tobixen Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 (redigert) frihamnen, vestsiden. egentlig ganske dyrt for en ikke så veldig sentral havn helt uten fasciliteter, søppel kan vi kun kaste innenfor verkstedets åpningstider, ikke lørdagsåpent. er det noen som har lykkes med å tømme septik lovlig i Gtb? Redigert 10.Juli.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Jeg oplever Långedrag som en godt drevet havn. Det betyder også at det går fint at ringe og reservere. De er meget venlige og har et effektivt system. Så hvis jeg var jer ville jeg bare ringe og reservere. Der er også mulighed for at få frisk morgenbrød leveret ved båden. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Jeg har hørt rykter om at svenskene "sperrer" signalene til rikstv i Sverige, er dette rykter eller fakta? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 11.Juli.2015 Del på Facebook Svart 11.Juli.2015 (redigert) Jeg har hørt rykter om at svenskene "sperrer" signalene til rikstv i Sverige, er dette rykter eller fakta? Det fungerer her på Orust. Eller kanskje ikke helt korrekt, jeg får inn de svenske kanalene, det var kanskje de norske du mente? Redigert 11.Juli.2015 av Tore B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2015 Del på Facebook Svart 11.Juli.2015 Det lyder som noget vrøvl. Jeg har fået norske kanaler ind på fx Käringön. Men vil du se svenske kanaler (ud over SVT) så skal du naturligvis have et svensk Dekoderkort. Sitér dette innlegget Link to post
tkpettersen Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Noen som vet status i gjestehavna på Ramsö i disse dager? Pleier jo å være full rulle der. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Hva ligger prisene på gjestehavner i Sverige for en 40 foter, jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Jori Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Hva ligger prisene på gjestehavner i Sverige for en 40 foter, jeb 400+ Steder som Lilla Bommen f.eks sikkert 600,- nå Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Torekov, på innsiden av Hallands Väderö - 300 SEK for opptil 14 meter, tvätt, dusch og el inkludert. Dessverre ingen rabatt for dagsbesøk. Tydelig merket hvor septiken er på oppslag i havna, ikke synlige oppslag fra utsiden av havna. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mulligan Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Dette må være årets "peak" i Strømstad. Det er rimelig fullt i havna, og flere båter strømmer til. Mye folk i byen også. Veeeeldig greit med booking og betaling på nett. hamn.stromstad.se Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Veeeeldig greit med booking og betaling på nett. hamn.stromstad.se Når det fungerer er det helt topp. Der vi lå, halvveis ut i ytre havn, slet jeg med forbindelsen så det timet ut, ga feilmeldinger osv. Spesielt siste ledd, betaling med kredittkort, var trøblete. Fungerte gjerne på forsøk 3-4, men irriterende at det var så kranglete. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Frese på Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Noen som vet status i gjestehavna på Ramsö i disse dager? Pleier jo å være full rulle der. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Noen som vet status i gjestehavna på Ramsö i disse dager? Pleier jo å være full rulle der.Fullt i går. Stappfullt i dag. Men innstillingen her er jo at det alltid er plass til en til. Kommer du ved 11-tiden får du garantert plass. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.Juli.2015 Del på Facebook Svart 14.Juli.2015 Havstenssund - siste overnatting etter grei tur utaskjærs, passe avstand hjem. MEN: vi la til på den sjølbetjente gjestebrygga nedenfor Skaldjurskaféet. I "havnekontoret" fløt det med papirrusk (rester av konvolutter?), jern"safen" var full og tok nesten ikke imot vår betalingskonvolutt. Prisene er der nå 50 kr for dagsbesøk (fram til kl 17), og 140 kr for vår båt for natt. Dette sjølbetjeningssystemet fungerer helt utmerket ute på Kalvön (lavere priser der, da), men i Havstenssund? Toalettene og dusjene var "stengt for sesongen" (midt i juli???), bare rullestol-toalettet var åpent. Men der var det ikke lys, og det fløt papir rundt på golvet. Det er altså tilsynelatende ingen som tar seg av pengekassetømming (og kontroll at gjestebåtene faktisk har betalt) og stell av toalettene. Men Skaldjurskaféet kan anbefales - som alltid. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Mulligan Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 På Koster er det høysommer og masse hyggelige mennesker. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 Traff en med HR 45 han hadde betalt 500 for å ligge i Lilla bommen, Syns Sverige er blitt dyrt. selv om det er i svenske Kr. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Knappern Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 Fredag bærer det endelig nedover for oss og Er det fullt eller er det plass til en til? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Tore B Svart 15.Juli.2015 Del på Facebook Svart 15.Juli.2015 God plass hvis du er tidlig ute er min erfaring fra årets sessong på svenskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Blåser godt i Kostersundet, har sett vindkast opp mot 17 m/s. Alle blir liggende rolig ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Aha. Var det deg som kom sigende. Jeg lå innerst på rekka foran deg. Gikk igår kl 09:00. Ligger på Herføl med maskinproblemer. Blåste 17 m/s her også i morges. Nå ligger det på 8-12. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Jeg vet ikke om jeg kom sigende, men kom torsdag kl 1230 ihvertfall :-). Blir her til vinden avtar litt. Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 18.Juli.2015 Del på Facebook Svart 18.Juli.2015 Ligger på yttersida bølgebryteren på Tanum Strand. Husker godt, fendrene gjør jobben mot en P45 som ligger mot brygga. Har blåst godt i hele dag, økte på litt den siste timen. Er nok jevnt drøyt 11 her nå, mer i kastene. Bare å avvente, forøvrig stappfullt her og i Grebbestad. Likevel har det vært en god del trafikk forbi her i dag, noen på jakt etter trygg havn. Det verste er de som passerer i god halvplanerfart, det hjelper lite på allerede godt belastede fendere. Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Vi ligger i Bovallstrand. Her er det også "fullt", og ingen bevegelse i havna. Alle ligger å venter på mindre vind. Vi var oppe på 17 m/s i går. Roligere i dag med rundt 8 m/s nå men med kraftige kastevinder. Det ser lysere ut for i morgen. Da går vi nok videre uansett. Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Captain Chaos Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Er det forsvarlig noen som vet om det er like fullt syd for Smøgen, som Malmøen, Marstrand osv? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Horst Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Er Havstensund verdt et besøk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.