Captain Chaos Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Ja, det vil jeg påstå, men det kommer jo an på hva du søker. Dette egen rolig havn med rolig atmosfære og fint for tur på land. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Astor Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Oppsummering; Alt er som tidligere år. Mye vind nedover midt i juli. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Uglesett Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Vi ligger i Bovallstrand. Her er det også "fullt", og ingen bevegelse i havna. Alle ligger å venter på mindre vind. Vi var oppe på 17 m/s i går. Roligere i dag med rundt 8 m/s nå men med kraftige kastevinder. Det ser lysere ut for i morgen. Da går vi nok videre uansett. Chaos Fiskesuppa på resturangen er ikke god. Lagd av stekefett fra fiskerettene. Dyrt og dårlig. Det er noen gode plasser ute i skjæra V /NV. Grunt så vær på vakt...men sikker for sønnavind. På øyene der ute skulle man tro det hadde falt ei atombombe. Utak av granitt har satt sine spor. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 Vi var på den restauranten for et par år siden, utenom sesongen. Helt utmerket service og god mat. Vi var så fornøyd at vi tok med noen gjester dit etter først å ha bestilt bord. Det var en ettermiddag og det var mange gjester. Ikke hadde de bord, bestillingen var rotet bort. Maten tok evigheter å få servert, feil retter ble servert. Og det smakte rett og slett dårlig, meget dårlig. Men prisen var helt på topp, servitrisen var på gråtens rand. Besøk kan muligens anbefales (langt) utenfor sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 (redigert) Er Havstensund verdt et besøk?Havstensundområdet har vært en av våre favorittsteder tidligere år. Mange fine plasser på innsiden som ligger godt skjermet uansett vindretning. Vi har ligget på dregg mot land og longside inntil fjell på de røde kryssene. Mange andre fine ankrigsmuligheter der, også på svai. Der er det også gangavstand, blå strek, (20 minutter ca) til Havstensund med butikk/Marina, fiskebutikk og restaurant. Du kan kjøre jolle til Havstensund, grønne streker. Å ligge på brygga i selve Havstensund er også mulig fra etter kl 18.00. Redigert 19.Juli.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 19.Juli.2015 Del på Facebook Svart 19.Juli.2015 (redigert) Vi er tilbake til Sverige, etter en tur til København. Ligger et stykke sør for Marstrand nå (sørfor "kanalen" opp til Marstrand). Mistet slepejolla et sted mellom Glommen og Varberg, ergelig :-( Nå planlegger vi forslag til et gjestehavnsbesøk mellom Marstrand og Kungshamn, gjerne et idyllisk sted, gjerne et sted vi ikke har vært før, gjerne et sted hvor dagsbesøk med en 44-fots båt pluss et par runder med klesvask ikke koster skjorta. Klesvasken er viktig :-) Redigert 19.Juli.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Horst Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 I tanumstrand, fortsatt noen få ledige plasser. 10 m/s stabil vind. Det er meldt fuktig klima i morgen, vi går videre sørover. Jeg tror jeg aldri har sett så mange båter underveis som på turen fra Kostersundet og hit på formiddagen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 Gikk de nordover eller sydover? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Førstefender Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 (redigert) Hvordan er badetempraturene nedover kysten? (optimist) Starter turen sydover til Søndag eller Mandag, er det ikke for mye sjø blir det fra Langesund og direkte over til Bovallstrand/Hunnebostrand Så på Facebook er armada med fridtidsbåter på vei Nordover Lars H. Redigert 20.Juli.2015 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 17 grader i vannet ved Vetnet(Ligger på holmen rett nord for gjestehavnen) på Nordkoster i dag. Rolige vindforhold på denne siden så lenge det er Sydvestlig vind. Ikke så mye båt egentlig mindre enn vanlig. I morgen er det meldt regn, og utover uken mer vind så idt jeg kan se på SMHI. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Horst Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 18 grader, vi gikk sydover, men like mange som gikk nordover. Følger med på vindmåler og drikker folkøl Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 20.Juli.2015 Del på Facebook Svart 20.Juli.2015 Tett trafikk på "E6" i dag. På det værste skulle vi gjennom et smalt, kort sund - og det var tre båter bak oss som prøvde å presse seg forbi samtidig som det kom to båter imot. Gjestehavner holder vi oss stort sett unna, man skal ha god flaks for å finne noe ledig, og er det ledig koster det mye. Det var bedre i Danmark, varierende priser men lett å finne plass. Juleturen vår var langt triveligere. Fikk tips av BMF om at det er mulig å lemne båten i København i ukesvis uten at det koster skjorta. Til neste sommer planlegger vi å tjuvstarte og ta turen ned til København i god tid før fellesferien, lemne båten igjen der og fortsette ferien i juli. