Sequoia Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Noen som er i Fjällbacka? Fremdeles noe liv eller har bryteren blitt skrudd av? Fikk permisjon av min kone slik at det blir å ta med noen fra gutteklubben nedover til helgen. Usikker på Grebbestad/Tanumstrand, Fjällbacka, eller om vi durer rett til Smögen. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 (redigert) Dobbel. Redigert 4.August.2015 av diaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 (redigert) Ledige plasser i Strømstad Redigert 4.August.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Ledige plasser i Strømstad Dårlig tegn :) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 hehe... ute etter mer liv, diaX? Vi har vært på båtferie i snart tre uker, en uke rundt Tjøme, og avslutter de to siste omkring Koster og skjærgården der denne uken. Kom over et utsagn fra et annet BP medlem om at "øy er øy", og både fruen og mannskapet har kost seg her ute, så vi har ligget flere netter på samme sted, og ikke reist langt denne sommeren. Været har vært ok. De to siste dagene har vært nesten vindstille på ettermiddagen og kvelden i Kyrkosund, en havn som minner om en uthavn, dog med strøm. Tenkte Ramsø imorgen:-) Vi snakket også med Polisen, som spøkefullt påpekte en hjelm ute av stilling på en av de syklende på Ekenes, om vannscooter kjøring her ute, og det visste de lite om, så de ringte til Kystvaktskipet som hadde kjørt de inn og spurte. Det var fritt frem så lenge man respekterte de vanlige sonene rundt her. Tilbake til topic: Trykket er merkbart mindre denne uken. Vi la oss til på lørdag i Strømstad med intensjon om å gå på lørdag. Vi endte opp med å bli (mange meninger blandt mannskapet). Midt i Strømstad indre havn-på flytebryggene. Det var stille og rolig da alle sov og jeg la meg kl 23, men våknet kl 3 da alle skulle hjem fra diverse utesteder. Gikk opp og var vitne til en "gangsterhavn". To gjenger barket løs på hverandre inne på land - en fra Norge og en fra Sverige, hørte jeg fra språket. Satt oppe litt for å passe på at ingenting flyttet seg ut på bryggene (lå kailangs der for et par år siden og da hadde noen tatt av alle fortøyningstau på båten). Ble helt stille kl 0400. Så noen ledige plasser som det også var denne lørdagen betyr nok ikke katastrofe dersom du er på guttetur:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Sequoia Svart 5.August.2015 Del på Facebook Svart 5.August.2015 (redigert) hehe... ute etter mer liv, diaX? Vi har vært på båtferie i snart tre uker, en uke rundt Tjøme, og avslutter de to siste omkring Koster og skjærgården der denne uken. Kom over et utsagn fra et annet BP medlem om at "øy er øy", og både fruen og mannskapet har kost seg her ute, så vi har ligget flere netter på samme sted, og ikke reist langt denne sommeren. Været har vært ok. De to siste dagene har vært nesten vindstille på ettermiddagen og kvelden i Kyrkosund, en havn som minner om en uthavn, dog med strøm. Tenkte Ramsø imorgen:-) Vi snakket også med Polisen, som spøkefullt påpekte en hjelm ute av stilling på en av de syklende på Ekenes, om vannscooter kjøring her ute, og det visste de lite om, så de ringte til Kystvaktskipet som hadde kjørt de inn og spurte. Det var fritt frem så lenge man respekterte de vanlige sonene rundt her. Tilbake til topic: Trykket er merkbart mindre denne uken. Vi la oss til på lørdag i Strømstad med intensjon om å gå på lørdag. Vi endte opp med å bli (mange meninger blandt mannskapet). Midt i Strømstad indre havn-på flytebryggene. Det var stille og rolig da alle sov og jeg la meg kl 23, men våknet kl 3 da alle skulle hjem fra diverse utesteder. Gikk opp og var vitne til en "gangsterhavn". To gjenger barket løs på hverandre inne på land - en fra Norge og en fra Sverige, hørte jeg fra språket. Satt oppe litt for å passe på at ingenting flyttet seg ut på bryggene (lå kailangs der for et par år siden og da hadde noen tatt av alle fortøyningstau på båten). Ble helt stille kl 0400. Så noen ledige plasser som det også var denne lørdagen betyr nok ikke katastrofe dersom du er på guttetur:-) Ja - hvis det blir "Direktørforeningen" (herreklubben vår) er det greit det er noe puls i byen. Når er det vel fremdeles After Beach på Tanumstrand med konserter, så Grebbestad er vel ganske safe sånn sett. At det er relativt blodharry og at båtfolket lever i den villfarelse at de er hevet over campingvognfolket er en annen sak :) Det er vel bare å finne frem Prada-shades, den rød og hvite stripete pique-skjorta fra Henri Lloyd, de marineblå kortbuksene fra Pelle P, og sko og kortfingerhansker fra Musto så kan jeg gli inn ubemerket og uten å skille meg ut. PS. Ang. gangstertendensene så sliter både politiet i Halden og Strömstad med en gjeng på hver side av grensen for tiden. Mer kan jeg ikke skrive da det vil utarte seg og tråden stenges. Redigert 5.August.2015 av diaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 5.August.2015 Del på Facebook Svart 5.August.2015 Noen som er i Fjällbacka? Det er veldig mye båt i Fjellbacka. Vi måtte ligge på utsiden av bølgebryteren i natt. