Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

hehe... ute etter mer liv, diaX?

Vi har vært på båtferie i snart tre uker, en uke rundt Tjøme, og avslutter de to siste omkring Koster og skjærgården der denne uken. Kom over et utsagn fra et annet BP medlem om at "øy er øy", og både fruen og mannskapet har kost seg her ute, så vi har ligget flere netter på samme sted, og ikke reist langt denne sommeren.

Været har vært ok. De to siste dagene har vært nesten vindstille på ettermiddagen og kvelden i Kyrkosund, en havn som minner om en uthavn, dog med strøm. Tenkte Ramsø imorgen:-)

Vi snakket også med Polisen, som spøkefullt påpekte en hjelm ute av stilling på en av de syklende på Ekenes, om vannscooter kjøring her ute, og det visste de lite om, så de ringte til Kystvaktskipet som hadde kjørt de inn og spurte. Det var fritt frem så lenge man respekterte de vanlige sonene rundt her.

Tilbake til topic: Trykket er merkbart mindre denne uken. Vi la oss til på lørdag i Strømstad med intensjon om å gå på lørdag. Vi endte opp med å bli (mange meninger blandt mannskapet). Midt i Strømstad indre havn-på flytebryggene. Det var stille og rolig da alle sov og jeg la meg kl 23, men våknet kl 3 da alle skulle hjem fra diverse utesteder. Gikk opp og var vitne til en "gangsterhavn". To gjenger barket løs på hverandre inne på land - en fra Norge og en fra Sverige, hørte jeg fra språket. Satt oppe litt for å passe på at ingenting flyttet seg ut på bryggene (lå kailangs der for et par år siden og da hadde noen tatt av alle fortøyningstau på båten). Ble helt stille kl 0400.

Så noen ledige plasser som det også var denne lørdagen betyr nok ikke katastrofe dersom du er på guttetur:-)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

hehe... ute etter mer liv, diaX?

Vi har vært på båtferie i snart tre uker, en uke rundt Tjøme, og avslutter de to siste omkring Koster og skjærgården der denne uken. Kom over et utsagn fra et annet BP medlem om at "øy er øy", og både fruen og mannskapet har kost seg her ute, så vi har ligget flere netter på samme sted, og ikke reist langt denne sommeren.

Været har vært ok. De to siste dagene har vært nesten vindstille på ettermiddagen og kvelden i Kyrkosund, en havn som minner om en uthavn, dog med strøm. Tenkte Ramsø imorgen:-)

Vi snakket også med Polisen, som spøkefullt påpekte en hjelm ute av stilling på en av de syklende på Ekenes, om vannscooter kjøring her ute, og det visste de lite om, så de ringte til Kystvaktskipet som hadde kjørt de inn og spurte. Det var fritt frem så lenge man respekterte de vanlige sonene rundt her.

Tilbake til topic: Trykket er merkbart mindre denne uken. Vi la oss til på lørdag i Strømstad med intensjon om å gå på lørdag. Vi endte opp med å bli (mange meninger blandt mannskapet). Midt i Strømstad indre havn-på flytebryggene. Det var stille og rolig da alle sov og jeg la meg kl 23, men våknet kl 3 da alle skulle hjem fra diverse utesteder. Gikk opp og var vitne til en "gangsterhavn". To gjenger barket løs på hverandre inne på land - en fra Norge og en fra Sverige, hørte jeg fra språket. Satt oppe litt for å passe på at ingenting flyttet seg ut på bryggene (lå kailangs der for et par år siden og da hadde noen tatt av alle fortøyningstau på båten). Ble helt stille kl 0400.

Så noen ledige plasser som det også var denne lørdagen betyr nok ikke katastrofe dersom du er på guttetur:-)

Ja - hvis det blir "Direktørforeningen" (herreklubben vår) er det greit det er noe puls i byen. Når er det vel fremdeles After Beach på Tanumstrand med konserter,

så Grebbestad er vel ganske safe sånn sett. At det er relativt blodharry og at båtfolket lever i den villfarelse at de er hevet over campingvognfolket er en annen sak :)

Det er vel bare å finne frem Prada-shades, den rød og hvite stripete pique-skjorta fra Henri Lloyd, de marineblå kortbuksene fra Pelle P, og sko og kortfingerhansker fra Musto

så kan jeg gli inn ubemerket og uten å skille meg ut.  :giggle:  :giggle:  :giggle:  :cool:  :cool:  :cool:

PS. Ang. gangstertendensene så sliter både politiet i Halden og Strömstad med en gjeng på hver side av grensen for tiden. Mer kan jeg ikke skrive da det vil utarte seg

og tråden stenges.

Redigert av diaX (see edit history)

Har tatt en uke pluss i Sverige nå på tampen, møtte førstefender i smøgen og går i følge med de nå

Utrolig deilig å kunne gå inn hvor som helst uten å bekymre seg for trengsel og kaos:)

Smøgen var det nok av plass, hunnebostrand tilnærmet tomt, og nå på tanumstrand .... Tomt her også ligger 10-11 båter her...lurer på om flid ligger innerst her?

Turen går til ekanes i morgen , satser på fortsatt lykke når det gjelder plass der også :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...