Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Ligger nå i Smögen i kanonvær. Har aldri vært her før siden man har hørt "så mye rart" men; det første som møter oss i innløpet er en havnevert som tar i mot oss og forteller hvor vi skal? lengre inne er det jaggu en til som peker mot plassen, hvor det står en disippel i uniform og tar oss i mot, all kredit for dette, altså en enorm positiv opplevelse av havnemottakelsen. Nå gjenstår selvsagt resten av dagen og kvelden? med det hva som kommer.

Og paradokset er at dette er vel den mest "gjennomsyrede" Dockspot-havnen av alle. Kanskje ikke så negativt like vel, all den tid servicenivå i toppklasse gjør seg gjeldende. :) :) :)

Ligger nå i Smögen i kanonvær. Har aldri vært her før siden man har hørt "så mye rart" men; det første som møter oss i innløpet er en havnevert som tar i mot oss og forteller hvor vi skal? lengre inne er det jaggu en til som peker mot plassen, hvor det står en disippel i uniform og tar oss i mot, all kredit for dette, altså en enorm positiv opplevelse av havnemottakelsen. Nå gjenstår selvsagt resten av dagen og kvelden? med det hva som kommer.

Og paradokset er at dette er vel den mest "gjennomsyrede" Dockspot-havnen av alle. Kanskje ikke så negativt likevel, all den tid servicenivå i toppklasse gjør seg gjeldende. :) :) :)

Skärpning norska båtturister.

När vi nu kommit till vårt hemland efter 2 veckor i Danmark där vi träffat många trevliga norska o danska båtfolk är förta synen som mötte oss Norska folk i båt som spärrar av en naturhamn mef flytande bassäng för att inte få grannar. Skäms på Er

. Är nästa steg staket på ön?

Hermanö i morges:

bilde

Her er det lungt. Vi kom over fra Danmark Strandby i går ettermiddag og parkerte langsetter her. Overgangen fra Danmark til Bohuslän var voldsom. I løpet av fire timer var vi vitne til et antall nestenulykker fordi båter skal presse seg forbi hverandre i trange farvann, en grunnstøting og en båtbrann. Og det hele på strekningen Mollösund til Hermanö. Men i natt har det vært helt stille. Ikke noe bråk i havnen her. Og det er fremdeles ingen trengsel i havnen her.

Vi fylte drøye 200 liter diesel på kaien i Mollösund. "Har du skikkelig diesel, ikke bio?" "Jag har tenkt överleva her nesta år ochså." Svensk og dere andre får unskylde min radbrekking av det svenske språket.

Håper de fleste "holder stand" i dag. Blåser noe enormt i Smögen og det er noen lettede fjes å se når havnevaktene tar dem i mot og viser plass.

.....og i skrivende stund kom en seilbåt på tverra og satte seg fast mellom båter på høyre siden og venstre siden i innløpet i indre havn. Ble tatt av vinden, og det skjedde fort.

Tja, så langt må man si at servicen gjeldende Dockspot, som vi har booket via, har vært på topp her i Smögen. Man kan si hva man vil om det, men det tilhører nok en annen tråd....

Ja enig i det. Poenget mitt var at Dockspot kanskje ikke er "djevelens verk", som noen vil ha det til. Men at drift og organisering av havnen løftes et nivå

når dette styres av noen med kommersielle interesser. Kun positive opplevelser hos meg.

12 meter pr sekund i Långedrag i dag, så vi skal ingen steder. Bare at lægge til mellem et sæt pæle med vinden ind fra siden var nok stress for en hel dag, så vi tog i stedet sporvognen til GBG.

Mens Fruen handlede (!) gik jeg ned i Lilla Bommen og så om de havde fået en bedre løsning end de faste agterfortøjninger der kostede mig dyrt sidste år. Men nej. Der er stadig alt for trangt for mig mellem bådene for min smag. Mellem disse to rækker tror jeg ikke at der er mere end 4 meter og med reb ud fra agterenden af alle både, så jeg jeg ikke nyde noget. Her er ellers 4-5 ledige pladser i dag.

bilde

Mindst en gang har en eller anden været i et tov, kan man se her:

bilde

Det har dog ikke hindret et norsk Princess 22M at lægge sig aller inderst. Gud ved hvordan han vil komme ud?

bilde

Havnen har i øvrigt fået en mulighed for betaling via mobilen. Det kommer vi til at se mere af, tænker jeg.

bilde

Det har dog ikke hindret et norsk Princess 22M at lægge sig aller inderst. Gud ved hvordan han vil komme ud

Den Princess 21M'en kjenner jeg, Major Andy. Kjenner tidligere eier godt. Har vært mye ombord, tom. kjørt den.

Vi møtte den i Strømstad for snart en uke siden. Snakket med nåværende eier som sa de skulle nedover mot Gøteborg og så muligens over til Danmark. Utrolig fin båt, muligens den peneste Princess ...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...