Guest Avmønstret# Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Kan "skryte" av 29 i kastet nå.......nabobåten måler. Har fendra godt og tauet opp med alt vi har. 29 m/s ? Det var da inn i granskauen mye. Knop kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 29 m/s ? Det var da inn i granskauen mye. Knop kanskje? Nei, var nok m/s. Tidligere på dagen dreiv kastet opp i 22 og da var jeg ombord og så det med egne øyne, og vinden ble være og værre, har løyet litt siden da, var nok ett helsikes kast som toppet opp til 29. Må selvsagt ikke forveksles med middel. Det jeg kan si er at det har vært meget fargerikt med både språk (høylytt bannskap) og opplevelser i havnen. Har faktisk syntes synd i folk som har kommet, og "dunket", samt nabobåtene som er blitt "dunket". Herunder har det ingenting med dårlig sjømanskap å gjøre, vinden har vært det meste jeg har opplevd uten å ha vært på land. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 29 m/s ? Det var da inn i granskauen mye. Knop kanskje? 25 m/sekunder i Springet (Kungshamn östra) på lågt sittande vindmätare kl 15.50 så 30 har det minst i kasten på utsatta ställen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Ja da er det ikke lett å være båtfører... bare å klore seg fast. Syns synd på de som må gå inn i fulle gjestehavner i sånn vind. Men strengt tatt så kan man vel ta seg til rette der det måtte være ledig og enklere når det blåser så inn i granskauen, blir vel noe nær nødhavn å regne, eller? Ville vel heller prøvd å klinke mot en stor fiskebåt eller noe fremfor å rote inn i en full gjestehavn... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Det var litt enklere for oss i mai og juni de gangene det blåste opp. Vi lå feks. pent kailangs i nordre havnen på Dyrön, - som eneste gjestebåt! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Normarco Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 25 m/sekunder i Springet (Kungshamn östra) på lågt sittande vindmätare kl 15.50 så 30 har det minst i kasten på utsatta ställen. Takker Svensk, da ble det bekreftet? Sitér dette innlegget Link to post
Aleksander89 Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Hei. Kan godt hende det står ett annet sted, men jeg prøver. Er det noen som vet om en fin barnevennlig campingplass med en fin gjestebrygge langs strekningen Strømstad - smøgen? Planlegger å treffe litt familie når viner på båt tur i Sverige :) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Grebbestad har en camping som ligger nær gjestehavnen...........om campingen er barnevennlig, vet jeg ikke Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
dante Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Daftø camping ligger rett sør for Strømstad. Det ligger en flytebrygge rett ved broen og er tilknyttet campinplassen. Jeg har selv ligget longside på enden av flytebrygga. Det ligger noen sjøkabler der som jeg har sett blitt fisket opp med anker så ha det i bakhodet :) "Gjestebrygga" har ingen fasiliteter. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Ser Daftö er nevnt. Noe mer barnevennlig finner du vel ikke herfra (Strömstad) til Göteborg. Ellers har Lagunen Camping også gjestebrygge med plass til 3-5 båter. Kjenner ikke til fasilitetene. For både Daftö og Lagunen er det mange naturhavner og svaiplasser i nærheten slik at man kan bruke jolle inn.Det er gangavstand mellom Lagunen og Daftö... kun noen hundre meter i mellom. Veldig beskyttet farvann i all slags vær. Ganske folksomt på disse plassene dog. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Gikk fra Koster til Grebbestad i går formiddag. 18sm rundt gula humpen var i overkant friskt. Blåser mye ennå... Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Gikk fra Koster til Grebbestad i går formiddag. 18sm rundt gula humpen var i overkant friskt. Blåser mye ennå... Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Hyggelig møte i Svendborg. LaVida fra øst og Regina III fra vest. Vi har fartet sammen med Siri og Roger før her nede, og det er så hygelig å møtes på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 (redigert) Hyggelig møte i Svendborg. LaVida fra øst og Regina III fra vest. Vi har fartet sammen med Siri og Roger før her nede, og det er så hygelig å møtes på nytt. Knut vi skulle droppet den siste "Gammel Dansken" Vi er da på Danskekysten. Redigert 7.Juli.