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 5.August.2015 Del på Facebook Svart 5.August.2015 Noen som er i Fjällbacka? Det er veldig mye båt i Fjellbacka. Vi måtte ligge på utsiden av bølgebryteren i natt. Da er det behagelig å sitte på jobb og bestille plass via Dockspot :) Er det noe konserter e.l. på plakaten til helgen? Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 5.August.2015 Del på Facebook Svart 5.August.2015 Det har jeg ikke fått med meg , vi har kjørt videre nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Ligger i Marstrand, mye ledige plasser. Er på vei nordover nå og det nærmer seg dieselfylling, er det noen anbefalte steder? Eller er alle like dyre? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Sjekk prisen i fiskehamnen i Smøgen. Der får du fiskediesel, som tilsvarer den norske båt dieselen (MGO) Det er havnen som har innseiling tvers av fiskemottaket i Kungshamn. tanken står på kaia - du må inn i Watski butikken på andre siden av bygget for å åpne pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Takk Bitteliten :) skal sjekkes ut. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Har tatt en uke pluss i Sverige nå på tampen, møtte førstefender i smøgen og går i følge med de nå Utrolig deilig å kunne gå inn hvor som helst uten å bekymre seg for trengsel og kaos:) Smøgen var det nok av plass, hunnebostrand tilnærmet tomt, og nå på tanumstrand .... Tomt her også ligger 10-11 båter her...lurer på om flid ligger innerst her? Turen går til ekanes i morgen , satser på fortsatt lykke når det gjelder plass der også :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Flid Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Jada, Flid ligger helt innerst. Her har dere oversikten :-) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Se der ja:) artig og bra bilder:) ikke hver dag jeg ser båten fra den vinkelen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Flid Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Bildene trenger redigering på grunn av ekstrem vidvinkel. Send Mail adressen din på en IM så får du redigerte bilder når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Herlige bilder med drone Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
MaSa Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Det skal du få flid :) Noen som er på ekenes koster nå og har status ? Alltid vært fullt der før og aldri forstått meg på gjestehavnen da ledige plasser er opptatt osv Satser på mer lykke der i morgen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Førstefender Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Flotte bilder "Flid" :) Har ikke sett "EosAdele" fra den vinkelen før :) Sitér dette innlegget Link to post
løve Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Bildet er lagt inn. Marker og kopier adressen til bildet: Kostersundet Nå Sitér dette innlegget Link to post
Mario128 Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 (redigert) Noen som vet hvordan det ser ut på koster nå. Tenker spesielt på Kyrkosund og Eknäs. Redigert 13.August.2015 av Mario128 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 -ikke mye å være stolt av: http://www.tv2.no/2015/08/13/nyheter/skader/batliv/batuykke/7253997 Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Ekenäs,Koster, er det faktisk ganske fullt, men noen plasser ennå.. endelig litt temp og deilig vær :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Noen som vet hvordan det ser ut på koster nå. Tenker spesielt på Kyrkosund og Eknäs.Ligger på ekenas nå. Er alltids plass her. Er iallefall noen ledige plasser rundt om her :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Førstefender Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Fint her på Koster ikveld :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.