniform og tar oss i mot, all kredit for dette, altså en enorm positiv opplevelse av havnemottakelsen. Nå gjenstår selvsagt resten av dagen og kvelden? med det hva som kommer. Og paradokset er at dette er vel den mest "gjennomsyrede" Dockspot-havnen av alle. Kanskje ikke så negativt like vel, all den tid servicenivå i toppklasse gjør seg gjeldende. :) :) :) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Ligger nå i Smögen i kanonvær. Har aldri vært her før siden man har hørt "så mye rart" men; det første som møter oss i innløpet er en havnevert som tar i mot oss og forteller hvor vi skal? lengre inne er det jaggu en til som peker mot plassen, hvor det står en disippel i uniform og tar oss i mot, all kredit for dette, altså en enorm positiv opplevelse av havnemottakelsen. Nå gjenstår selvsagt resten av dagen og kvelden? med det hva som kommer. Og paradokset er at dette er vel den mest "gjennomsyrede" Dockspot-havnen av alle. Kanskje ikke så negativt likevel, all den tid servicenivå i toppklasse gjør seg gjeldende. :) :) :) Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Tja, så langt må man si at servicen gjeldende Dockspot, som vi har booket via, har vært på topp her i Smögen. Man kan si hva man vil om det, men det tilhører nok en annen tråd.... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Skärpning norska båtturister. När vi nu kommit till vårt hemland efter 2 veckor i Danmark där vi träffat många trevliga norska o danska båtfolk är förta synen som mötte oss Norska folk i båt som spärrar av en naturhamn mef flytande bassäng för att inte få grannar. Skäms på Er . Är nästa steg staket på ön? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Det høres ikke bra ut Svensk, og håper det ikke blir en trend. Hadde en fin natt i Kungshamn, og det var en meget hyggelig og hjelpsom havnevert som jobbet der. Sitér dette innlegget Link to post
vikeren Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Kjempefin morgen i Grebbestad, var en del ledige plasser i natt. Svensk, personlig skulle jeg ønske du forteller hvor sånne episoder oppstår, slik går bare ikke an!!! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Her er der nu komplet sommerfuldt. Godt at Lars H er taget hjem, for her er alle de charmerende ting og alle irritationsfaktorerne samlet. Blot et billede, der fortæller alt: Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Hermanö i morges: Her er det lungt. Vi kom over fra Danmark Strandby i går ettermiddag og parkerte langsetter her. Overgangen fra Danmark til Bohuslän var voldsom. I løpet av fire timer var vi vitne til et antall nestenulykker fordi båter skal presse seg forbi hverandre i trange farvann, en grunnstøting og en båtbrann. Og det hele på strekningen Mollösund til Hermanö. Men i natt har det vært helt stille. Ikke noe bråk i havnen her. Og det er fremdeles ingen trengsel i havnen her. Vi fylte drøye 200 liter diesel på kaien i Mollösund. "Har du skikkelig diesel, ikke bio?" "Jag har tenkt överleva her nesta år ochså." Svensk og dere andre får unskylde min radbrekking av det svenske språket. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Vurderer å handle i Grebbestad , er det systembolag der? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Vurderer å handle i Grebbestad , er det systembolag der? Ja. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tore B Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Masse ledig i Lysekil, foreløpig ligger folk longside i stedet for å bruke de faste fortøyningene. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Håper de fleste "holder stand" i dag. Blåser noe enormt i Smögen og det er noen lettede fjes å se når havnevaktene tar dem i mot og viser plass. .....og i skrivende stund kom en seilbåt på tverra og satte seg fast mellom båter på høyre siden og venstre siden i innløpet i indre havn. Ble tatt av vinden, og det skjedde fort. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Tja, så langt må man si at servicen gjeldende Dockspot, som vi har booket via, har vært på topp her i Smögen. Man kan si hva man vil om det, men det tilhører nok en annen tråd.... Ja enig i det. Poenget mitt var at Dockspot kanskje ikke er "djevelens verk", som noen vil ha det til. Men at drift og organisering av havnen løftes et nivå når dette styres av noen med kommersielle interesser. Kun positive opplevelser hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Kom fra Väjern til Bohus-Malmön i formiddag i masse kuling. På Malmön er det fremdeles god plass. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 12 meter pr sekund i Långedrag i dag, så vi skal ingen steder. Bare at lægge til mellem et sæt pæle med vinden ind fra siden var nok stress for en hel dag, så vi tog i stedet sporvognen til GBG. Mens Fruen handlede (!) gik jeg ned i Lilla Bommen og så om de havde fået en bedre løsning end de faste agterfortøjninger der kostede mig dyrt sidste år. Men nej. Der er stadig alt for trangt for mig mellem bådene for min smag. Mellem disse to rækker tror jeg ikke at der er mere end 4 meter og med reb ud fra agterenden af alle både, så jeg jeg ikke nyde noget. Her er ellers 4-5 ledige pladser i dag. Mindst en gang har en eller anden været i et tov, kan man se her: Det har dog ikke hindret et norsk Princess 22M at lægge sig aller inderst. Gud ved hvordan han vil komme ud? Havnen har i øvrigt fået en mulighed for betaling via mobilen. Det kommer vi til at se mere af, tænker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Det har dog ikke hindret et norsk Princess 22M at lægge sig aller inderst. Gud ved hvordan han vil komme udDen Princess 21M'en kjenner jeg, Major Andy. Kjenner tidligere eier godt. Har vært mye ombord, tom. kjørt den.Vi møtte den i Strømstad for snart en uke siden. Snakket med nåværende eier som sa de skulle nedover mot Gøteborg og så muligens over til Danmark. Utrolig fin båt, muligens den peneste Princess ... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 I eftermiddag i dag hadde ikke jeg gått fra Gullholmen og nordover forbi Islandsberg! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Prolimit Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 (redigert) Ligger på käringön og det blåser godt. Sjöräddningen har hatt litt å gjøre. Denne seilbåten hadde et mannskap på 1, motor som ikke fungerte og seil som ikke lengre er som nye. Redigert 6.Juli.2015 av Prolimit (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Normarco Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Kan "skryte" av 29 i kastet nå.......nabobåten måler. Har fendra godt og tauet opp med alt vi har. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Hvor ligger dere Normarco? Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Hvor ligger dere Normarco? Smögen, indre havn, og litt lenger inn. Ligger dobbelt, med meg som indre båt. Ligger trygt og fendret godt, men dette har jo satt en aldri så stopp for "fremdriften" men man tuller ikke med været..... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Flot vejr her nu med klar, blå himmel og sol. 30 grader i salonen på grund af solen. Men det blæser godt. Her på fordækket af båden inde i havnen i to meters højde viser min håndholdte vindmåler 11 m/s i middelvinden og op til 15 i stødene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.