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Regina III Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Du har så rett, så rett, Roger, når jeg tenker meg om, så er jeg helt enig i at det er i Damark vi er! Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Passelig dårlig vær, så vi har stort sett holdt oss i båten de siste dagene. Var en snartur innom Kungshamn, men det eneste ledige (og/eller forsvarlige) stedet vi kunne legge til var ved en plass som var reservert en fiskebåt, så det ble ikke mer enn en snar joggetur innom butikken. Nå ligger vi for anker nordfor Kallö-Knippen. Göteborg i morgen, tenker jeg. Finnes det alternative gjestehavner i Göteborgområdet? Vi var i Göteborg i romjula, fin gjestehavn, men den er trang, liten og dyr. Har lite lyst til å komme opp der og lete etter plass med såpass stor båt nå som det er så mye vind. Later til at vi har fått noe problemer med baugpropellen også. Det var faktisk ledige plasser på Marstrand. Vi vurderte det, men fant ut at vi ikke hadde noe ærend på Marstrand, at vi strengt tatt hadde vært der før flere ganger, og at vi ikke hadde så veldig lyst til å legge til i regnværet. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Hvordan ser det ut på Koster nå? Da tenker jeg spesielt på Kyrkosund, egentlig. Er det håp om å finne seg en plass hvis man ankommer rundt kl 1300-1400 i morgen (torsdag)? Er det evt plasser på svai ved Kilesand? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Astor Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Det meldes vinddreining i natt fra sydvest til nord med ganske sterk vind. Pass på dere ute i skjærgården. https://www.facebook.com/SjoraddningssallskapetStromstad/videos/794773223975432/ Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ebonita Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 (redigert) Tobixen: Finnes det alternative gjestehavner i Göteborgområdet? Vi var i Göteborg i romjula, fin gjestehavn, men den er trang, liten og dyr. Har lite lyst til å komme opp der og lete etter plass med såpass stor båt nå som det er så mye vind. Later til at vi har fått noe problemer med baugpropellen også. Ja det finns många. På fastlandssidan har Du ju t ex Långedrag (dyr) och Saltholmen som båda har spårvagnsförbindelse till centrum. Och sen finns det ju hamnar på öarna som även dom har båt- eller bussförbindelse till centrum. Marstrand är ett blåshål om Du frågar mig. :yesnod: Redigert 9.Juli.2015 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Rakk ikke å sjekke nettet igjen i dag morges. Gjestehavnen var selvfølgelig temmelig full - og når vi ikke kan stole på baugtrusterene var det ikke aktuelt å gå inn i havnebassenget der. Vi krysset elven og ligger nå ved Frihamnen - Lundbyvassen ihht kart.gulesider.no. Her var det masse plass, men ingen informasjon, ligger det noen andre båter her. Enten kan vi ligge gratis her, eller det blir et kjempeproblem når noen dukker opp og hevder de har fast plass her. Hm :-/ Jeg trodde det skulle være en septiktømmestasjon rett øst for gjestehavna, men vi fant ikke noe der. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Var en tur til fots rundt gjestehavna i Göteborg i går kveld - og fant fortsatt ikke septiksuget. Det var heller ingen betjening der som kunne spørres. Enten er det veldig godt gjemt, eller det eksisterer ikke. Kanskje det er litt som på Aker Brygge - hvor septiksuget er gjemt bak båter med faste plasser, og hvor de uansett mangler slangen. :-( Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Betalt havneavgift hos Volvo Penta-butikken \o/ 250 kr pr døgn, pluss 50 kr for el Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Terje_F Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Betalt havneavgift hos Volvo Penta-butikken \o/ 250 kr pr døgn, pluss 50 kr for el Hvilken havn er dette til den prisen Tobixen? Lilla Bommen? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Det er vel Frihamnen? Vidste ikke at man kan ligge der? Långedrag koster også sek 250 + el for op til 13 meter Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Det er vel Frihamnen? Vidste ikke at man kan ligge der? Långedrag koster også sek 250 + el for op til 13 meter Major Andy, hvordan tror du det er å få plass på Långedrag omkring 25 juli? Får man reservere plass eller er det godt med plasser? 2 båter, 4m plasser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.