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Jori Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Gikk fra Sannäs til Tjøme i går. Værmeldingene (vinden) er betydelig bedre i Norge denne uken. Ble lei etter 2,5 dag værfast. Selv på Sannäs som er "fluktvik" blåste det sykt hardt. Over 20 S/M målte seilbåtene i kastene. Var vel spådd like mye vind for resten av denne uken også på svenskekysten når jeg sjekket den sist førdagen. Men, i dag regner det på Tjøme da så og 15,5 i vannet. Ikke den helt store sommeren dette. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Hører at flere har hatt ubudne gjester ombord mens de sov i gjestehavna i Strømstad. Har det blitt et stort problem der mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Fikk tips av BMF om at det er mulig å lemne båten i København i ukesvis uten at det koster skjorta. Til neste sommer planlegger vi å tjuvstarte og ta turen ned til København i god tid før fellesferien, lemne båten igjen der og fortsette ferien i juli. Var slik jeg gjorde det for noen år siden, dog ikke Køben. Forlot Norge i slutten på Mai, var på tur til månedskifte Juni/ Juli. Fikk avtale med Havnesjefen i Nyborg og båten lå der i 5 uker mens jeg var på arbeid, og tuslet så rolig Nordover fra 10. August av. Hjemme i Norge i September det året. Fikk 50% rabatt (70kr døgnet) longside plass, mot at han hvis behov kunne legge en båt på utsiden av meg og at jeg ikke lå med tilkoblet strøm Han sendte meg ukentlig oppdatering på mail om at alt var bra med båten der den lå. Han koblet på strømmen ett par dager før jeg kom tilbake. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 En avsporing, men for å understøtte Tobixen og Mariell. Noe vi i særdeleshet opplevde under sommerens seilas i Danmark Limfjorden. Fordi om vi betaler i en automat, så er det også personell til stede som det går an å kommunisere med. Mange av havnene drives av lokale båtforeninger eller -laug. Man kan komme med ønsker og man kan snakke om spesielle avtaler. Før man kommer til en havn, kan man også ringe havnefogeden eller havnekapteinen, forskjellen på dem vet jeg ikke. Stort sett er de like vennlige. Det er hva man kaller service. Noe som ikke hele veien er en selvfølge i Bohuslän. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Ja og danskene har heldigvis holdt seg unna dockspot og annet drit som ødelegger friheten og spontaniteten i båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Ja og danskene har heldigvis holdt seg unna dockspot og annet drit som ødelegger friheten og spontaniteten i båtlivet. Du kan bestille sånt i Danmark også, heter bare noe annet, og det sier jeg ikke hva er. syns heller ikke noe om det. Du finner det i de dyrere plassene. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Trophy Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Noen som vet hvor man kan levere inn tom gassbeholder i Strømstad? Liten blå type engangs. Blitt med i bilen helt fra Sunnmøre :-( Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Stille og rolig i Marstrand, men det regner og er kaldt. Ledige plasser i gjestehavna. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Fikk tips av BMF om at det er mulig å lemne båten i København i ukesvis uten at det koster skjorta. Til neste sommer planlegger vi å tjuvstarte og ta turen ned til København i god tid før fellesferien, lemne båten igjen der og fortsette ferien i juli. @tobixen,,,du tager bare kontakt så koordineres dette med havnekontoret. Ugeleje er i niveau 500 til 700 kr. Du kan klare dig uden bil, der findes jo fly/færge Oslo --> København,,,, Vælger du pier #8 er der gratis opsyn med båden din, da jeg er på havnen dagligt,,,,undtaget under semester Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
MaSa Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 14 dager til 9 dagers svenskeferie! Satser på at de fleste da er hjemme igjen og roen har senket seg sammen med sommervarmen som er bestilt :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
TICORA Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Stappfullt i Tanumstrand grunnet Ledin konsert. Det bøtter ned så noe dempet stemning. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 I fjallbacka, rimelig fullt i indre havn i kveld. Hvordan er det i havnene lenger nord? Begynner trykket å avta? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Ikke særlig, fullt trøkk i Strömstad nå i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.